Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lov å sende medisin i posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare med fakta på bordet, men sobril er reseptbelagt og ikke noe å dele ut til andre. Jeg vil tro Det er det mest ulovlige med det spørsmålet, og ikke smart.

Står ikke noe hos posten at medisiner er ulovlig å sende hva jeg klarte å lese.

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/forbudt-innhold-og-farlig-gods

 

Hva hvis det er han som skal motta de som eier de og har bare glemt de igjen hos OP f.eks.?

Lenke til kommentar

 

 

Så lenge mottakeren har resept på slik medisin så er det vel ikke noe problem. Medisin blir jo regelmessig sendt i posten.

Har ikke det

 

 

Nei, så hvorfor skal du motta medisiner du ikke har resept på?

 

 

Rekreasjon kanskje?

Lenke til kommentar

Ta heller problemet opp med lege og få hjelp til dette. Det kan godt være det er medisiner som er bedre for deg og andre alternativer.

Konsertmusikere kan f.eks fungere godt i konsertsammenheng med betablokkere.

Du kan ta kosttilskudd som demper symptomene og du kan trene deg mentalt.

Lenke til kommentar

Moderatormelding


Tråden er blitt ryddet for store mengder off-topic og person-debatt.

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det også at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

Brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.

LiamH
:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har fått sobril av legen min ved tidligere anledninger, men ikke av samme grunn som du vil ha. Personer reagerer forskjellig, men kjenner flere som har tatt det og de fleste, inkludert meg, har blitt litt småsløve og døsige av sobril. Vanlig dosering er vel 10mg om jeg husker riktig. Vil heller anbefale deg å gå til legen og forhøre deg der enn å sluke to sobril tabletter før en evt muntlig eksamen.

Lenke til kommentar

For å svare på tråden tema, så er svaret at import eller ulovlig besittelse av B-preparater (Sobril) rammes av narkotikalovgivningen. Jeg aner ikke hva slags straffereaksjon du kan få for å importere/ulovlig besitte 2 Sobril, og om du i det hele tatt vil få en bot eller ikke, men det er i alle fall ikke lov.

 

Jeg fraråder deg uansett å skaffe deg Sobril på andre måter enn gjennom legen din. Disse medisinene er svært avhengighetsskapende og bør ikke tas uten samråd med lege.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...