Gå til innhold

Dell vil ikke satse på AMD64


Anbefalte innlegg

Dell, jaja la dem leke med Lego'en sin. De har ikke no særlig å skryte av. Hadde det vært like lett å bygge bærbare PC'er som stasjonære så hadde de aldri eksistert.

 

AMD er på full opptur, men det er jo ikke alle som vet eller ser det.

 

De gamle problemene og svakhetene AMD hadde er borte for lengst og jeg ler godt hver gang jeg hører en idiot som kommer å skal begynne å slenge dritt om varme, svake, ustabile prosessorer, for det er historie.

 

Intel har kjørt rimelig safe produksjon av veldig basic prosessorer tidligere og brukt veldig lang tid på å komme med noe nytt. Og så opfinnsomme som de er da hehe - Pentium, Pentium II, pentium III, pentium 4 Wow! De kan ihvertfall telle, spørs hvor langt de kommer før det stopper opp :lol:

 

Ja jeg bare måtte. Synes NÅ at både Intel og AMD er bra, bare så dere vet det og ikke tar meg for å være total AMD slave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell gjorde en markedsundesøkelse for en tid siden om du ville kjøpe en maskin med en alternativ cpu dersom maskinen ble noen kroner billigere ($1049 vs $1099 tror jeg) og svaret der var vel ganske entydig.

 

Har du noen link til denne?

 

Nei, det er vel 2-3 år siden. Spørsmålet (som var i et skjema) gikk på en 1GHz P3 eller en annen 1GHz CPU.

 

Uansett, Dell publiserte aldri resultatet offentlig men vi så jo at Dell også den gangen ikke valgte å ikke satse på AMD så resultatet er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
Dell gjorde en markedsundesøkelse for en tid siden om du ville kjøpe en maskin med en alternativ cpu dersom maskinen ble noen kroner billigere ($1049 vs $1099 tror jeg) og svaret der var vel ganske entydig.

 

Har du noen link til denne?

 

Nei, det er vel 2-3 år siden. Spørsmålet (som var i et skjema) gikk på en 1GHz P3 eller en annen 1GHz CPU.

 

Uansett, Dell publiserte aldri resultatet offentlig men vi så jo at Dell også den gangen ikke valgte å ikke satse på AMD så resultatet er det vel liten tvil om.

 

Og hvem var det som svarte på dette skjemaet?

Hvis det var til mannen i gata så stoler nok han på Dell.

Hvis Dell ville og kunne så hadde de nok fått solgt pc-er med en annen cpu, billigere og som på det tidspunktet ytet bedre enn intel sine.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem som svarte men jeg tror nok Dell vet å velge et representativt utvalg dersom de skal legge forretningstrategi etter resultatet. Dell er ikke kommet dit de er i dag med å være dumme.

 

Saken er ikke at man ikke kunne klart å få solgt en AMD basert Dell men flertallet vil ha Intel og når Dell velger å selge 'kunn' Intel så får trolig veldig gode avtaler med Intel. Bedriftsøkonomisk er det liten grunn til å stille spørsmål ved det en slik strategi.

 

Som det ble nevnt tidligere, hvis Dell kunne solgt 100.000 AMD CPU i månden og fikk $200 i avslag per stykk fra AMD så ville Dell spart en brøkdel i forhold til en Intel avtale som f.eks gav dem $100 i avslag på 1.000.000 CPU'er.

 

Fra AMD's perspektiv så er nok det hele ganske uinteressant siden de ikke har råd til å gi slike avtaler likevel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Følger opp på dette temaet med denne interessante artikkelen:

http://www.theinquirer.net/?article=12470

 

Dell har fått seg et aldri så lite forklaringsproblem ;)

 

Hvor i all verden er disse fantastiske benchmark-resultatene til Itanium? :lol:

Hehehe hohoho :lol:

 

Godt skrevet og bra sprøsmål dell fikk servert. Helt utrolig at Dell klarer å motsi seg selv til de grader.

 

Her lukter det like mye ugler i mosen som han fotballtreneren som "reklamerte for håndkrem" med å gni fingrene sint forran ansiktet dommeren. Neeeida ikke noe penger under bordet der nei :roll:

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

http://news.com.com/Dell+to+open+new+PC+pl..._3-5418321.html

Advanced Micro Devices "has gotten much better" at producing technology, Rollins said, but he indicated that AMD would have to overcome several impediments before Dell would buy its processors. For one thing, Dell customers aren't really asking for AMD processors, he said.

 

Dell would also have to dedicate teams to design servers and PCs to accommodate AMD-based computers, which adds complexity and costs. AMD cannot produce chips in the same volume as Intel, Rollins said.

Dell CEO says people don't want AMD chips

But he said there are hurdles to jump before the Great Satan of Hardware would contemplate putting AMD's "brains" into its machines.

 

The most important factor in Rollins' mind appears to be that customers aren't asking for AMD processors. This would suggest, of course, that Dell listens to its customers rather than just telling them what they're going to get.

Lenke til kommentar
Vi driter vel i om DELL bare vil ha Intel, Ingen vil vel ha en IKEA pc allikevel :mrgreen:

Helt enig. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Hvorfor syter alle så mye om dells valg. leverer de ikke det kundene vil ha kan de dra til h*****!

 

DELL= Drittmaskiner Egnet for Lada Lignende produkter

To saklige kommentarer om et av de mestselgende pc merker på markede :hmm:

Lenke til kommentar
But he said there are hurdles to jump before the Great Satan of Hardware would contemplate putting AMD's "brains" into its machines.

 

The most important factor in Rollins' mind appears to be that customers aren't asking for AMD processors. This would suggest, of course, that Dell listens to its customers rather than just telling them what they're going to get.

:!:

 

Uttrykket er behørlig notert (i samme kategori som BSOD).

Lenke til kommentar
Dell har nok rene avtaler med Intel, skulle ikke forundre meg at avtalen

sier at Dell ikke kan bruke AMD CPU'er.

Det kan nok være det at avtalen forutsetter at de da selger hun Intel , dette ser jeg ikke på som spesielt , da dette er blitt vanelig i feks norske daglivarebutikker . Der blir flere produsenter tvunget til ikke å levere til andre enn dem de får denne avtalen med , dette gjelder både innenfor Rimi og Rema og da er det ikke noe valg heller for i Norge er mange produsenter så små at får de ikke solg sine varer hos feks Rema så er det kroken på døren . :hmm:

Lenke til kommentar

Men en ting lurer jeg på;

 

Hvis du var en dreven data entusiast, ville du da kjøpt en dell eller lagd den selv ?

(oi, det rima jo!)

 

 

 

det er det jeg synes er så rart, kunne egentlig aldri tenkt meg dell, så derfor lurer jeg på hvem de selger så mye datamaskiner til...kan jo ikke så mange uerfarne folk her i verden..

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...