Gå til innhold

Dell vil ikke satse på AMD64


Anbefalte innlegg

Jeg som vet at begge har svin på skogen eller du som med en gang roper etter bevis med en gang det gjelder amd  :hmm:  :hmm:

Du bare slenger ut påstander uten å begrunne dem som her, så jeg ber deg bare om noen eksempler på svin AMD eventuelt skulle ha på skogen. Hva konkret tenker du på her da?

 

Et annet problem med Dell er at de påstår de er en totalleverandør, noe de faktisk ikke kan være når de ikke leverer andre produkter enn fra Intel. Det er kanskje noe flere bør tenke litt mer på konsekvensene av :ermm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så tar jeg ikke opp dine vaner med linking kun til negative ting ,men kan jo si amd/sun der er ikke Intel invitert . Når det så gjelder Dell som totallevrandør har du nok missforstått litt . Med Totallevrandør menes at de leverer et totalprodukt altså en komplett pc , det har ingenting med hvor komponentene de bruker i denne pcen kommer fra.

Dette er det samme som om jeg er totallevrandør til et bygg , det betyr at jeg er ansvarlig for den totale leveransen til en fastsatt pris om jeg velger 1 eller 10 underlevrandører er helt opp til meg , det er også opp til meg hvem disse blir og da tar jeg de som leverer billigst på sikt , feks inngår jeg en avtale med Norgesvindu der jeg får en fast pris mot at jeg tar vinduene til alle bygg hos dem , dette er fult lovlig .

Så greit at du vet hva en totallevrandør er før du kritiserer dette .

 

En Totallevrandør er IKKE forpliktet til å levere ALLE løsninger , men som Totallevrandør er du forpliktet til å oppgi hvilke løsninger du bruker .

Skulle en totallevrandør være forpliktet til å levere alle løsninger som fantes så hadde det totale kaos vært et faktum , greit å vise til prosessorer der det er en 3 stk , men hva med de områder der det snakkes om tusenvis av løsninger ??

 

Her setter jeg imidlertid strek , da det er flere enn oss i denne posten .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Mange helt utrolige utsagn her....

 

Hvem kjøper Dell....??

 

 

Folk flest??? Folk flest bygger ikke PC'ene sine selv, folk flest tilbringer ikke 75% av fritiden sin foran ( eller bak ) PC'en.

 

Jeg tviler sterkt på om store aktører som Dell, HP, IBM ol tar hensyn til oss som leser dette forumet, eller andre som bygger PC selv.

 

Alle disse store PC levrandørene leverer greie PC'er selv om de ikke har fyllt opp kabinettene med neon og glitter og stas.....

Lenke til kommentar
Som sagt så tar jeg ikke opp dine vaner med linking kun til negative ting

Det var det jeg tenkte, du har ingenting konkret å komme med bare nok en løs påstand uten noen som helst dekning :no:

 

når det så gjelder Dell som totallevrandør har du nok missforstått litt . Med Totallevrandør menes at de leverer et totalprodukt altså en komplett pc , det har ingenting med hvor komponentene de bruker i denne pcen kommer fra.

Dette er det samme som om jeg er totallevrandør til et bygg , det betyr at jeg er ansvarlig for den totale leveransen til en fastsatt pris om jeg velger 1 eller 10 underlevrandører er helt opp til meg , det er også opp til meg hvem disse blir og da tar jeg de som leverer billigst på sikt , feks inngår jeg en avtale med Norgesvindu der jeg får en fast pris mot at jeg tar vinduene til alle bygg hos dem , dette er fult lovlig .

Så greit at du vet hva en totallevrandør er før du kritiserer dette .

En totalleverandør skal kunne levere alle typer løsninger kundene til enhver tid måtte etterspørre, og Dell tilbyr f.eks. ingen x64-løsninger hverken for bærbare, desktop eller 4-veis tjenere. Det blir derfor helt feil når offentlige etater og større bedrifter inngår langvarige rammeavtaler med dem, siden disse kundene da nødvendigvis ikke vil få tak i state-of-the-art løsninger til enhver tid. Det blir etter min mening helt feil.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Mange helt utrolige utsagn her....

 

Hvem kjøper Dell....??

 

 

Folk flest??? Folk flest bygger ikke PC'ene sine selv, folk flest tilbringer ikke 75% av fritiden sin foran ( eller bak ) PC'en.

 

Jeg tviler sterkt på om store aktører som Dell, HP, IBM ol tar hensyn til oss som leser dette forumet, eller andre som bygger PC selv.

 

Alle disse store PC levrandørene leverer greie PC'er selv om de ikke har fyllt opp kabinettene med neon og glitter og stas.....

Enig , de som kjøper ferdigpc gir stort sett F i hva som er inni bare den funker , at vi her er entusiaster er en annen sak men vi blir en dråpe i havet .

Lenke til kommentar
Mange helt utrolige utsagn her....

 

Hvem kjøper Dell....??

 

 

Folk flest??? Folk flest bygger ikke PC'ene sine selv, folk flest tilbringer ikke 75% av fritiden sin foran ( eller bak ) PC'en.

 

Jeg tviler sterkt på om store aktører som Dell, HP, IBM ol tar hensyn til oss som leser dette forumet, eller andre som bygger PC selv.

 

Alle disse store PC levrandørene leverer greie PC'er selv om de ikke har fyllt opp kabinettene med neon og glitter og stas.....

Enig , de som kjøper ferdigpc gir stort sett F i hva som er inni bare den funker , at vi her er entusiaster er en annen sak men vi blir en dråpe i havet .

Jepp ! Tror nok vi er mer sære her i forum enn den store mengden av vanlige PC-brukere (surfing, nettbank, Office, kontorarbeide osv.) ;)

Lenke til kommentar

En Totallevrandør er en som leverer en totalløsning , hva denne inneberer er det opp til kunden å sette seg inn i og dermed se om han er fornøyd med den , er han ikke det går han til en annen totallevrandør somleverer det han er ute etter , så enkelt er det.

Når Dell sier de leverer kun Intel er ikke det noe problem og kunden er da klar over dette og står fritt til å velge en annen, Dette vet du godt men ønsker å vri på det .

Med det du sier så skal altså en totallevrandør av takstiger i Norge ha alle mulige løsninger som finns i verden tilgjengelig , ser du ikke hvor håpløst dette blir .

Nå har jeg drevet de siste 10-12 årene med eget firma innenfor byggebransjen og skulle jeg da hatt alle løsninger tiljengelig kunne jeg bare lagt ned .

Går du på feks Byggmakker som også er totallevrandør av hus ja så er de totallevrandør av et bestemt merke , menst feks IDE kjeden er totallevrandør av et og Block Wathne av et .

Hadde jeg drevet slik du mener måtte jeg da kunne levere et block wathne hus om kunden forlangte det , det hadde ført til at jeg hadde blitt annmeldt . Likeså er det en kjent sak at Block wathne hadde en spesialavtale med flere produsenter i mange år der disse kun kunne levere sine produkter til dem og ikke til andre entrepenører av ferdighus .

 

Beklager men her prøver du kunn å ri på din høye hest selv om du meget godt vet at den er død .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
En Totallevrandør er en som leverer en totalløsning , hva denne inneberer er det opp til kunden å sette seg inn i og dermed se om han er fornøyd med den , er han ikke det går han til en annen totallevrandør somleverer det han er ute etter , så enkelt er det.

Høh? Et firma kan ikke seg en totalleverandør hvis det ikke kan skaffe alle typer produkter innen det markedet de opererer i. Dell er kanskje en totalleverandør av Intel-produkter, men ikke av PC'er hvis du skjønner forskjellen? Jeg tror du blander sammen underleverandører med totalleverandører, som ikke er helt det samme.

 

Anbefalt lesing for dem det måtte interessere:

 

How AMD stayed in the game

 

Litt mer om dette HER.

 

Tom's Blurb: Microprocessor Forum and the Cold War of the x86-processor makers

 

Litt bakgrunnsinformasjon om dette HER.

 

Selv synes jeg det er svært interessant å se på historien nå i ettetid, og undre seg over at den samme uærlige forretningspraksisen får fortsette og hvor fort folk glemmer det som har skjedd og som fortsatt skjer i det skjulte idag :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Kommer AMD med et alternativ for bærbare som er like bra som Athlon 64 er på desktop ,

vil nok PC-produsenter som ikke leverer AMD fort forandre syn på saken.

Likeledes vil nok ATI sitt nye brikkesett med tilnærmet 9600-grafikk gi AMD et løft.

Er det noen som har erfaring med Intell sin nye onboard-GPU ?

Lenke til kommentar

Noen her som har hørt om eiendomsrett? Det er skremmende å se at personer på forumet kan kalle det korrupsjon når Dell gjør en god avtale med Intel som begge tjener penger på og staten overhodet ikke er innblandet. Vet dere hva korrupsjon er?

 

Så til monopolspørsmålet: Når en tilbyder ved å levere de beste eller billigste varene blir dominerende, så antar flere her at det er monopol? Sjekk det også i ordboken, så blir det mye kosligere. Man får ikke monopol uten statens hjelp.

 

Poeng for gode innlegg fra tom waits for alice. Utover det, var det mye irrasjonelt her.

Lenke til kommentar
Et firma kan ikke seg en totalleverandør hvis det ikke kan skaffe alle typer produkter innen det markedet de opererer i.  Dell er kanskje en totalleverandør av Intel-produkter, men ikke av PC'er hvis du skjønner forskjellen?  Jeg tror du blander sammen underleverandører med totalleverandører, som ikke er helt det samme.

 

En totalleverandør innenfor data(maskiner) er en som kan skaffe alle typer maskiner fra bærbare til servere og dekke behovene fra både enkeltkunder og storkonsern.

Der er ikke mer komplisert enn det.

 

Om innholdet i maskinene kommer fra Abit eller Asus, Seagete eller Samsung, Intel eller AMD har i utgangspunktet ingenting å gjøre med om Dell er en totalleverandør eller ikke.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Enig , de som kjøper ferdigpc gir stort sett F i hva som er inni bare den funker , at vi her er entusiaster er en annen sak men vi blir en dråpe i havet .

Hvordan kan da Dell si at kundene vil ha intel :hmm:

Hva Dell eller andre sier driter jeg i , jeg sier ingen kan nekte dem å selge kun Intel eller amd om de ønsker det .

Og Snorreh , jo et firma kan kalle seg totallevrandør selv om de ikke selger alle produkter innen et område . Med totallevrandør menes at du leverer en komplett pakke av et produkt og så er det opp til kunden å avgjøre om de synest pakken er god nok , er den ikke det går de til en annen totallevrandør som kan levere dette .

Det er uansett om en snakker om pc , hus , bil eller hva som helst .

 

www.mossautocenter.no er foreks oppført som totallevrandør for Petter Solberg , tror du de dermed er forpliktet til å ha alle bilmerker tiljengelig ? Neppe .

Lenke til kommentar
Selv om dell hadde fått AMD sine priser langt under intel sine priser så hadde ikke dell valgt AMD! Det er bare intel-gubber som eier Dell og da blir det kun intel! Hva koster det dell å lage en AMD basert løsning? La oss si opteron :whistle:

 

Dell er feige!

Tror du tar feil der ,men husk skulle Dell gå over til amd så mister de vel avtalen med Intel, dermed blir alle Intelbaserte maskiner dyrere + at markedføringen av disse amd maskinene også vil koste en del . Alle disse kostnadene måtte da inntjenes kun på det de fikk amd cpuen billigere i pris og cpuen er jo bare en liten del av hele systemet , dermed måtte jo amd nesten gi dem cpuene de første årene for å tjene inn dette .

Det er ikke så enkelt å skifte levrandører som det høres ut for og slett ikke om de du bruker er meget godt kjent og innarbeidet i markede , det har jeg selv erfart .

Lenke til kommentar
Tror du tar feil der ,men husk skulle Dell gå over til amd så mister de vel avtalen med Intel, dermed blir alle Intelbaserte maskiner dyrere

Dirty avtale med andre ord!

Tja det kan være det har ikke jeg tatt stilling verken for eller imot , jeg sier bare at det er lov å forhandle frem en slik avtale og så får den enkelte kunde fritt velge om de vil bruke dem eller et annet firma som selger amd .

Lenke til kommentar

Tja det kan være det har ikke jeg tatt stilling verken for eller imot , jeg sier bare at det er lov å forhandle frem en slik avtale og så får den enkelte kunde fritt velge om de vil bruke dem eller et annet firma som selger amd .

Har du sett markedsføringen til dell? Like dirty som avtalen med intel!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så rart at de bare satser på intel. Ser på jobben og de få maskinene som det er hardware trøbbel på er som oftet AMD. Har et bar nForce maskiner som er ganske ustabile. Intel maskinene på skolen tulser og går å svert få feil ved disse. Det er vel kanskje slik dell tenker. dell har ganske bra returorninger og vis det blir mye feil på som det er på mange amd systemer så blir det ikke mange kronene de tjener.

Nforce hovedkort er som regel dønn stabile. Det har vært noen dårlige VIA chipset for Athlon XP. Selv sverger jeg til nforce. Har mekket flere PC-er med nforce1 og nforce2 kort. Aldri problemer. Skal snart mekke PC med NForce3 (socket 939).

 

CD

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...