Gå til innhold

Skjermkortet sitter fast i slotten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Slet selv med det samme når jeg skulle ta ut mitt gamle ASUS 560Ti kort. Fikk det ikke ut før jeg trykka ned den dingsen som gjør at skjermkortet sitter fast. Brukte skrujern fordi at det var ikke noe særlig plass til å stikke fingrene nedi. er litt dårlig plass i Kabinettet pga en stor CPU Kjøler. Vet ikke hvilken Socket du har på Hovedkortet, men det var en sånn dings man måtte dytte ned på Socket 1155 iallefall (Som da jeg har).

Lenke til kommentar

Hei. Slet selv med det samme når jeg skulle ta ut mitt gamle ASUS 560Ti kort. Fikk det ikke ut før jeg trykka ned den dingsen som gjør at skjermkortet sitter fast. Brukte skrujern fordi at det var ikke noe særlig plass til å stikke fingrene nedi. er litt dårlig plass i Kabinettet pga en stor CPU Kjøler. Vet ikke hvilken Socket du har på Hovedkortet, men det var en sånn dings man måtte dytte ned på Socket 1155 iallefall (Som da jeg har).

Hehe. Når trådstarter har noob i alias navnet sitt er jeg ikke helt med deg i anbefalingen om bruk av skrujern.

Glepper det så går det veldig ofte i dass med hovekort.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes flere varianter av disse små plast-låsene til pcie-sporene. Anbefaler at du finner ut åssen type du har på ditt hovedkort slik at du kan legge press i riktig retning når du går på det.

 

Bruk et tynt "verktøy" i plast eller tre, så du ikke kjører et metallskrujern rett i PCB'en din. En spisepinne kanskje. Du trenger ikke mye makt, bare press forsiktig i riktig retning på låsen, og trekk/lirk samtidig i skjermkortet ditt.

 

SLI_Install26.jpg

3398_08.jpg

slots.jpg

asus_p6x58epro_11.jpg

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var faktisk det jeg holdt på å gjøre selv også. Jeg tror det gikk bra hos meg. Maskina fungerer iallefall og den er i drift stortsett hver dag. Men jeg gjorde det pga litt lite klaring der nede. Selvfølgelig. En viss risiko er det å styre med Skrujern på et hovedkort, ting kan jo gå galt, men sånn er det. Noen sjangser må man jo ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...