Gå til innhold

Støre innstilt som ny leder i Arbeiderpartiet


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Jeg er ikke noe alternativ til Jens Stoltenberg, jeg er meg selv

 

 

Kilde: http://www.tv2.no/2014/05/19/nyheter/arbeiderpartiet/jonas-gahr-store/innenriks/5607316

 

Ble også diskutert i dagens Dagsnytt 18.00

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56051914/19-05-2014

 

med Støre til stede og interessant kommentar av Magnus Takvam.

 

Takvam mente at Støre vil bli mer ideologisk enn Stoltenberg, som mer er opphengt i sin bakgrunn som samfunnsøkonom.

 

Personlig tror jeg Støre er rett mann på rett plass til rett tid.

 

Hva mener andre?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at jeg hadde håpet på han ganske lenge. Har ikke noe direkte i mot Stoltenberg, men var greit å få inn noen andre i leder posisjonen. Støre må jeg også si er det beste valget, føler han oppfører seg ordentlig seriøs og argumenterer godt. Pluss at jeg har inntrykk av at han også blir respektert av de andre sidene av det politiske aspektet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Støre innstilt som ny leder i Arbeiderpartiet.

Gjesp. Så overraskende. En politisk korrekt fjøsnisse med partiboka i orden erstatter en annen av samme rang. Pest og kolera.

 

 

Til det motsatte er bevist, antar jeg at der er et snev av seriøsitet i det du skriver, så jeg spør om du har et bedre forslag, dvs en annen kandidat.

Lenke til kommentar

Tja, men kan vel forvente at noen på venstresiden får han i vrangstrupen, omtrent som noen på høyresiden får Aftenposten i vrangstrupen, grunnet bakgrunnen:

 

Borgerbakgrunn, søkkrik, personlig kristen og pilegrimsvandrer med Norges neste kongepar.

 

Støre egentlig er Høyre-mann i en sosialdemokratisk kamuflasjedrakt.
http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Den-usannsynlige-Ap-lederen-7572735.html#.U3qAQLuXSkQ
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke noe alternativ til Jens Stoltenberg, jeg er meg selv

 

 

Kilde: http://www.tv2.no/2014/05/19/nyheter/arbeiderpartiet/jonas-gahr-store/innenriks/5607316

 

Ble også diskutert i dagens Dagsnytt 18.00

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56051914/19-05-2014

 

med Støre til stede og interessant kommentar av Magnus Takvam.

 

Takvam mente at Støre vil bli mer ideologisk enn Stoltenberg, som mer er opphengt i sin bakgrunn som samfunnsøkonom.

 

Personlig tror jeg Støre er rett mann på rett plass til rett tid.

 

Hva mener andre?

 

 

Fra en Høyremann jfr Stoltenberg istedenfor Jagland, og til en enda mere Høyremann dvs Støre istedenfor....... ingen andre.

 

Det er på høy tid at Arbeiderpartiet skifter navn til Sosialdemokratene. Fordi det er ingen Arbeidere igjen i partiets ledelse....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Støre innstilt som ny leder i Arbeiderpartiet.

Gjesp. Så overraskende. En politisk korrekt fjøsnisse med partiboka i orden erstatter en annen av samme rang. Pest og kolera.

 

 

Er det du eller er det landet vårt som lider?

Lenke til kommentar

(Her håper jeg moderatorene følger godt med, for dette er en tråd som - erfaringsmessig - lett kan spore av til å handle om hvorvidt man liker AP eller ikke.)

 

Jeg føyer meg inn blant dem som mener Støre var det åpenbare valget. Han fremstår som seriøs og med en god dose kulturell kapital, men det som skiller han ut fra de fleste andre AP-politikerne er at han også fremstår som pragmatisk. Politikere på dagens venstreside har en tendens til å miste meg fordi nesten alle uttalelsene deres koker ned til en slags emosjonell suppe som kun bygger på ulne ideer om rettferdighet og moral. Jeg håper Støre vil snakke mer om hva som fungere og hvordan det skal fungere, enn hva som er rett og galt i en ideell verden. Det er ikke umulig at jeg en dag kan stemme AP hvis han tar partiet i en mer pragmatisk og liberal (samfunnsmessig, ikke økonomisk) retning.

Lenke til kommentar

Det var helt klart et åpenbart valg at Støre kom til å ta over etter Jens Stoltenberg, og det var et klokt valg. Hadde ikke sett for meg Giske eller Tajik som AP-ledere. Støre er en dyktig politiker, og det blir spennende å se hva han kommer til å gjøre i fremtiden for partiet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

AP skal altså velge leder, og har EN lederkandidat de kan velge mellom?

 

Han er kun instillt. Vanligvis innstilles flere. Denne gang var det ikke flere kandidater. "Valget" eller den faktiske innstillingen skjer på partiets landsmøte. Jeg personlig synes det er en bedre prosess enn at personen ikke velges (i dette tilfellet godkjennes) av Landsmøtet.

 

Har du problemer med den prosessen?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Har du problemer med den prosessen?

Jeg er ikke medlem i AP (surprise), så det er vel ikke opp til meg å "ha problemer" med prosessen.

 

At jeg syns prosessen minner om lite demokrati innad i AP er forsåvidt irrelevant sålenge APs medlemmer ikke bryr seg med slikt.

 

Det sagt er vel Støre per idag den mest "salgbare" varen AP har og dermed det som mest øker deres mulighet for å karre til seg makten nok en gang. :)

Lenke til kommentar

 

Har du problemer med den prosessen?

Jeg er ikke medlem i AP (surprise), så det er vel ikke opp til meg å "ha problemer" med prosessen.

 

At jeg syns prosessen minner om lite demokrati innad i AP er forsåvidt irrelevant sålenge APs medlemmer ikke bryr seg med slikt.

 

Det sagt er vel Støre per idag den mest "salgbare" varen AP har og dermed det som mest øker deres mulighet for å karre til seg makten nok en gang. :)

 

 

Det har litt å gjøre med at når Støre helt klart er den beste kandidaten så er det ingen som stiller til ett internt valg der dem vet dem kommer til å tape, gjerne vet dem selv også at de ikke er den beste kandidaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...