Gå til innhold

Stenging av tråder.


Anbefalte innlegg

Registrerer at det rundt på forumet skal svert lite til før enkelte tråder blir stengt, et ferskt eks er tråden amd vs intel, der jarmo skriver en uskyldig spøk som jeg svarer på humoristisk, 7 min etterpå kommer advarseln "ja,ja så lenge varte seriøsiteten i denne tråden" før så å bli stengt litt senere.

Er det virkelig ikke lov å spøke litt heller her på forumet lenger, det er greit at poster med drittslenging blir stengt men her synest jeg dere går for langt.

Har da vittelig lest flere poster der også moderatorer har fleipet eller vert off topic uten at det verken har kommet advarsler eller at de har blitt stengt.

Det er vel ikke kommet dit hen at man ikke kan ytre seg her med mindre svar/innlegg refererer nøyaktig til spørsmålet?

Det er greit og holde en viss orden men detaljstyring er å overdrive, eller skal man begynne å sende inn innleggene å få dem redigert/sensurert først.

 

Andres mening om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble den stengt? Det var jo en åpnelys spøk... Tok den med en gang jeg i alle fall. Synd moderatoern ikke så det.

Er som vanlig enig med deg snekker`n

 

edit: nå har jeg lest den og skjønner kilogram hvis han viste til alle poster etter deres start. Det ble litt drøyt med alle som parodierte dere.

Tolket ikke utsagnet til desertglow som en advarsel jeg. Den var i så fall veldig mild :)

Lenke til kommentar

Det er svært bra at et Forum har moderatorer og er under streng kontroll.

 

Når det er sagt så bør en moderator vurdere situasjonen mer en en gang før han/hun stenger tråden og kanskje vurdere siruasjonen sammen med en annen moderator.

 

Jeg er enig at i noen tilfeller har moderatorene stengt trådene vel raskt uten nevneverdig vurdering.

 

Jeg vil kanskje be moderatorene om å gi advarsler. Har også sett ved andre Forum at moderatorer har gitt "gule" og "røde" kort.

 

Håper at det ikke blir så strengt at vi ikke tørr å bruke dette Forum, da blir det kjedelig --- det så vi i går når HW.no var nede. :lol:

Lenke til kommentar

Altså det må da vere lov å ha det litt morro iblandt,skal alt her bli så sklig og perfekt så blir det et nitrist forum, trivsel er vel vel så viktig som saklighet i mange tilfeller.

Dette er jo et forum for folk flest og ikke en akademisk forelesningssal, så da må det vere lov å sparke litt på siden av ballen så lenge det ikke dreier seg om hets /trakasering.

Lenke til kommentar

Eg stengte tråden fordi den var spora av, på den siste sida var det svært lite diskusjon som dreide seg om temaet i tråden. Det var mange som spora av med innlegg som var totalt usaklige, og det var det som gjorde at eg bestemte meg for å stenge tråden.

 

Advarslar har me forsøkt før, men me er nødt til å ha eit skikkelig system på det på eit slikt stort forum som dette her, samt at mange følte seg uthengt når dei fekk eit gult kort hengande i avataren. Så lenge me ikkje har noko internt system på det, er det vanskeleg å gjennomføre.

 

Uansett, ved stenging av trådar er det i 99% av tilfella nok for ein moderator å vurdere stenginga ein gong. Når eg no revurderte tråden ein gong til, var eg framleis heilt sikker på at den burde vere stengt.

 

Eg benyttar anledningen til å minne om retningslinjene, punkt 10. Klagar på spesifikke moderatorar, eller handlingar utført av sådanne, skal takast opp i PM eller via mail.

Lenke til kommentar

Ok nå var ikke dette en klage på en spesiell moderator men heller mer generelt, det var da vitterlig en som komenterte det jeg nevnte og en annen som stengte den.

Er enig i at et innlegg med feks " HJELP??" blir stengt men mener det er stor forskjell på det og feks " Bios" ser enentlig ikke noe galt med den.

Lenke til kommentar
Registrerer at det rundt på forumet skal svert lite til før enkelte tråder blir stengt, et ferskt eks er tråden amd vs intel, der jarmo skriver en uskyldig spøk som jeg svarer på humoristisk, 7 min etterpå kommer advarseln "ja,ja så lenge varte seriøsiteten i denne tråden" før så å bli stengt litt senere.

Er det virkelig ikke lov å spøke litt heller her på forumet lenger, det er greit at poster med drittslenging blir stengt men her synest jeg dere går for langt.

Har da vittelig lest flere poster der også moderatorer har fleipet eller vert off topic uten at det verken har kommet advarsler eller at de har blitt stengt.

Det er vel ikke kommet dit hen at man ikke kan ytre seg her med mindre svar/innlegg refererer nøyaktig til spørsmålet?

Det er greit og holde en viss orden men detaljstyring er å overdrive, eller skal man begynne å sende inn innleggene å få dem redigert/sensurert først.

 

Andres mening om dette?

 

Så vidt jeg husker fra en "intel vs. amd"-tråd igår, var det du som varslet moderator. Lider du av schizoid personlighetsforstyrrelse eller er denne tråden å ta som selvkritikk? :wink:

 

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Når det gjelder min kommentar i den tråden som det ble vist til her så synes jeg den i grunn var ganske passende - var vel i grunn litt feil tråd å skli ut med morsomheter. Greit å komme med en spøk, og det er ikke meningen at man ikke skal kunne ha humor, men av og til er det greit å holde en seriøs diskusjon seriøs.

 

Det var forøvrig ikke jeg som stengte tråden, men det tråden startet med ble vel forsåvidt besvart og man gikk videre ut på noe som definitivt ikke hadde noe i den tråden, og ikke minst den kategorien, å gjøre.

 

Videre kan det nok være at enklete tråder tidvis blir stengt litt for fort. Jeg har i den senere tiden forsøkt å være litt mer flink til å se gjennom fingrene, særlig i forhold til nye brukere, men for å holde en struktur på forumet oppegående må man stenge tråder fra til til annen.

Lenke til kommentar
Registrerer at det rundt på forumet skal svert lite til før enkelte tråder blir stengt, et ferskt eks er tråden amd vs intel, der jarmo skriver en uskyldig spøk som jeg svarer på humoristisk, 7 min etterpå kommer advarseln "ja,ja så lenge varte seriøsiteten i denne tråden" før så å bli stengt litt senere.

Er det virkelig ikke lov å spøke litt heller her på forumet lenger, det er greit at poster med drittslenging blir stengt men her synest jeg dere går for langt.

Har da vittelig lest flere poster der også moderatorer har fleipet eller vert off topic uten at det verken har kommet advarsler eller at de har blitt stengt.

Det er vel ikke kommet dit hen at man ikke kan ytre seg her med mindre svar/innlegg refererer nøyaktig til spørsmålet?

Det er greit og holde en viss orden men detaljstyring er å overdrive, eller skal man begynne å sende inn innleggene å få dem redigert/sensurert først.

 

Andres mening om dette?

 

Så vidt jeg husker fra en "intel vs. amd"-tråd igår, var det du som varslet moderator. Lider du av schizoid personlighetsforstyrrelse eller er denne tråden å ta som selvkritikk? :wink:

 

Edit: skriveleif

 

Nei men den tråden kan ikke sammenlignes med det jeg nevner her, i den tråden satt 2-3 personer (meg inkludert) og kranglet side opp og side ned om noe som ikke var relevant for trådstarter, det er forskjell på å snyte seg og å ta bort hele nesen.

Som du sikkert så lengre opp her så sa jeg at trader med krangling/ skittkasting helt klart bør stenges.

Prøv å få med deg alt før du kaller noen sinnsyk :o

Lenke til kommentar
Er enig i at et innlegg med feks " HJELP??" blir stengt men mener det er stor forskjell på det og feks " Bios" ser enentlig ikke noe galt med den.

 

BIOS = Basic Input/Output System

 

Hva sier den topicen deg? Er det en som lurer på hvordan BIOS-en fungerer? Eller er det en som lurer på hvordan BIOS-en kommuniserer med OS for å styre hardware? Eller er det en som lurer på en spesiell innstilling i BIOS? Kanskje det er en som skal oppdatere BIOS, men ikke er sikker på hvordan det gjøres. Det kan godt også være en som lurer på hvilke produsenter som lager BIOS-er, eller kanskje hva som er BIOS-en på hovedkortet. And the list goes on....

 

Poenget med en topic er å informere på en kort og enkel måte hva tråden handler om eller hva man lurer på. En topic som sier "BIOS" er svært vid og diffus og gir andre brukere en dårlig innsikt i hva som blir diskutert.

 

Når det gjelder topics som "Hjelp!!!" er de selvsagt enda dårligere, men det gjør ikke "BIOS" til en topic som holder mål.

Lenke til kommentar
Når det gjelder min kommentar i den tråden som det ble vist til her så synes jeg den i grunn var ganske passende - var vel i grunn litt feil tråd å skli ut med morsomheter. Greit å komme med en spøk, og det er ikke meningen at man ikke skal kunne ha humor, men av og til er det greit å holde en seriøs diskusjon seriøs.

 

Det var forøvrig ikke jeg som stengte tråden, men det tråden startet med ble vel forsåvidt besvart og man gikk videre ut på noe som definitivt ikke hadde noe i den tråden, og ikke minst den kategorien, å gjøre.

 

Videre kan det nok være at enklete tråder tidvis blir stengt litt for fort. Jeg har i den senere tiden forsøkt å være litt mer flink til å se gjennom fingrene, særlig i forhold til nye brukere, men for å holde en struktur på forumet oppegående må man stenge tråder fra til til annen.

 

OK,men feks den tråden som het "Bios" det var jo nettop av en ny bruker :wink: ville det da ikke vert bedre å orientere/tipse han enn å kutte han ut.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med DesertGlow her at man bør lage bedre titler på trådene enn "Bios". Men det er kanskje ikke stenging som er den beste medisinen alltid. Særlig nyere brukere kunne trenge litt "fy fy" og kanskje moderator kan endre tittelen til f.eks "hvordan flashe bios på xx hovedkort."

 

Det er kanse 2 sekunder ekstra jobb for moderator men så slipper i hvertfall trådstarter å brukte minutter på å starte helt på nytt og kanskje bli irritert i samme slengen. Kanskje det var et godt tips/spørsmål i den første tråden som man gjerne vil ha med i den nye tråden. Derfor mener jeg at korrigeringer ofte kan være en bedre løsning enn stengning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...