Gå til innhold

Stenging av tråder.


Anbefalte innlegg

Folk har blitt fortalt at de skal skrive Half-Life 2 i topics, det stemmer. Men vi har aldri gått inn å sagt at de ikke får skrive HL2 inne i tråder. Og ingen vil bli utestengt for noe slikt.

 

Neida, det var satt litt på spissen. Poenget mitt er bare at jeg synes dere overdriver.

 

Det er helt riktig, men det er ikke alltid vi klarer å få med oss absolutt alle tråder på dette forumet. Av den grunn har vi lagt til en funksjon som heter "varsle moderator" nederst i hver tråd. Benytt dere av den hvis dere føler noe burde modereres.

 

Hva med å lage en knapp for å si at moderatorer ikke kan blande seg inn i hva som skjer i tråden, en slags ordet er fritt knapp? Så kan man oppdras av andre på forumet hvis man gjør noe som vanlige brukere ikke liker, og ikke formes inn i deres jerngrep... :grumpy:

 

Ble den stengt? Det var jo en åpnelys spøk... Tok den med en gang jeg i alle fall. Synd moderatoern ikke så det.

Dei har nok ikkje like stor humoristisk sans som oss andre. Det er litt synd i grunn.

Slike provokasjoner kan du legge på hylla. Hva vet du egentlig om vår humoristiske sans etter å ha sett oss moderere litt?

 

Bare det at det er et eget forum for "Humor" signaliserer jo endel. Det er liksom som å si: "Nei, i denne tråden skal man ikke si noe morsomt, vi har et sted for den slags!"

 

(EDIT: Det var en feil i systemet som gjorde at jeg ikke fikk med hele meldingen din, TST. Derfor har den blitt editert til å romme alt jeg ville si :wink: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å lage en knapp for å si at moderatorer ikke kan blande seg inn i hva som skjer i tråden, en slags ordet er fritt knapp? Så kan man oppdras av andre på forumet hvis man gjør noe som vanlige brukere ikke liker, og ikke formes inn i deres jerngrep... :grumpy:

Dette forumet er vårt hus. Enhver person som er i vårt hus må rette seg etter våre regler. Gjør en ikke det blir en kastet ut. Dette forumet styres ikke av brukerne, men av administratorer og moderatorer.

 

Dere er hjertelig velkommen til å komme med råd og veiledning slik som nå, og selv retningslinjene er bygd opp etter ønske fra mange brukere. Jeg er litt usikker på hvor seriøst du mente det du skrev der, men velger uansett å fortelle at noe slikt ikke blir aktuelt.

 

Du ville vel ikke likt at hvem som helst kunne komme inn i din leilighet å gjøre akkurat det de ville så lenge de hadde et skilt hvor det stod "ikke rør meg"?

 

Bare det at det er et eget forum for "Humor" signaliserer jo endel. Det er liksom som å si: "Nei, i denne tråden skal man ikke si noe morsomt, vi har et sted for den slags!"

Da har du misforstått kraftig. Humor-tråden er ment til å være dedikert for morsomheter. Her kan du poste humoristiske innslag som vitser i egne tråder. Det passer seg ikke å komme med en svenskevits midt i en diskusjon om hvorvidt Komplett har god eller dårlig service. Du virker veldig kverrulerende og provoserende nå, og jeg anbefaler deg å kutte det ut før du går for langt.

Lenke til kommentar
Dette forumet er vårt hus. Enhver person som er i vårt hus må rette seg etter våre regler. Gjør en ikke det blir en kastet ut. Dette forumet styres ikke av brukerne, men av administratorer og moderatorer.

 

Jammen kjære vene. Jeg tror jeg gir opp. :shrug: Så dette er liksom deres hjertebarn? Føler dere virkelig at ved å skrive HL2 i topic så invaderer vi deres privatlivs fred?!? Dere tar det her altfor særiøst.

 

Dere er hjertelig velkommen til å komme med råd og veiledning slik som nå, og selv retningslinjene er bygd opp etter ønske fra mange brukere. Jeg er litt usikker på hvor seriøst du mente det du skrev der, men velger uansett å fortelle at noe slikt ikke blir aktuelt.

 

Bare at denne tråden er såpass stor som den er, burde jo gi et hint om at dere kanskje må ta de retningslinjene deres opp til vurdering. Jeg er i ferd med å miste interessen for dette forumet.

Lenke til kommentar
Hva med å lage en knapp for å si at moderatorer ikke kan blande seg inn i hva som skjer i tråden, en slags ordet er fritt knapp? Så kan man oppdras av andre på forumet hvis man gjør noe som vanlige brukere ikke liker, og ikke formes inn i deres jerngrep... :grumpy:

Dette forumet er vårt hus. Enhver person som er i vårt hus må rette seg etter våre regler. Gjør en ikke det blir en kastet ut. Dette forumet styres ikke av brukerne, men av administratorer og moderatorer.

 

Dere er hjertelig velkommen til å komme med råd og veiledning slik som nå, og selv retningslinjene er bygd opp etter ønske fra mange brukere. Jeg er litt usikker på hvor seriøst du mente det du skrev der, men velger uansett å fortelle at noe slikt ikke blir aktuelt.

 

Du ville vel ikke likt at hvem som helst kunne komme inn i din leilighet å gjøre akkurat det de ville så lenge de hadde et skilt hvor det stod "ikke rør meg"?

 

Bare det at det er et eget forum for "Humor" signaliserer jo endel. Det er liksom som å si: "Nei, i denne tråden skal man ikke si noe morsomt, vi har et sted for den slags!"

Da har du misforstått kraftig. Humor-tråden er ment til å være dedikert for morsomheter. Her kan du poste humoristiske innslag som vitser i egne tråder. Det passer seg ikke å komme med en svenskevits midt i en diskusjon om hvorvidt Komplett har god eller dårlig service. Du virker veldig kverrulerende og provoserende nå, og jeg anbefaler deg å kutte det ut før du går for langt.

 

Nei,helt klart. Men har jeg først innvitert noen hjem i leiligheten er det viktig at jeg passer på at dem trives der og kommer på flere besøk med mindre jeg liker meg best alene :o :o

 

PS: er smertelig klar over at dette er "deres hus" så hvorfor ikke skriv "Piss of" på " inngangsdøren" :grumpy:

Lenke til kommentar

Ja, jeg er glad for at jeg kan virke provoserende, og hvis du vil utestenge meg for at jeg sier det jeg mener, så er jeg like glad for å kunne bli martyr for det.

 

Jeg leste igjennom retningslinjene og der stod det:

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk.

 

Vel. Dere er i ferd med å skremme meg vekk. Kom igjen, steng meg ute. I don't care. Jeg har mista lysta på å delta på dette forumet!

Lenke til kommentar

som svar til alt ovenfor: ønsker dere et anarkistisk forum - som vil ende uten mål og mening, tro meg - så kan dere veldig enkelt opprette et slikt selv. men hvorfor hoppe opp og ned for å ødelegge nettopp dette forumet? løp inn på http://www.invisionboard.com/ eller http://www.phpbb.com/ og lag deres eget forum hvor alt er lov. det er da tross alt ikke verre.

 

la nå administratorene og moderatorene få bestemme her, det er tross alt en god grunn til at de gjør den jobben.

Lenke til kommentar
som svar til alt ovenfor: ønsker dere et anarkistisk forum - som vil ende uten mål og mening, tro meg - så kan dere veldig enkelt opprette et slikt selv. men hvorfor hoppe opp og ned for å ødelegge nettopp dette forumet? løp inn på http://www.invisionboard.com/ eller http://www.phpbb.com/ og lag deres eget forum hvor alt er lov. det er da tross alt ikke verre.

 

la nå administratorene og moderatorene få bestemme her, det er tross alt en god grunn til at de gjør den jobben.

 

Det er forskjell på og snyte seg og å ta bort hele nesen, det er vel det det handler om her. Hvem har snakket om anarki, her snakker vi om å vise et snev av fornuft og skjønn så ikke forumet blir så jævla grått og trist men heller et sted der folk trives og føler seg velkommen.

Det er vel ingen som har benektet behovet for å ha moderatorer her ei heller at de stort sett gjør en grei jobb. Men det som diskuteres her er graden av sensur og at det desverre er blitt slik i den senere tid at om du hoster for høyt risikerer du en advarsel.

Inegen er inntrisert i verken anarki eller diktatur,synest det var tåpelig å nevne egentlig.

Lenke til kommentar
Dette forumet er vårt hus. Enhver person som er i vårt hus må rette seg etter våre regler. Gjør en ikke det blir en kastet ut. Dette forumet styres ikke av brukerne, men av administratorer og moderatorer.

Men uten brukere har dere ikke noe forum å styre over.

Med moderatorer som er spydige, bedrevitende og til tider stenger poster på feil grunnlag fordi de f.eks har hatt en dårlig dag, eller har blitt provosert av tidligere poster, går brukerne fort lei av forumet.

Slik følte jeg det da jeg ble utestengt for ca. et år tilbake.

Gadd ikke komme tilbake, før nå. Hade hjulpet mange folk, så på meg selv som en av old-timerene fra delphi tiden, men alikevel ble jeg kastet ut (perm ban) fordi jeg overreagerte i et par poster.

Tingen er at, noen ganger tar hjertet helt over, og man sier ting man virkelig brenner for. All sensur flyr rett ut døra, og man vil bare ha fram poenget sitt på sterkest mulig måte. Slikt kan føre til ban, utestengelse osv, men det er iallefall ærlig og oppriktig.

Enig med han som ville kalle seg selv martyr. Slik følte jeg meg iallefall. Som en martyr...

Lenke til kommentar
BIOS = Basic Input/Output System

 

Hva sier den topicen deg? Er det en som lurer på hvordan BIOS-en fungerer? Eller er det en som lurer på hvordan BIOS-en kommuniserer med OS for å styre hardware? Eller er det en som lurer på en spesiell innstilling i BIOS? Kanskje det er en som skal oppdatere BIOS, men ikke er sikker på hvordan det gjøres. Det kan godt også være en som lurer på hvilke produsenter som lager BIOS-er, eller kanskje hva som er BIOS-en på hovedkortet. And the list goes on....

 

Poenget med en topic er å informere på en kort og enkel måte hva tråden handler om eller hva man lurer på. En topic som sier "BIOS" er svært vid og diffus og gir andre brukere en dårlig innsikt i hva som blir diskutert.

 

Når det gjelder topics som "Hjelp!!!" er de selvsagt enda dårligere, men det gjør ikke "BIOS" til en topic som holder mål.

 

Og,

 

Når en bruker ikke gidder å trykke noen ekstra ganger på trøkketuret for å angi et noenlunde greit emnefelt, stenger vi tråden. Det er blitt bevist flere ganger at det ikke nytter å være snill å selv endre emnet eller si fra om at emnefeltet er dårlig utnyttet. Derfor stenger vi tråden - og det har virkelig vært effektivt. Det er noen tråder i uka som blir stengt, men det kommer i hovedsak av at forumet er så stort som det er nå.

 

Det finnes sikkert flere hundre tråder som burde vært stengt pga. dårlig bruk av emnefeltet - men det er ikke menneskelig mulig for oss moderatorer å lese alle nye tråder.

 

For å ta det eksemplet som det har vært jablet litt om her: "BIOS" i emnefeltet sier ikke en dritt (med unntak av at man skjønner at tråden handler om BIOS). Hvis spørsmålet dreide seg om flashing av BIOS, ville "hvordan flashe BIOS" vært et tålig greit emnefelt.

 

Jeg er for å fortsette med dagens praksis - tross alt er det et svært lite krav.

 

Og,

 

et er totalt irrelevant om vedkommede moderator er pålogget eller ikke. Har du et presserende behov, kan du evt. kontakte en annen moderator som er pålogget - hvis ikke får du sende en PM til moderatoren "in question" og avvente videre saksbehandling.

 

Og,

 

folk har blitt fortalt at de skal skrive Half-Life 2 i topics, det stemmer. Men vi har aldri gått inn å sagt at de ikke får skrive HL2 inne i tråder. Og ingen vil bli utestengt for noe slikt.

 

og,

 

Det er helt riktig, men det er ikke alltid vi klarer å få med oss absolutt alle tråder på dette forumet. Av den grunn har vi lagt til en funksjon som heter "varsle moderator" nederst i hver tråd. Benytt dere av den hvis dere føler noe burde modereres.

 

og,

Dette forumet er vårt hus. Enhver person som er i vårt hus må rette seg etter våre regler. Gjør en ikke det blir en kastet ut. Dette forumet styres ikke av brukerne, men av administratorer og moderatorer.

 

Dere er hjertelig velkommen til å komme med råd og veiledning slik som nå, og selv retningslinjene er bygd opp etter ønske fra mange brukere. Jeg er litt usikker på hvor seriøst du mente det du skrev der, men velger uansett å fortelle at noe slikt ikke blir aktuelt.

 

Du ville vel ikke likt at hvem som helst kunne komme inn i din leilighet å gjøre akkurat det de ville så lenge de hadde et skilt hvor det stod "ikke rør meg"?

 

 

Folkens, til etterretning finnes det utalige NORSKE forum der ute som behandler folk mye bedre enn man gjør her. Makan til oppførsel fra "moderatorer" og "administratorer"

 

Til "eierne av huset",

 

Vil dere virkelig pisse på folk så fort de kommer inn av inngangsdøra deres? Dere kan tydeligvis ikke en døyt når det gjelder moderering når dere konstant viser dere fra deres værste side hele tiden.

 

Folkens, våkn opp da vel å se hvilken mentalitet de har her for dere som besøker dette nettstedet. Tydeligvis hater de folk her inne. Har riktignok ikke mange poster, men gidder ikke annet enn å lurke om dagen.

 

Til "bannerne" i dette huset:

 

For min del, ban meg gjerne. Det bare beviser hvor lite kritikk dere tåler og hvor lite dere respekterer folket som faktisk tjener penger for dere.

 

PS, Er selv administrator for et ganske så mye større forum enn HW.no. For å si det sånn, det kommer nesten ikke klager i det hele tatt fordi hele forumet er SELV-MODERERENDE.

 

Har sendt folk hit før etter tips osv, men det kommer ikke til å skje flere ganger.

Lenke til kommentar
Ingen er intressert i verken anarki eller diktatur. Synest det var tåpelig å nevne egentlig.

Helt enig. Anarki er det ingen som har bedt om, og det hadde det heller ikke blit om vi ikke hadde hatt mod'er. Vi er rett og slett for oppegående (iallefall flesteparten av oss) til å føre greie nok diskusjoner, selv om det til tider kan gå het for seg.

Poenget er, de som ikke klarer/vil diskutere når de taper, har ingen ting i en diskusjon å gjøre.

Lenke til kommentar

Nå begynner dette å bli barnslig folkens.

Sånn som denne tråden har utviklet seg kommer det aldri til å bli noe annet enn en sytepost for oppsnøvla drittunger ;)

 

Snekker`n hadde et bra intitiativ til å begynne med, men den dialogen vi hadde håpet på har igrunn falt over i drittkasting...

 

I tråd med retningslinjene og tidligere praksis anmoder jeg på det sterkeste at denne tråden stenges.

 

ps, jeg begynte å skrive dette før strupestad postet sin siste

Lenke til kommentar
Nå begynner dette å bli barnslig folkens.

Sånn som denne tråden har utviklet seg kommer det aldri til å bli noe annet enn en sytepost for oppsnøvla drittunger ;)

 

Snekker`n hadde et bra intitiativ til å begynne med, men den dialogen vi hadde håpet på har igrunn falt over i drittkasting...

 

I tråd med retningslinjene og tidligere praksis anmoder jeg på det sterkeste at denne tråden stenges.

 

ps, jeg begynte å skrive dette før strupestad postet sin siste

 

Der må jeg si meg uenig,da å stenge denne posten sannsyneligvis vil passe enkelte glimrende, at det blir noen syteposter får heller vere og at det muligens er litt dritkasting ja det er det vel holdningene til enkelte som forårsaker.(den var ikke til deg)

Vi har her en post som mange får blåst ut sin frustrasjon og det er vel egentlig greit,så kan det vel forhåpentligvis trekkes en konklusjon ut av det til slutt.

Lenke til kommentar
Nå begynner dette å bli barnslig folkens.

Sånn som denne tråden har utviklet seg kommer det aldri til å bli noe annet enn en sytepost for oppsnøvla drittunger ;)

 

Snekker`n hadde et bra intitiativ til å begynne med, men den dialogen vi hadde håpet på har igrunn falt over i drittkasting...

 

I tråd med retningslinjene og tidligere praksis anmoder jeg på det sterkeste at denne tråden stenges.

 

ps, jeg begynte å skrive dette før strupestad postet sin siste

 

Der må jeg si meg uenig,da å stenge denne posten sannsyneligvis vil passe enkelte glimrende, at det blir noen syteposter får heller vere og at det muligens er litt dritkasting ja det er det vel holdningene til enkelte som forårsaker.(den var ikke til deg)

Vi har her en post som mange får blåst ut sin frustrasjon og det er vel egentlig greit,så kan det vel forhåpentligvis trekkes en konklusjon ut av det til slutt.

 

Joda, men noen av postene kunne vært sensurert bort da de ikke kommer men noe konstruktivt, men helle er skrevet for å helle bensin på bålet.

Problemet, sånn jeg ser det, er at moderatorene har gått i forsvarspossisjon takket være alle usaklige og idiotiske ting som har kommet - det hadde i alle fall jeg gjort.

Helt enig i at det er mye konstruktivt og fint i denne posten, men spørsmålet er om det når fram blandt all dritten. Som vanlig er det noen få som ødelegger for noe som kunne vært en fin dialog.

Lenke til kommentar

Det er helt klart at folk ikke er helt fornøyd med modereringe slik den er nå. Dette har jeg langt på vei forståelse for, og av og til er nok enkelte moderatorer (inkludert meg selv) litt rask på avtrekkeren.

 

Vi kommer fortsatt til å kjøre en hard linje på grove brudd på rettningslinjene, og elendige topic som "HJELP!!!!" kommer til å bli stengt. Det står klart beskrevet i rettningslinjene at den slags ikke er akseptert.

 

Derimot: Moderatorene skal nå prøve å være litt mer i stand til å se gjennom fingrene for småpirk, for det er ikke alltid nødvendig å slå ned på slikt. Samtidig skal moderatorene også i større grad legge inn advarsler i tråder hvor det går off-topic i stedet for å stenge tråden. Hvis da ikke moderators oppfordring blir tatt til følge vil tråden bli stengt.

 

Hvis noen har et problem med denne strategien, skrik ut.

Lenke til kommentar
Det er helt klart at folk ikke er helt fornøyd med modereringe slik den er nå. Dette har jeg langt på vei forståelse for, og av og til er nok enkelte moderatorer (inkludert meg selv) litt rask på avtrekkeren.

 

Vi kommer fortsatt til å kjøre en hard linje på grove brudd på rettningslinjene, og elendige topic som "HJELP!!!!" kommer til å bli stengt. Det står klart beskrevet i rettningslinjene at den slags ikke er akseptert.

 

Derimot: Moderatorene skal nå prøve å være litt mer i stand til å se gjennom fingrene for småpirk, for det er ikke alltid nødvendig å slå ned på slikt. Samtidig skal moderatorene også i større grad legge inn advarsler i tråder hvor det går off-topic i stedet for å stenge tråden. Hvis da ikke moderators oppfordring blir tatt til følge vil tråden bli stengt.

 

Hvis noen har et problem med denne strategien, skrik ut.

 

Flott, det var egentlig noe sånt jeg i utgangspunktet var ute etter.

En fleip eller et sleivspark av den humoristiske sort bør vere tillatt, og at det vises litt større forståelse for topic til nybegynnere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...