Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Så er homofili rettferdigjort fordi det sies å være naturlig


Anbefalte innlegg

Jeg hører også,

Homosexuality is found in over 450 species. Homophobia is found in one. Which one seems unnatural now

Helt greit det altså. Men så er ikke vi dyr lenger, vi utviklet til mennesker(Homo Sapiens). Kan vi for.eksempel spørre dyr om personlige ting, nei. Fordi de reagerer på instinkter, mennesker er helt forskjellig ifra de. Selv om vi har vært dyr, så spiller det ikke noe rolle for det vi tenker om det nå, iforhold til det vi engang var.

 

Det er det som gjør oss unike, vi kan tenke og kommunisere på ett utrolig nivå. Dyr er ikke i det stadiet.

 

Så om vi utvikler et motbydelig bilde av to menn(Kvinner er alreit), så er det naturlig for mennesker. Akkurat som at vi finner insekt motbydelig.

Fordi vi kan tenke, ulikt ifra dyrene som lever på instinkter, de kan ikke skille på slikt fordi de er ikke som mennesker som har hjerne :)

Endret av JackDuk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så.. du tror at dyr ikke har hjerne?

Alle som har hatt lengre kontakt med dyr kan fortelle deg at de så absolutt har kompliserte følelser og personlighet, og er dermed ikke så 'dumme' som du kanskje tror.

Mennesker er og blir dyr vi også. Vi er pattedyr. Vi er heldige i og med at vi har utviklet oss såpass som vi har, men når det kommer til stykket så er vi også dyr.

Lenke til kommentar

De er ikke dumme, men de kan ikke ha de samme metoden for intelligens som mennesker. Har du noen gang spurt en hund hva den synes om været, har du fått et svar tilbake. Litt sånn gjør oss forskjellig.

 

Mennesker, vi har en mer tankemessig gang. Dyr er mer instinktmessige vesner, og det gjør oss så forskjellig ifra de. Spiller ikke rolle hva vi var, det som spiller rolle er hva vi er nå :)

Endret av JackDuk
Lenke til kommentar

Dyr kan fortelle deg hvordan de har det ved kroppsspråk. Bare fordi de ikke kan snakke på samme måte som oss gjør dem ikke mindre intelligente. Det er som om noen skulle fjernet stemmebåndet ditt også er du plutselig ''enklere'' enn alle andre.. Vår SPRÅK utgjør kun en liten prosent av vår kommunikasjon, så det å støtte hele den påstanden på at dyr ikke kan snakke blir for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg regner med du med "rettferdigjort" mener "greit".

 

Svaret er at: Nei, homofili er ikke greit fordi det er naturlig.

Homofili er greit fordi det ikke skader andre.

 

Homofili er kanskje naturlig, eller kanskje ikke, det betyr ikke noe.

Er det et ressultat av DNA, eller av oppvekst, jeg vet ikke, og det har ikke egentlig noen betydning for om homofili er ok.

 

Er homofili en sykdom eller en lidelse?

Kanskje, men det gjør det likevel ikke til noe galt, vi ser da ikke ned på mennesker med kreft eller downs, så dersom homofili er en lidelse gjør det vel ikke noenting.

 

Jeg har ikke helt sett hvorfor folk mener dette skal bety noe, selvsagt, det er intresangt rent vitenskaplig, men jeg ser ingen sammenheng mellom homofiliens opprinnelse og aksept for homofilien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dyr kan fortelle deg hvordan de har det ved kroppsspråk. Bare fordi de ikke kan snakke på samme måte som oss gjør dem ikke mindre intelligente. Det er som om noen skulle fjernet stemmebåndet ditt også er du plutselig ''enklere'' enn alle andre.. Vår SPRÅK utgjør kun en liten prosent av vår kommunikasjon, så det å støtte hele den påstanden på at dyr ikke kan snakke blir for dumt.

Dyr er ikke slik, de kan ikke tenke på det prossessen et menneske kan, om ting rundt oss. Bare fordi den kan føle betyr det ikke at den kan utvikle tanker.

Endret av JackDuk
Lenke til kommentar

 

Dyr kan fortelle deg hvordan de har det ved kroppsspråk. Bare fordi de ikke kan snakke på samme måte som oss gjør dem ikke mindre intelligente. Det er som om noen skulle fjernet stemmebåndet ditt også er du plutselig ''enklere'' enn alle andre.. Vår SPRÅK utgjør kun en liten prosent av vår kommunikasjon, så det å støtte hele den påstanden på at dyr ikke kan snakke blir for dumt.

Dyr er ikke slik, de kan ikke tenke på det prossessen et menneske kan, om ting rundt oss. Bare fordi den kan føle betyr det ikke at den kan utvikle tanker.

 

Det er tull. Dyr kan så absolutt reagere på omgivelsene sine og ha utviklende tanker. Jeg SER at den ene katten min vurderer hvilken vei han skal stikke ut av når jeg åpner døren (innekatt) og om jeg bare ommøblerer så SER DU at dyr, spesielt katter, kan bli svært urolige av det.

Det er heller ikke uvanlig at dyr opplever sorg, elefanter begraver til og med sine døde og sørger ved deres grav.

Lenke til kommentar

Det er følelser og instinker du snakker om. Kan du for eksempel spørre en katt hva den synes om Shakespeare. Nei, fordi den ikke er på det utviklede stadiet som et menneske er. Mennesker er mye mer utviklet når det kommer til tanker, derfor for oss så er det naturlig å like og ikke like ting, ulikt med dyr som ikke bruker tid på det, tankemessig sett :)

Endret av JackDuk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det som gjør oss unike, vi kan tenke og kommunisere på ett utrolig nivå. Dyr er ikke i det stadiet.

Visste du at maur ofte har husdyr? De har bladlus nede i maurtuen de melker, og gror en type mose de forer dem med. Ren instinkt, eller vet de hva de gjør?

 

En del aper har lært seg å stikke en pinne ned i en maurtue, så maurene klatrer opp på den. Deretter drar apen pinnen forsiktig ut med maurene hengende på, for så å spise dem. Med andre ord kan noen aper bruke verktøy. Rent instinkt?

 

Delfiner har et rimelig avansert språk, og har til og med egne navn. Tror du dette kun er instinkt?

 

Og jo, mennesker er pattedyr.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye du tror vi tenker, så er vi også, for en stor del, styrt av instinkter...

Seksuell legning kan ikke "tenkes" bort...

Det er jeg ikke interesert å diskutere.

Det med mennesker er at de kan diskutere ideer og interesser, dyr kan ikke det. Det er poenget med utviklet. Vi er på det stadiet at det er naturlig å like og ikke like. Slik er ikke relevant for dyr, lykke til med å få det ut av en hund for eksempel, men for mennesker så er det naturlig for oss. Derfor er det naturlig for noen å hate homofili, fordi noen bare ikke liker det :)

Endret av JackDuk
Lenke til kommentar

Folk svarer med at det rent faktisk er naturlig, fordi et vanlig angrep på homofile, er at det skal være unaturlig.

 

Selvsagt så er det ikke noe å vektlegge om noe er naturlig eller ikke, når det gjelder om noe er greit eller ikke. Det vi mennesker utvikler av teknologi og medisin er definisjonen på unaturlig, og det ligger mye godt i det.

 

Mens om to mennesker, eller 42, har seg med hverandre, eller lever i forhold, så er det irrelevant hva slags kjønn de har. Om de er med hverandre på like kår og av egen vilje, så kan det settes likt andre forhold der folk er sammen med hverandre på like kår og av egen vilje.

Lenke til kommentar

 

Uansett hvor mye du tror vi tenker, så er vi også, for en stor del, styrt av instinkter...

Seksuell legning kan ikke "tenkes" bort...

Det er jeg ikke interesert å diskutere.

Det med mennesker er at de kan diskutere ideer og interesser, dyr kan ikke det. Det er poenget med utviklet. Vi er på det stadiet at det er naturlig å like og ikke like. Slik er ikke relevant for dyr, lykke til med å få det ut av en hund for eksempel, men for mennesker så er det naturlig for oss. Derfor er det naturlig for noen å hate homofili, fordi noen bare ikke liker det :)

 

Dyr kan vel like og ikke like akkurat som oss mennesker. Hvor er det du henter infoen din fra?

Hunden min liker for eksempel ikke folk i uniform, mørkhudete eller MC folk.Ser han noen av de de så går han helt bananas. Det at han ikke liker mørkhudete tror jeg kommer fra når jeg bodde i Oslo å mine mørkhudete naboer skrek noe jævlig hver gang vi kom ut av heisen i blokka vi bodde i. Hvorfor han ikke liker uniformerte eller MC folk aner jeg ikke, men det beviser hvertfall at dyr liker og ikke liker akkurat som vi gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er naturlig eller ikke er ikke et gyldig argument for om vi som mennesker bør gjøre det. Men argumentet er jo originalt "homofili er ikke naturlig, derfor er det galt". Så når man sier at homofili er naturlig så er det bare for å poengtere en feil med det argumentet. Hvis du snakker med fundamentalister så lar de seg sikkert ikke overtale i like stor grad ved å høre at argumentet deres, uavhengig av hva som er naturlig, er ugyldig.

 

Kan man trene opp dyr til ikke å like homofile? Hvordan er det mulig?

Fordi vi kan tenke, ulikt ifra dyrene som lever på instinkter, de kan ikke skille på slikt fordi de er ikke som mennesker som har hjerne :)

Dyr kan også tenke. Det finnes flere dyr med hjerne enn mennesker med hjerne. Og mennesker er jo også dyr. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ok. Bare for å si det slik, dyr liker ting basert på det de gjør. Du kan for eksempel ikke få en hund til å skrive en bok, eller kommunisere med en annen hund om ideer.

 

La meg gi et eksempel.

La oss si at mennesker (Homo sapiens) aldri har eksistert og vi har vært generelle aper og ikke i dette utviklede stadiet. Da kunne vi ikke delt informasjon og ideer, dermed null homophobia.

 

Men la oss si at hunder er sykt smarte, og plutselig utvikler de seg til å tenke, lage eget språk. Og da kan de kommunisere og dele ideer, og si hva de liker og ikke liker.

Plutselig tenker en av dem, homofili er kvalmt.

 

Tingen med mennesker er at vi kan dele informasjon, fordi vi er smarte nok til å spre det. Vi kan gi ideer og si. Dette er bra og dette er dårlig, slikt er irrelevant for dyr. Derfor er det naturlig for oss å være slik :)

Dyr kan simpelten ikke gjøre slikt fordi de ikke er smarte nok som oss.

 

Så homophobia har deffinitivt eksistert i andre arter om det har eksistert noen på lik linje som oss når det kommer til intelligens. Når du utyper det du liker og ikke liker, iforhold til dyr som bare gjør tinger og ikke tenker utdypenede som oss. Så ja, det er ganske naturlig for oss mennesker :D

Ulikt med dyrene ikke sant.

Endret av JackDuk
Lenke til kommentar

Joda. Bare ikke når det kommer til "Hva tror du om det?"

Slikt kan du ikke få ut av et dyr :)

 

Vel du kan jo egentlig det, men du kan ikke spørre som et menneske. Du må spørre på en måte hunden forstår og du får et svar som en hund kan gi. Viser du hunden en ting så vil han reagere på det og du vil kunne tyde hans reaksjon.

 

Logikken din blir jo litt som at man skal dømme alle individers intelligens ut ifra om de kan klatre i et tre.

 

Du har postet to tråder (sikkert mer, men jeg har kun sett disse to) og mange kommentarer i disse trådene om homofili. Forstår ikke hvorfor du velger å bruke så mye tid på å spre det jeg vil kalle hat om hva noen andre bedriver sin tid med. De skal da vel få lov til å gjøre som de vil. Du mener også at vi som er "utviklet" burde mene dette er feil, vel vi som er "utviklet" burde ha nok forståelse av hvordan ting fungerer til å se forbi dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...