Gå til innhold

Har liten peiling på diverse tekniske data ved ny PC ?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny PC da den jeg har er fysisk skadet. Jeg har ikke store krav, men fant en rimelig PC hos Lefdal. Jeg har et par spørsmål. Den maskinen jeg har har Intel ® Celeron® M CPU prosessor, og er 32 bits. Det jeg har tenkt å kjøpe er på 1.4 GHz AMD E1 Dual Core-prosessor, men er 64 bits. Hvilken forskjell er det ?? Den jeg har en Vista, mens den jeg tenker å kjøpe er Win 8.1, den er vel bedre ?? Den har også større lagringskapasitet og minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du hadde var å regne som noe av det svakeste på markedet for en del år tilbake, og Windows Vista er et ganske tungdrevet operativsystem som er en ganske uheldig kombo. Så om du har overlevd med den maskinen og ikke har noen nye krav om ytelse, ja så vil ytelsen til den nye være et greit hakk fremover.

Men sammenlignet med andre bærbare maskiner der ute, så er prosessoren på den maskinen du ser på, også av det svakeste du finner i den typen laptoper. Men jeg går også ut fra at prisen også er i nederste ende av skalaen, og om det er bra nok for deg, så hvorfor ikke. :)

64-bit eller 32-bit, det har i grunn lite å si for de fleste, så det skal jeg ikke si så alt for mye mer om. Det som faktisk har noe å si er tall og fysiske forskjeller de aller færreste vilel forstått seg på, så jeg tror ikek du får noe ut av det om jeg først startet.

 

Det enkle svaret mitt blir: Den er et greit hakk bedre enn den du hadde, og mer minne og lagringsplass er nok en grei bonus.

 

Så selv om jeg aldri i livet ville anbefalt den til noen, så blir jeg stadig overrasket over hvor tålmodige folk er med maskinene sine. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal opp i den prisen, ville jeg heller ha valgt HP ProBook 450 G1. Den har siste generasjons i5 og solid byggekvalitet http://www.dustinhome.no/product/5010781716/hp-probook-450-g1-ci5-2-5-4gb-500-15-6-w8p-4gb-memory/

 

Hvis du vil holde prisen lav, så har denne Acer'en vel 50% bedre CPU-ytelse enn AMD E1-2500 https://www.komplett.no/acer-aspire-e1-532-156-hd-matt/810319#!tab:extra

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Windows 8.1 er en gratis oppdatering til Windows 8, så det betyr ingen ting.

likte denne Acer i5 hos Elkjøp, men det står 1.6/2.6 GHz Intel i5-4200 Dual Core-prosessor, og jeg blir ikke helt klok på om prosessoren er på 1,6 eller 2,6 GHz ???

Jeg tenkte også på den billige Asus, om den gir videoavspilling uten hakking, det er problem med den jeg har nå, og den på tilbud på Lefdal nå til kr 1999 skal vissnok heller ikke gi brukbar avspilling av video.

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Windows 8.1 er en gratis oppdatering til Windows 8, så det betyr ingen ting.

lurer litt på dette, er det slik at hvis jeg kjøper PC med Win 8 og ønsker Win 8.1, så må jeg installere det selv, eller er det bare å trykke på en knapp, eller er det noe forhandleren gjør for meg ?? Jeg tror i så fall at jeg ikke er kompentent til å foreta en installering selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...