Gå til innhold

Hoppe av båt i fart


Anbefalte innlegg

Hei,

Ganske greit spørsmål. Tenker det passer bedre her enn båtforumet. Er det vondt å hoppe av båten i fart? Tenker da rundt 40km/t. Er det noen som har gjort det før/må en tenke på noe spesielt? Med Facebook trenden har jeg selvfølgelig blitt nominert, og hadde absolutt ingen planer om å isbade, men noen kom med dette forslaget og det hørtes bare "kult" ut egentlig. Er det noen som har hoppet/isbadet nå i det siste? Hvordan er det? Hater å hoppe i vann uansett hvor varmt det er, og hater uansett å bade i kaldt vann, så her må det nok litt sprit til for å overtale meg. Og ja, det er nok ikke den beste blandingen (Sprit, båt, iskaldt vann og bading)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planen er at kompisen min skal hoppe uansett, begge oss har blitt nominert. Han skal stå bak og hoppe av mens jeg kjører rett og slett. Så kom noen med den flotte ideen, at jeg kan reise meg opp av stolen i det han hopper, løpe til og hoppe rett av. Det hørtes veldig fristende ut, annet enn at jeg er /dritredd/ for kaldt vann, og absolutt ikke er glad i å få hodet under vann. Skjer det så legger jeg selvfølgelig ut :w00t:

Lenke til kommentar

Planen er at kompisen min skal hoppe uansett, begge oss har blitt nominert. Han skal stå bak og hoppe av mens jeg kjører rett og slett. Så kom noen med den flotte ideen, at jeg kan reise meg opp av stolen i det han hopper, løpe til og hoppe rett av. Det hørtes veldig fristende ut, annet enn at jeg er /dritredd/ for kaldt vann, og absolutt ikke er glad i å få hodet under vann. Skjer det så legger jeg selvfølgelig ut :w00t:

Go for it, litt Bond stemming i hverdagen :ph34r:

Lenke til kommentar

Du kjem til å "sprette" litt langs vannflata, og vatnet kjem til å være litt hardt. Men det går nok bra.

 

Det einaste som eg kjem på er at det kan være lurt å være litt bevist på kvar du har tunga. Hopper du med åpen munn så er det ein liten fare for å bite seg sjølv i tunga.

 

 

Ellers så vil eg anbefale at du bruker redningsvest eller liknande. Vatnet er såpass kaldt at du kan få problemer med å holde deg flytande. Og dersom du må vente på at båten snur og plukker deg opp så kan det gå galt.

Lenke til kommentar

Ja, tenker redningsvest er smart. Har dette ut i tidligere, tidlig april en gang. Var ikke med vilje, men kan ikke huske det var ille å være i vannet. Husker bare jeg skvatt noe jævlig og jeg var alt for opptatt med å prøve å komme meg opp så glemte kulden.

 

Er bare nervøs med tanke på fart og at jeg er jævlig pinglete når det gjelder vann.

Lenke til kommentar

Da var det gjort. Kjørte sakte i nesten halvannen time for å manne meg opp, er som sagt nærmest redd for å ha hodet under vann. Men når vi gjorde det nølte jeg ikke, det bare skjedde. Kompis hoppet ut fra siden mens jeg så på, så løp jeg bort fra rattet og hoppet ut og holdt for nesen. Kjentes ut som jeg forsvant 100 meter under vann og lå og skrek av glede når jeg kom opp. Var så kult at jeg ikke merket hvor iskaldt vannet var, og måtte vente litt på å bli plukka opp. Verste var å klatre opp og tørke seg.

 

Så hvis noen vurderer det samme, gjør det :)

Lenke til kommentar

Tja, dette blir jo akkurat som når du kjører "tube" bak en båt og faller av. Ja, bort sett fra at Tube er mye morsommere og noe mindre farlig (da du slipper faren med å skli på dekk/treffe båten etc..). :D Ikke noe som å hoppe på bølgene og så velte mens man sklir på ryggen 7m bortover vannoverflata før man synker under. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...