Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

rettferdigbarnevern.wordpress.com bare tull?


Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, så admin får bare flytte den om det er feil. :)

 

I det siste jeg har sett at flere av mine "mindre smarte" facebook venner har delt innlegg fra nettsiden http://rettferdigbarnevern.wordpress.com/. I mine øyne virker denne sida høyest useriøs, på lik linje med fyret.nu osv. Aldri vært borti barneværnet selv, så jeg skal ikke uttale meg noe om hvordan det fungerer. Men jeg tviler sterkt på at de reiser rundt og "stjeler" barna fra foreldrene helt uten videre som mange av artiklene inne der viser til.

 

Dette virker mer som en side der foreldre som har blitt fratatt barna sine pga sterk omsorgssvikt kan få legge ut historier om hvordan barneværnet tok barna dems uten noen spesiell grunn og prøve å sverte barneværnet alt de kan.

 

Ser også at flere av artiklene er forferdelig dårlig skrevet, for eksempel denne. Her klarer jeg rett og slett ikke å fatte sammenhengen, for teksten henger så utrolig dårlig sammen og har alt for mange forkortelser og skrivefeil. Ble ikke veldig klok av videoen heller. Ser også at de prøver å tigge penger for å "gjøre opp med barneværnet".

 

Noen som har noe informasjon om denne nettsida?

Veldig nysgjerrig på hvem som driver med dette og om det i heletatt er noe sannhet i noe av det som står der.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må huska at man bare leseren side av saken, barnevernet har en helt annen historie. Har selv en slektning som mistet barnet til barnevernet, uten å ha mishandlet det så vidt jeg vet. Fra deres side så tar barnevernet nærmest tilfeldige barn, de har selv sagt at min søster er heldig som får beholde sine barn. Fra utsiden er det ganske åpenbart hva som har skjedd, foreldrene til barnet klarer strengt tatt ikke ta vare på seg selv.

 

Er nok mange som selv ikke ser hvorfor de mister barnet, når dette i tillegg er personer med alternativ livsstil, så er det åpenbart at de blir forfulgt av staten, osv.

 

 

Men, finner ikke ut så mye om siden der nei, men når det gjelder barnevernet og ganske mange andre saker, så får man kun 1 side, noe å tenke over...

 

Mye av det er nok sant ja, fra den som har skrevet det sitt synspunkt, men ikke fra andre sitt synspunkt

 

Edit: når de gjelder den overgrepssakene, personlig tror jeg den er diktet opp for å dra inn penger. Tviler sterkt på at hun ble avvist av politiet om det er sant det som står der...

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Barnevernet gjør endel feil, men generelt sett, og etter egen erfaring som barnevernsansatt (privat), gjør de ikke disse feilene for å straffe noen, men de "ikke veiledbare" foreldrene som opplever det å miste omsorgen for sine barn, bruker alt av energi på å projisere all egen skam og skyld opp mot dette barnevernet. At de ødelegger for sine egne barn, bruker de ofte å "drite i", det er viktigere å vinne kampen mot "fienden".Men heldigvis er sånne foreldre i mindretall, og det er synd at de klarer å lage så mye støy, at de også blir tatt seriøst av sånne som ikke skjønner kompleksiteten i vanlige barnevernssaker.

 

En gjennomgangs feil i argumentasjonen deres er: barnevernet har stjålet eller tatt barna fra oss ... Når det riktige er: Staten Norge, har ved sitt rettssystem fratatt ved rettskraftig dom, foreldrene deres barn, og pålagt ansvaret for den daglige omsorgen til dem.

 

Så den siden du henviser til, er bare enda en useriøs side fra "barnevernshatere"

Lenke til kommentar

Dine mistanker stemmer nok.
Som ''tidligere barnevernsbarn'' så syns jeg at det er pussig at BV skal bare randomly frata folk sine barn, når det er veldig klart at staten har en veldig høy terskel for å frata foreldre omsorgen for sine barn.
BV er heller ikke EN enhet, den består av flere kontorer rundt om i landet, drevet av MENNESKER som faktisk kan begå feil (eller som er i feil jobb, rett og slett).
Man kan alltids forbedre systemet, men at de gjør en dårlig jobb vil jeg så absolutt ikke si at de gjør. De gjør det de kan med informasjonen og ressursene de har tilgjengelig.

Det er veldig vanskelig å se objektivt på sin egen sak når du er midt oppi det, jeg var ganske sint på barnevernet når jeg var midt oppi det selv men med årene sett at de ikke kunne gjort noe annerledes, og at de gjør så godt de kan for å ivareta barnas interesser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mor er sammen med far tilfeldigvis fradømt omsorgsretten for barna. Så til de grader at bare det å vise seg i samme bygd som dem utløser politiutrykning. Så blir hun rammet av dødelig kreft, det er jo klart at hun det må utløse rett til å treffe ungene, og det er enda klarere at vi bare trenger å kjenne til den ene siden av saken? Faen, for noen klovner.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En annen ting jeg ikke helt skjønner er at om det virkelig står så ille til, hvorfor har ikke aviser, tv, radio osv tatt tak i dette?

 

Hvis de ikke tar tak i det veldig kjapt, så kan du ta det som ett sikkert tegn på at det er ikke engang nok hold i saken, til at selv de verste medianisser finner nok spiker til å koke mediesuppe på

Lenke til kommentar

Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, så admin får bare flytte den om det er feil. :)

 

I det siste jeg har sett at flere av mine "mindre smarte" facebook venner har delt innlegg fra nettsiden http://rettferdigbarnevern.wordpress.com/. I mine øyne virker denne sida høyest useriøs, på lik linje med fyret.nu osv. Aldri vært borti barneværnet selv, så jeg skal ikke uttale meg noe om hvordan det fungerer. Men jeg tviler sterkt på at de reiser rundt og "stjeler" barna fra foreldrene helt uten videre som mange av artiklene inne der viser til.

 

Dette virker mer som en side der foreldre som har blitt fratatt barna sine pga sterk omsorgssvikt kan få legge ut historier om hvordan barneværnet tok barna dems uten noen spesiell grunn og prøve å sverte barneværnet alt de kan.

 

Ser også at flere av artiklene er forferdelig dårlig skrevet, for eksempel denne. Her klarer jeg rett og slett ikke å fatte sammenhengen, for teksten henger så utrolig dårlig sammen og har alt for mange forkortelser og skrivefeil. Ble ikke veldig klok av videoen heller. Ser også at de prøver å tigge penger for å "gjøre opp med barneværnet".

 

Noen som har noe informasjon om denne nettsida?

Veldig nysgjerrig på hvem som driver med dette og om det i heletatt er noe sannhet i noe av det som står der.

 

 

Jeg er desverre havnet innom barnevernet selv. Kan ikke gjøre noe med det, uansett hva som skjer. Jeg håper at barnevernet forstår hvor mye tid jeg bruker for oppfølging av barnet det gjelder. Barnet mitt er ca 14 år, og barnevernet tok bekymringsmeldingen fra min eks sin samboer på alvor og følger opp saken. Jeg forstår bekymringen fra barnevernets side, og de vil anta at samboeren til eksen har rett. Jeg forstår det slik at det er manglende oppfølging for et av mine barn fra min side som etterforskes. Altså eksen sin samboer mener at jeg ikke følger opp et av barna mine. Dette er ikke sant, og hvordan kan eksen sin dame vite hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg kjenner henne ikke. Og hun har ikke vært i mitt hjem heller.

 

Jeg håper at barnevernet forstår at noen saker som meldes inn til barnevernet er det ikke god nok hold i, tiltross for at de velger å sette denne saken for undersøkelse i stedet for å henlegge den med det første.

 

Jeg forstår at de vil undersøke, og lar de gjøre det. Men jeg vet at jeg følger opp barna mine. Håper på at barnevernet mitt i min kommune er fornuftige.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg ikke helt skjønner er at om det virkelig står så ille til, hvorfor har ikke aviser, tv, radio osv tatt tak i dette?

 

Jeg har ikke TV, men NRK Brennpunkt har gjort/gjør nettopp det, også ganske nylig ser det ut til. En rask google: https://www.google.no/?gws_rd=cr&ei=tEbAUsb0HKrzyAP7zYGoAQ#q=nrk+brennpunkt+barnevern

 

Og en annen sak jeg husket å ha sett for noen år siden, om en norsk-sveitsisk famile (tror jeg) som rett og slett flyktet fra Norge og barnevernet: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mdup11001910/09-11-2010

 

Slenger med et par andre ting jeg fant i farta også.

 

http://www.nrk.no/magasin/_-som-a-sitte-i-et-fengsel-1.11570572

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=599710

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Barnevernet interakterer oftest i familier hvor foreldre er av typen, hva skal man si "følelsesstyrte" mennesker. Noe som også resulterer i et, "intenst" kommunikasjonsforhold under og etter saksbehandlingen.

 

Anonymous poster hash: 9361f...87a

 

 

Hvis ikke enhver forelder blir hysterisk desperat (følelsestyrte) når barn/foreldre-harmonien trues, er vel heller ikke verdt å få ha barnet hos seg ..

 

Hadde du klart å være rolig og tålmodig og konstruktiv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...