Gå til innhold

Gjennomgående sene anmeldelser på Gamer.no!


Anbefalte innlegg

Mulig dette har vært tatt opp før, men jeg mener å merke at det går forholdsvis lang tid før mange av de nyere spillene blir anmeldt hos Gamer, til sammenligning med andre sider. Helt sikkert gode grunner for dette, så som begrensede ressurser i form av skribenter, men av og til må man stusse litt over prioriteringen av titler som i så fall blir valgt ut foran andre.

 

Siste eksempel ut er Child of light, et spill det har knyttet seg mye forhåndsomtale og forventninger til, og som også ser ut til å levere varene, i følge de fleste andre spillsiders begeistring. Spillet skal vel heller ikke være spesielt langt å runde....? Prøvde meg på anmeldelsen til pressfire, men det må være noe av den mest begredelige spilljournalistikken jeg har lest på lenge. Nivået liknet mest på en amatørmessig brukeromtale. Anmelder klarte sågar å utelate å nevne spillmusikken overhodet, et element som nettopp er blitt tydelig fremhevet som noe av det som virkelig løfter og definerer spillet!

 

Et annet nyere eksempel er "Daylight," som virkelig ikke burde være vanskelig å knote noen linjer om, all den tid det skal vare bare to timer....?

 

Edit: Grunnen til at jeg i det hele tatt henger meg opp i dette, er jo seff fordi jeg mener det er svært mange bra spillskribenter hos Gamer!

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det er viktig for oss å være aktuelle med anmeldelsene våre, men som du er inne på er det ofte en rekke grunner til at anmeldelser blir forsinket en gang i blant. Det er ytterst sjeldent at en anmeldelse kommer sent fordi et spill prioriteres over et annet. Som regel er det ulike skribenter som anmelder ulike spill, og det er ikke slik at én person sitter på alt ansvaret.

 

Sen tilgang på spill fra utgiver, treg distribusjon Posten, sykdom, reiser, ferieavvikling og slike ting langt mer vanlige årsaker til sene anmeldelser. Dette er ting vi ikke får gjort så mye med.

 

Child of Light fikk vi tilgang på først for fire dager siden på grunn av rot hos Ubisoft, og i dag tidlig ble anmeldelsen publisert. Daylight er det ingen skribenter som har turt å se på enda, og den ene som tør har ikke hatt tid av årsaker som ikke har med Gamer.no å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Svaret mitt blir egentlig det samme som sist. Vi jobber hardt for å være dagsaktuelle, men det er dessverre utrolig mange faktorer som påvirker hvor raske vi klarer å være på ulike titler. Wolfenstein fikk vi fire dager før saken gikk ut, for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...