Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

Moderatormelding

Kjempeflott tiltak av dere begge! :thumbup:

 

Det er positivt for brukerne av forumet å ha en dedikert tråd for hver enkelt telefon, men for at det skal ha noen god nytteverdi bør førsteposten være informativ og oppdatert. Det har dere gjort på en bra måte her.

 

Hvis det er flere som ønsker å lage tilsvarende tråder så er dere velkommen til det. Dersom dere ikke lengre vil oppdatere førsteposten, si i fra i tråden så vervet annonseres som ledig til andre som vil overta.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt et flott tiltak at man kan "shuffle" på de som er trådstarter ut ifra hvor aktive / inaktive de er. Gjør at jeg møter meg selv i døra med tanke på at jeg ikke har oppdatert startinnlegget på iPhone 5 / 5C / 5S tråden siden FØR iPhone 5 lanseringen. :sleep:

 

Jeg er dog veldig aktiv i tråden!

Lenke til kommentar

Hvorfor er ips skjerm satt som ulempe istedenfor fordel? Ips Skjerm er bedre en amoled

 

I følge DisplayMate, nope, ikke å nærheten så bra som Super AMOLED skjermen som er i Galaxy S5 er. Du vet at jeg stoler på hva ekspertene innenfor dette feltet sier.

 

Noen av dere som har meldt dere på smash konkurransen? Om man "smasher" (ødelegger) en fungerende "High end" telefon, så kan man vinne OnePlus One til $1 (100stk får eller noe slikt).

 

Vi i Norge kan ikke melde oss på det der nå.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vel ambled er unøyaktig på farger. Hvis er ikke hvit. Ips skjermen min på lg g2 mener jeg er bedre en Amoled . Amoled er grunnen til jeg ikke velger samsung

 

http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

 

Kanskje det er en ide å lese den artikkelen :) .

 

TLDR?: Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!

 

Most Accurate Colors: The Galaxy S5 Cinema Mode has the most accurate colors for any Smartphone or Tablet display that we have ever measured. This is especially important when viewing photos from family and friends (because you often know exactly what they actually should look like), for some TV shows, movies, and sporting events with image content and colors that you are familiar with, and also for viewing online merchandise, so you have a good idea of exactly what colors you’re buying and are less likely to return them.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Vi i Norge kan ikke melde oss på det der nå.

Joda.

 

Bare at de ikke shipper til Norge.

 

Om jeg blir trukket ut får de sende til min US adresse, så får vi tar det derfra. :p

 

Joda sånn sett går det. Er kanskje mulig å bruke JetCarrier her da, tror jeg?

 

Jeg trenger ikke lese artikkelen for å mene ips er bedre. Jeg ser på skjermer på mobil daglig og syns ips er penere å se på

 

Super AMOLED skjermen i Galaxy S5 er fortsatt den beste skjermen som finnes i følge DisplayMate. Alle har sine meninger, men fakta er fakta. Og faktaene står jo i linken. Men igjen, du kan mene noe annet selv om sannheten sier noe annet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er ips skjerm satt som ulempe istedenfor fordel? Ips Skjerm er bedre en amoled

 

I følge DisplayMate, nope, ikke å nærheten så bra som Super AMOLED skjermen som er i Galaxy S5 er. Du vet at jeg stoler på hva ekspertene innenfor dette feltet sier.

 

 

Vel, dette er en enkelt modell, det er produsert mange telefoner med AMOLED og mange av disse har vært svakere enn veldig mange LCD med IPS panel. Går vi to måneder tilbake i tid så var jo skjermen til iPhone 5 / 5S i følge DisplayMate den beste mobilskjermen på markedet og den har LCD med IPS-panel.

 

Logikken din gir jo ingen mening, hadde OnePlus One hatt AMOLED så hadde ikke den vært av samme panelt som brukes i Samsung Galaxy S5 og du kan derfor ikke trekke en konklusjon av AMOLED hadde vært bedre. Ser vi på DisplayMate sine tester så har de jo langt flere LCD IPS paneler oppover på listene enn de har AMOLED. Sånn sett så fungerer jo Galaxy S5 mer som et unntak og modellen som bekrefter regelen.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Super AMOLED skjermen i Galaxy S5 er fortsatt den beste skjermen som finnes i følge DisplayMate. Alle har sine meninger, men fakta er fakta. Og faktaene står jo i linken. Men igjen, du kan mene noe annet selv om sannheten sier noe annet.

 

 

 

Dette er fakta om en spesifikt modell, med et spesifikt skjermpanel... Du kan jo ikke dra fakta fra en Samsung Galaxy S5 inn i en diskusjon som omhandler OnePlus One og late som den hadde fått nøyaktig samme skjermpanelet. Det blir jo like idiotisk som om jeg skal påstå at en Dell UltraSharp U2711H sitt IPS-panel er like fantastisk basert på at Eizo sin skjerm til 25'000kr som også har IPS har gjort et bra i tester..

 

 

Tør jeg minne om at vi diskuterer OnePlus One og ikke Galaxy S5? Nokia Lumia 925 og Galaxy S4 har begge AMOLED og ingen av de er like bra som AMOLED på Galaxy S5 og er begge testet dårligere enn IPS skjermen til blant annet iPhone 5 / 5S, Nexus 5 med flere.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er ips skjerm satt som ulempe istedenfor fordel? Ips Skjerm er bedre en amoled

 

I følge DisplayMate, nope, ikke å nærheten så bra som Super AMOLED skjermen som er i Galaxy S5 er. Du vet at jeg stoler på hva ekspertene innenfor dette feltet sier.

 

 

Vel, dette er en enkelt modell, det er produsert mange telefoner med AMOLED og mange av disse har vært svakere enn veldig mange LCD med IPS panel. Går vi to måneder tilbake i tid så var jo skjermen til iPhone 5 / 5S i følge DisplayMate den beste mobilskjermen på markedet og den har LCD med IPS-panel.

 

Logikken din gir jo ingen mening, hadde OnePlus One hatt AMOLED så hadde ikke den vært av samme panelt som brukes i Samsung Galaxy S5 og du kan derfor ikke trekke en konklusjon av AMOLED hadde vært bedre. Ser vi på DisplayMate sine tester så har de jo langt flere LCD IPS paneler oppover på listene enn de har AMOLED. Sånn sett så fungerer jo Galaxy S5 mer som et unntak og modellen som bekrefter regelen.

 

 

Jeg tror det er en ide om du faktisk leser det som blir sagt i DisplayMate linken om skjermen til Galaxy S5. Dem sier ikke at skjermen til Galaxy S5 er den beste mobilskjermen som finnes, men den beste skjermen som finnes over alle andre typer skjermer. DisplayMate har aldri sett en skjerm så bra som Galaxy S5 skjermen er.

 

Derfor er konklusjonen som den er at Galaxy S5 har den beste skjermen som finnes over alle andre skjermer så langt.

 

 

 

Super AMOLED skjermen i Galaxy S5 er fortsatt den beste skjermen som finnes i følge DisplayMate. Alle har sine meninger, men fakta er fakta. Og faktaene står jo i linken. Men igjen, du kan mene noe annet selv om sannheten sier noe annet.

 

 

 

Dette er fakta om en spesifikt modell, med et spesifikt skjermpanel... Du kan jo ikke dra fakta fra en Samsung Galaxy S5 inn i en diskusjon som omhandler OnePlus One og late som den hadde fått nøyaktig samme skjermpanelet. Det blir jo like idiotisk som om jeg skal påstå at en Dell UltraSharp U2711H sitt IPS-panel er like fantastisk basert på at Eizo sin skjerm til 25'000kr som også har IPS har gjort et bra i tester..

 

 

Tør jeg minne om at vi diskuterer OnePlus One og ikke Galaxy S5? Nokia Lumia 925 og Galaxy S4 har begge AMOLED og ingen av de er like bra som AMOLED på Galaxy S5 og er begge testet dårligere enn IPS skjermen til blant annet iPhone 5 / 5S, Nexus 5 med flere.

 

 

Les det jeg sa over. Dette gjelder ikke bare for mobiltelefoner, men det gjelder mot alle andre enheter som har skjermer i seg. Skjermen i Galaxy S5 er den beste skjermer ut av alle skjermer som finnes i følge dem.

 

Og Displaymate er eksperter på dette og driver på innenfor det proffesjonelle markedet, så jeg stoler på det dem sier om dette.

 

Ja vi diskuterer OnePlus One, men om du ikke la merke til det så var det en som spurte på hvorfor IPS LCD skjermen ikke sto under fordeler. Derfor svarte jeg med at det er en ulempe fordi Super AMOLED per nå er bedre. Når IPS LCD eller IGZO skjermer blir bedre eller er blitt dokumentert at dem er bedre enn Super AMOLED, så skal jeg definitivt sette de type skjermene under positivt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ips skjermen til g2 er bedre en de aller fleste amoled skjermene. Hvis denne mobilen hadde hatt amoled hadde det ikke automatisk betydd at det hadde vært bedre. Det er kun 1 amoled skjerm som er bedre en alle andree

 

Jeg kan være enig i at LG G2 skjermen er hakket bedre enn Super AMOLED skjermen som er i Galaxy S4, men nå er det Super AMOLED skjermen som er i Galaxy S5 som gjelder nå og som er i full produksjon som det handler om.

 

Så IPS LCD skjermen blir stående under ulemper for OnePlus One og Oppo Find 7a & Find 7 helt til det blir bevist av eksperter innenfor skjermkalibreringer at IPS LCD skjermer er bedre enn dagens Super AMOLED skjermer.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...