Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Hmm, var en sang som dukket opp i hodet mitt her i dag. Det eneste jeg husker av tekst er "... is in ruins ... is on fire" eller noe sånt. Tror det var noe Indiegreier, men ikke sikker. Ble nysgjerrig på hva sangen het, men fant ikke noe da jeg googla. Håper noen her vet hvilken sang det kan være... Beklager litt begrensa informasjon!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen hjelpe meg med denne?

 

Musikk som jeg er 98 % sikker på stammer fra en film, sannsynligvis en theme-song fra en film fra 2010-2012. Kan ligne på musikken til Hans Zimmer. De spilte sangen på fotball em idag da Danmark og Tyskland gikk ut på banen for å starte kampen

 

Er ikke sikker, men tror kanskje det kan være denne du tenker på (The XX - Intro)

 

Bruker den som ringelyd og kjente den igjen før mange av EM-kampene i år...

Lenke til kommentar

Hmm, var en sang som dukket opp i hodet mitt her i dag. Det eneste jeg husker av tekst er "... is in ruins ... is on fire" eller noe sånt. Tror det var noe Indiegreier, men ikke sikker. Ble nysgjerrig på hva sangen het, men fant ikke noe da jeg googla. Håper noen her vet hvilken sang det kan være... Beklager litt begrensa informasjon!

 

På forhånd takk.

 

Har du noen sjanger på den låten? Indie kan jo være så mangt. F.eks. kan jo denne låten regnes som indie ettersom den er sluppet av et uavhengig band. Samme band har forøvrig en låt som heer The Kingdom is on Fire, men den fant jeg ikke på YouTube

 

http://www.youtube.com/watch?v=Dw5dX4IE7Zk

Lenke til kommentar

Onkel Kompost: Mulig det var "My house is on fire" som ble sunget. Gikk vesentlig fortere enn den sangen over, og var vel mer i Indie Rock-gata. De to delene av teksten jeg husker er sannsynligvis deler av refrenget. Godt mulig vokalisten var britisk, når jeg tenker meg om.

 

Jeg fortsetter å lete, og tar mer enn gjerne imot hjelp/tips! :)

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en sang hvor det blir sagt LA som i Los Angeles, men det blir dratt ut så det høres ut som LLAAAA. Det er en manns stemme er jeg ganske sikker på, tror sangen jeg hørte den i hadde samplet den delen. Tror også sjangeren var hip-hop. Litt vagt det her men, noen som har noe peiling?

Lenke til kommentar

Har brukt EVIGHETER på å prøve å lete opp en sang som går rundt i hodet mitt og som tydeligvis er veldig vanskelig å finne. Sangen er for det meste melodi og lite tekst, desto enda vanskeligere å finne den. Eneste jeg kan tipse med er denne delen: "ey...ey...(piano)...ey....opa(?)...(piano)...ey"

 

En veldig rolig og kjent sang. Har hørt den mange ganger men aner ikke hva den heter. Hadde vært supert om noen vet hvilken jeg mener.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en sang hvor det blir sagt LA som i Los Angeles, men det blir dratt ut så det høres ut som LLAAAA. Det er en manns stemme er jeg ganske sikker på, tror sangen jeg hørte den i hadde samplet den delen. Tror også sjangeren var hip-hop. Litt vagt det her men, noen som har noe peiling?

Litt tynn beskrivelse, men kan det være denne?

 

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en sang hvor det blir sagt LA som i Los Angeles, men det blir dratt ut så det høres ut som LLAAAA. Det er en manns stemme er jeg ganske sikker på, tror sangen jeg hørte den i hadde samplet den delen. Tror også sjangeren var hip-hop. Litt vagt det her men, noen som har noe peiling?

Litt tynn beskrivelse, men kan det være denne?

 

http://www.youtube.com/watch?v=8bPYp_iqkWk

Nei, var ikke den. Eneste jeg husker er at delen jeg snakker om var i refrenget.

Lenke til kommentar

Har brukt EVIGHETER på å prøve å lete opp en sang som går rundt i hodet mitt og som tydeligvis er veldig vanskelig å finne. Sangen er for det meste melodi og lite tekst, desto enda vanskeligere å finne den. Eneste jeg kan tipse med er denne delen: "ey...ey...(piano)...ey....opa(?)...(piano)...ey"

En veldig rolig og kjent sang. Har hørt den mange ganger men aner ikke hva den heter. Hadde vært supert om noen vet hvilken jeg mener.

I tillegg: Når det først er tekst er stemmen elektrisk og ganske i bakgrunnen så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Vi leter en 90-talls låt som spilles ofte på P4, typisk pop-låt. Fraser med "The only one" (noe i den duren), mye koring, sangens intro er "ooooh oooh oooh ooh" osv, hver setning i verset er etterfulgt av koringen "yeah yeah yeah yeah yeah" (5 ganger yeah). Mulig halvduett, mest mannlig vokal, litt kvinnelig.

 

Det er en låt som "alle har hørt", typisk P4 altså.

 

Vi sliter skikkelig med å finne, noen som har tips? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...