Gå til innhold

Aksepterer islam pedofili?


Anbefalte innlegg

Nå skriver jeg ikke denne tråden for å provosere men for å bli litt mere opplyst. Men regner med at noen kanskje blir provosert.

 

Etter det jeg har fått med meg så er du en god muslim hvis du lever etter koranen. Og der sto det jo at profeten Muhammad tok Aisha til kone som seksåring men fullbyrdet ikke (voldtekten) ekteskapet før hun var 9 år!

 

Jeg vet jo at alle ikke praktiserer dette men lurer på om dette er fullt akseptert at du kan voldta små barn hvis du skal være en god muslim?

 

Kjør debatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar feil så kommer historien om Aisha fra hadithskriftene, ikke fra koranen. Det var heller ikke unormalt på denne tiden å gifte seg med veldig unge jenter (uten at dette rettferdiggjør det i det hele tatt) og det er jo dessverre en praksis i mange muslimske land at jenter gifter seg veldig under, ofte mot sin vilje.

 

Men nei, dette er overhodet ikke fullt akseptert innen islam og mange muslimer er mot dette. Det er litt som at kristne ikke nødvendigvis følger alle eksemplene fra GT i dag. Det står også ingenting om at man MÅ voldta småjenter, men det er dessverre gitt en mulighet til dette, ettersom muslimer skal leve etter Mohammeds eksempel.

 

Pedofili (fra gresk paidophilia: pais «barn» og philia «kjærlighet, vennskap»)[1] er definert som en seksuell preferanse forprepubertale barn

http://no.wikipedia.org/wiki/Pedofili

 

Det å gifte seg med en ung jente fordi det er en del av kulturen, er ikke det samme som å være pedofil, uansett hvor forkastelig det er.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skriver jeg ikke denne tråden for å provosere men for å bli litt mere opplyst. Men regner med at noen kanskje blir provosert.

 

Etter det jeg har fått med meg så er du en god muslim hvis du lever etter koranen. Og der sto det jo at profeten Muhammad tok Aisha til kone som seksåring men fullbyrdet ikke (voldtekten) ekteskapet før hun var 9 år!

 

Jeg vet jo at alle ikke praktiserer dette men lurer på om dette er fullt akseptert at du kan voldta små barn hvis du skal være en god muslim?

 

Kjør debatt

 

Bibelen inneholder jo incest av døtre... Tror det er (edit Lot) Job som sysler med dette. Unnskyldningen var at det var døtrene sitt påskudd å ha sex med ham etter at han ble full, sånn at Stakkars (edit Lot) Job fikk barn.

 

Jada, trolig at det var døtrenes ide...

 

Er ikke akkurat noe kristne følger dette heller tror jeg....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Nå skriver jeg ikke denne tråden for å provosere men for å bli litt mere opplyst. Men regner med at noen kanskje blir provosert.

 

Etter det jeg har fått med meg så er du en god muslim hvis du lever etter koranen. Og der sto det jo at profeten Muhammad tok Aisha til kone som seksåring men fullbyrdet ikke (voldtekten) ekteskapet før hun var 9 år!

 

Jeg vet jo at alle ikke praktiserer dette men lurer på om dette er fullt akseptert at du kan voldta små barn hvis du skal være en god muslim?

 

Kjør debatt

 

Bibelen inneholder jo incest av døtre... Tror det er Job som sysler med dette. Unnskyldningen var at det var døtrene sitt påskudd å ha sex med ham etter at han ble full, sånn at Stakkars Job fikk barn.

 

Jada, trolig at det var døtrenes ide...

 

Er ikke akkurat noe kristne følger dette heller tror jeg....

 

 

Hvor står dette om Job? Job var han som mistet alt, som sa herren tok, herre gav, herren være lovet. Å så står det at han ikke syndet gjennom prøvelsene sine?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå skriver jeg ikke denne tråden for å provosere men for å bli litt mere opplyst. Men regner med at noen kanskje blir provosert.

 

Etter det jeg har fått med meg så er du en god muslim hvis du lever etter koranen. Og der sto det jo at profeten Muhammad tok Aisha til kone som seksåring men fullbyrdet ikke (voldtekten) ekteskapet før hun var 9 år!

 

Jeg vet jo at alle ikke praktiserer dette men lurer på om dette er fullt akseptert at du kan voldta små barn hvis du skal være en god muslim?

 

Kjør debatt

Bibelen inneholder jo incest av døtre... Tror det er Job som sysler med dette. Unnskyldningen var at det var døtrene sitt påskudd å ha sex med ham etter at han ble full, sånn at Stakkars Job fikk barn.

 

Jada, trolig at det var døtrenes ide...

 

Er ikke akkurat noe kristne følger dette heller tror jeg....

Hvor står dette om Job? Job var han som mistet alt, som sa herren tok, herre gav, herren være lovet. Å så står det at han ikke syndet gjennom prøvelsene sine?

Sorry my feil, det var Lot og døtrene hans som drev med dette. Lot er også en viktig person i bibelen, enkelte unnskylder det med at Incest var vanlig i det område han levde.. Var det nær Babylon? Husker ikke...

Lenke til kommentar

Oki vet ikke helt hva som er værst.. Incest mot to døtre? Eller at en person gifter seg med et barn og har sex når barnet er eldre...

 

Like ille begge deler synes jeg...

 

Kan legge til at Koranen fint sensurerte både Lots fyll og incest mot sine døtre og at Muhammed giftet seg bort med et barn.

 

Så det står i Bibelen, mens Koranen har sensurert alt sånt.

 

Derfor blir det feil å si at Islam Aksepterer Pedofili, all den tid det ikke står noe om det i Koranen.

 

 

Det som er fakta er at mange mektige personer i gammel tid ble giftet bort med barn for å konsolidisere makt. Det var vanlig blandt europeiske kongehus også over hele fjøla. Sex var det vanlig å ha når jenta ble kjønnsmoden...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Er vel nåtid jeg ønsker mere info om. At incest har forekommet før er det vel ikke tvil om men det er vel ikke vanlig blant kristne i dag.

 

Derimot er det jo vanlig praksis å gifte seg og sannsynligvis voldta små barn fra 6 års alderen blant mange muslimer i midtøsten i dag. Det jeg lurer på er om muslimene i vesten/norge synes dette er ok.

 

Er vel kanskje vanskelig å få et ærlig svar på dette men etter mine oppfatninger synes muslimer dette er greit.

 

Rett meg om jeg tar feil

Endret av billywillie
Lenke til kommentar

Poenget med å dra inn andre doktriner er å vise at islam ikke er noe verre enn andre. Veldig fort å skape en syndebukk når den er rimelig greit spredd ut over hele kloden. Da synes jeg det er greit med komparative referanser for å balansere det en smule.

 

Hvis vi skulle fulgt bibelen bokstavelig hadde vi vel fremdeles brukt lintøy og levert det til presten.

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Er vel nåtid jeg ønsker mere info om. At incest har forekommet før er det vel ikke tvil om men det er vel ikke vanlig blant kristne i dag.

 

Derimot er det jo vanlig praksis blant mange muslimer i midtøsten i dag. Det jeg lurer på er om muslimene i vesten/norge synes dette er ok.

 

Er vel kanskje vanskelig å få et ærlig svar på dette men etter mine oppfatninger synes muslimer dette er greit.

 

Rett meg om jeg tar feil

 

 

Det du snakker om her er det samme som jeg nevnte, det er snakk om KULTUR, og ikke nødvendigvis RELIGION.

 

Mektige familier, eller lignende gifter jo søskenbarn etc, eller lignende. At andre land har andre regler om når man kan gifte seg er vel bare noe vi i Norge må akseptere. Til sammenligning så er de fleste lands alkoholaldersgrense 21. I Norge får man kjøpt øl, vin og sterkvin når man er 18. I muslimske land er det ikke lov å drikke alkohol etc. I USAs delstat Alabama er det lov å gifte seg med alt det innebærer når man er 14 år!! Dette er feks ikke lov i Norge. Videre...

 

For years in South Carolina, it was legal for 12-year-old girls to marry. Then lawmakers heard that a tight-knit, closed community called the Irish Travelers was actually marrying girls off at that age. In 1997, they raised the age for girls to 14 and the age for boys to 16.

 

Så forskjellige lover om ekteskap og alder er det over hele verden, enkelte steder mer oppsiktsvekkende enn andre steder....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Hvor står dette om Job? Job var han som mistet alt, som sa herren tok, herre gav, herren være lovet. Å så står det at han ikke syndet gjennom prøvelsene sine?

 

Det var Lot.

 

Jeg som trodde dette var ett av opptakskravene til de kristne prestene!!

 

Det er en del av det å bli kardinal i vertfall.

 

Edit: Dobbelt-post flettet.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Særlig de Katolske prestene med kyskhetsløfte. Er nok en viss gruppe som avgir sånne teite løfter. Mange av de liker nok ikke kvinner men foretrekker unge gutter.

 

 

Mye av det vi diskuterer her er ofte stammesamfunn der loven enten er korrupt eller ikke eksisterer. Hadde Norge hatt det sånn så hadde nok fjortisjentene blitt gift her også. Men nå har vi en innarbeidet lov og norm om at man må være 18. I gamle tider var det ikke sånn i Norge.

 

Jeg synes det er mye værre at et vestlig høyt utviklet samfunn som USA med lover giftet bort 12 åringer helt mot slutten av 90tallet

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skriver jeg ikke denne tråden for å provosere men for å bli litt mere opplyst. Men regner med at noen kanskje blir provosert.

 

Etter det jeg har fått med meg så er du en god muslim hvis du lever etter koranen. Og der sto det jo at profeten Muhammad tok Aisha til kone som seksåring men fullbyrdet ikke (voldtekten) ekteskapet før hun var 9 år!

 

Jeg vet jo at alle ikke praktiserer dette men lurer på om dette er fullt akseptert at du kan voldta små barn hvis du skal være en god muslim?

 

Kjør debatt

Hvor i Koranen står det at hun var 9 år?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

Hvor i Koranen står det at hun var 9 år?

 

Dette er bare feighet prettyboy... Millioner av jenter må i dag finne seg i å bli viet med en gammel "gris" av en mann på grunn av at muhammed var pedofil og at de oppfatter at dette er helt greit... Så spørsmålet er IKKE hvor i koranen dette sto, men hvordan denne umoralen oppsto i så fall... For umoral er det når ikke-kjønns modne jente må underlegge seg eldre menns syke lyster... Islam er kvalmende egentlig, for den evner ikke å stå opp for den umoralen og intoleransen man finner i den, alt man finner er "unnskyldninger" ala den prettyboy prøver å servere her, der man peker på visse ting og ikke helheten, eller omvendt...

 

Islam er kun en syk ideologi som trenger en skikkelig opprenskning av alt slagget man bare tror skal være der... For så å dø ut som noe skammelig og fornedrende... Og for alltid bli sett på som noe vi aldri må gjenta..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Derfor blir det feil å si at Islam Aksepterer Pedofili, all den tid det ikke står noe om det i Koranen.

 

 

Det som er viktig å huske er at muslimene anser Muhammed for å være den perfekte skapning. Alt han gjorde; fra å be på sånn eller sånn måte, spise den eller den maten, ha sex med så og så unge barn, hugge hender og hoder av den og den grunn; alt dette skal muslimene etterstrebe å gjøre selv. Og ingenting av det Muhammed gjorde var feil eller galt å gjøre, da han er så perfekt at han aldri gjorde en feil eller gal handling. Hugget Muhammed av hodene på folk, skal muslimer i dag etterstrebe å hugge av hoder. Ligge med barn er bare en av en rekke perfekte handlinger for muslimer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...