Gå til innhold

Aksepterer islam pedofili?


Anbefalte innlegg

Ligge med barn er bare en av en rekke perfekte handlinger for muslimer.

 

Så du påstår altså her at ALLE muslimer i verden (ca. 1.5 milliarder mennesker) ser på pedofili som en "perfekt handling" i år 2014?

 

Insinuerer du da at de fleste mulimer ikke bare aksepterer pedofili, men nesten strekker seg etter å utføre overgrep på barn selv for å gå i profeten Muhammeds fotspor?

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Før i tiden var det normalt at man kunne bli ektefelle normalt når man er kjønnsmoden. Før i tiden ble menneskene kjønnsmoden senere. Idag er kidsa mye mer tidlig ute med å ha sex, men da med barn som er på +- noen år forskjell. Dette pga reklamepress og vår kultur. Jeg klarer ikke helt å kritisere gamle konger og maktpersoner for at de giftet seg tidligere enn vår vestlige kultur der barna først har seg med massevis av partnere før de som 18 kan gifte seg, men normalen er vel at man har seg rundt og har sex med folk til man roer Seg en gang mellom 30-40 og gifter seg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

Før i tiden var det normalt at man kunne bli ektefelle normalt når man er kjønnsmoden. Før i tiden ble menneskene kjønnsmoden senere. Idag er kidsa mye mer tidlig ute med å ha sex, men da med barn som er på +- noen år forskjell. Dette pga reklamepress og vår kultur. J

 

Dette er feil. Jeg gikk på barneskolen den gangen undervisning i seksualitet ble presset igjennom på skolene, til enorme protesthyl fra de kristne såklart, som mente dette ville virke stikk i mot sin hensikt å opplyse ban om seksualitet... Vel, de kristne tok atter en gang feil, da den seksuelle debutt alder har gått opp, ikke ned, hos begge kjønn. De debuterer senere enn fx mine foreldres generasjon gjorde og de vet konsekvensene, det er mer enn hva generasjonene før har visst! Mutter fortalte meg her om dagen at det som holdt dem igjen fra å ha sex var en eventuelle skammen om de skulle bli gravide, og selvfølgelig skammen tilført av religiøse mennesker sånn generelt. Men hun også er enig i at de debuterte seksuelt mye tidligere enn det min generasjn gjorde..

 

Nå er det ikke noe galt at to mennesker har sex så fremt begge er enige om det og de begge kjenner til konsekvensene, men jeg har inntrykk av at de fleste ungdommer er ganske flinke jeg, både gutter og jenter. Så reklamen har ikke sånn innvirkning som du tror her. Unge i dag gjennomskuer den.

 

En gutt på sytten blir helle ikke straffet om han har sex med ei på femten og sexen er frivillig fra begge sider, dabortfaller loven. Hvis en 42 åring tar seg til rette derimot....

Lenke til kommentar

Aishas eldre søster, Asma ®, var ti år eldre enn henne. Asma døde i år 73 EH, og ble 100 år. Så om Asma var 100 år i år 73 EH, må hun ha vært 27-28 år på tiden for hidjra (tidsregningens begynnelse). Og om Asma var 27-28 år på tiden for hidjra, må Aisha ha vært 17-18 år på den tiden. Aisha giftet seg med Profeten i år 1 eller 2 EH, og var altså 18-20 år.

Koranens kapittel 54 ble åpenbart ni år før hidjra. Aisha skal ha sagt at hun var "en ung pike" på den tiden (Bukhari). La oss anslå at "en ung pike" (jariya), i motsetning til en småjente (sibya), kan ha vært 8-10 år. Da giftet Aisha seg 18-20 år gammel.

Abu Bakr ® hadde fire barn, og Aisha var blant dem. Alle barna ble født i før-islamsk tid. Om Aisha var født på den tiden, måtte hun ha vært minst 14-15 år og oppover, i år 1 eller 2 EH, på den tiden hun giftet seg.

Aisha var med muslimene i slagene ved Uhud. Ingen under 15 år fikk delta. Alle gutter under den alderen ble sendt hjem. Kvinner var med for å hjelpe, og mindreårige ville ha vært til belastning. Slaget ved Uhud fant sted i de tredje året etter hidjra. Aisha kunne så visst ikke vært 10-11 år på den tiden.

Aisha godtok Islam en god stund før Umar. (Ibn Hisham) Det må ha skjedd i Islams første år. Om hun giftet seg da hun var ni år, som noen tror, måtte hun ha "godtatt Islam" da hun var 2-3 år!

Aisha var først "forlovet" med sønnen til Mutam. Åtte år før hidjra tenkte Abu Bakr, som var Aishas far, å migrere til Abyssinia. Han ba Mutam om å ta Aisha til sitt hus, som sønnens kone. (Tabari) Men om Aisha var 9 år da hun giftet seg med Profeten, i år 1 eller 2 etter hidjra, må hun på denne tiden knapt nok vært født!

Etter at Khadidja var død, kom Khaulah ® til Profeten og antydet at han burde gifte seg på nytt. Hun hadde i tankene Aisha, og omtalte henne som en "bikr". (Ahmad Ibn Hanbal) Enhver med kjennskap til det arabiske språket vet at "bikr" ikke brukes om et barn på ni år, men om en ugift kvinne. Aisha ble før hun giftet seg, omtalt slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er feil. Jeg gikk på barneskolen den gangen undervisning i seksualitet ble presset igjennom på skolene, til enorme protesthyl fra de kristne såklart, som mente dette ville virke stikk i mot sin hensikt å opplyse ban om seksualitet... Vel, de kristne tok atter en gang feil, da den seksuelle debutt alder har gått opp, ikke ned, hos begge kjønn. De debuterer senere enn fx mine foreldres generasjon gjorde og de vet konsekvensene, det er mer enn hva generasjonene før har visst! Mutter fortalte meg her om dagen at det som holdt dem igjen fra å ha sex var en eventuelle skammen om de skulle bli gravide, og selvfølgelig skammen tilført av religiøse mennesker sånn generelt. Men hun også er enig i at de debuterte seksuelt mye tidligere enn det min generasjn gjorde..

 

Nå er det ikke noe galt at to mennesker har sex så fremt begge er enige om det og de begge kjenner til konsekvensene, men jeg har inntrykk av at de fleste ungdommer er ganske flinke jeg, både gutter og jenter. Så reklamen har ikke sånn innvirkning som du tror her. Unge i dag gjennomskuer den.

 

En gutt på sytten blir helle ikke straffet om han har sex med ei på femten og sexen er frivillig fra begge sider, dabortfaller loven. Hvis en 42 åring tar seg til rette derimot....

 

Det er bevist gjennom forskning at kjønnsmodning skjer tidligere og tidligere, forskerne tror at det har med kultur, reklamepress og også muligens hormoner i mat...

 

http://illvit.no/kroppen/na-vil-forskerne-oppklare-gaten-om-tidlig-pubertet

 

Jeg tror det er kulturene som presser fram tidlig pupertet og reklamepress etc.

 

Vi leser at i eldre tider var det normalt i gjennomsnitt at jenta var kjønnsmoden/fikk første menstrasjon når hun var 17!!! år.....

 

Altså over den seksuelle lavalder i Norge....

 

Men altså idag så blir barn kjønnsmodne ved ca 12 års alder.

 

Derfor er det helt på jordet å sammenligne gamle skikker om bryllup og debut i 17 års alder, med dagens situasjon mtp kjønnsmodenhet som er 12 år.

 

 

Jeg vil også si at konservatismen mtp sexdebut sluttet rundt ungdomsopprøret etter 2vk. Før den tid var det anstand og ganske strengt mtp sex før ekteskapet. De som ble gravide før ekteskap "kom i uløkka".

Det er vel også en myte at 68erne/hippiene var så frigjorte.

 

Idag er særlig jentene mye tidligere ute med å debutere enn før på 60 tallet. Det er ikke in å være jomfru når man er 16 i gjengen hverken for jenter eller gutter.før var det motsatt, vi skal også være forsiktige med å dra inn enkeltilfeller som familie og mødre. Selv har jeg en kamerat som var 14 da han skulle bli far, men jenta som også var meget ung spontanaborterte.

 

 

Men jeg vet ikke helt om jeg synes det er bedre at man idag har seg med alt som kan gå fra 14 års alder og til man er ca 35 og gifter seg eller finner en samboer som man bytter ut mellom hvert 5 år.

 

Edit: Dobbelt-post flettet.

 

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ligge med barn er bare en av en rekke perfekte handlinger for muslimer.

 

Så du påstår altså her at ALLE muslimer i verden (ca. 1.5 milliarder mennesker) ser på pedofili som en "perfekt handling" i år 2014?

 

Insinuerer du da at de fleste mulimer ikke bare aksepterer pedofili, men nesten strekker seg etter å utføre overgrep på barn selv for å gå i profeten Muhammeds fotspor?

 

Ja, det er en konsekvens av Muhammeds stilling for muslimer. Alt han gjorde var perfekt, og skal etterstrebes av muslimer. Hans perfekte handlinger inkluderer å ligge med barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så du påstår altså her at ALLE muslimer i verden (ca. 1.5 milliarder mennesker) ser på pedofili som en "perfekt handling" i år 2014?

 

Insinuerer du da at de fleste mulimer ikke bare aksepterer pedofili, men nesten strekker seg etter å utføre overgrep på barn selv for å gå i profeten Muhammeds fotspor?

 

 

Ja, det er en konsekvens av Muhammeds stilling for muslimer. Alt han gjorde var perfekt, og skal etterstrebes av muslimer. Hans perfekte handlinger inkluderer å ligge med barn.

 

Dette er en ekstrem påstand, for å si det mildt.

 

Du påstår altså her at alle muslimer er pedofile, eller rettere sagt, streber etter å ligge med barn for å følge i Muhammeds fotspor?

 

Enten de tenner på barn eller ikke, så ligger de altså med dem, ene og alene fordi det er en "perfekt handling"? Konklusjonen skal da bli at alle muslimer forgriper seg på barn?

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle de store religionene (kristendom, jødedom, islam, hinduisme, buddhisme) aksepterer "pedofili" i den forstand at det ikke står skrevet eksplisitt noe som omhandler alder, så islam er ikke noe spesielt eller unntak i så måte.

 

Men for det første, så er selve ordet "pedofili" en ny oppfinnelse som oppstod rundt 1800-tallet, og dermed ikke et kurant begrep engang, for tankegodset eller hva skriftene bygger på. Seksuelt samkvem var en gang i tiden (også føre religionenes tilblivelse) synonymt med ekteskap og føre slekten videre, samt viktig som det som staket ut din ferd videre i livet. Religionenes tilblivelse forandret ikke noe på dette punktet, men opptok tradisjoner som de var.

 

Dermed blir det totalt misvisende å bruke et 200 år gammelt moderne ord/begrep som i dagens urbane samfunn betyr og tillegges fullstendig annet innhold (seksualisering) enn det som eksisterte i tankeuniverset i tidligere tider.

Lenke til kommentar

Islam er ekstremt.

 

To ekstreme motparter, der du tar rollen til den ene, vil ikke utgjøre en nyansert og jordnær tilnærming til virkeligheten.

 

Det at du mener islam er ekstremt verken rettferdiggjør, eller fraskriver deg bevisbyrden for, slike uttalelser som åpenlyst er urimelige og høyst ekstreme. Det å påstå at alle verdens muslimer ligger med sine barn for å gå i Muhammeds fotspor grenser kun til det absurde og er bygget på ren spekulasjon ut fra dine egne ekstreme holdninger. Jeg kan kun håpe at det er jeg som har misfortstått det du sier.

 

Islam, som de fleste andre religioner, har sine ekstremister, og noen religioner er mer ekstreme i sin natur enn andre. Det du her ytrer er likevel, med all respekt, noen av det mest virkelighetsfjerne av påstander jeg noen gang har lest her inne, og de henger overhodet ikke på greip med den empiriske virkeligheten vi omgir oss med eller de holdninger som muslimer generelt utviser. Jeg mistenker at du enten troller eller så henter du sannheter ut av din egen fantasi. Beklager.

 

Skal du komme noen vei med dette, så må du underbygge det med svært gode kilder og beviser.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ligge med barn er bare en av en rekke perfekte handlinger for muslimer.

Så du påstår altså her at ALLE muslimer i verden (ca. 1.5 milliarder mennesker) ser på pedofili som en "perfekt handling" i år 2014?

 

Insinuerer du da at de fleste mulimer ikke bare aksepterer pedofili, men nesten strekker seg etter å utføre overgrep på barn selv for å gå i profeten Muhammeds fotspor?

Ja, det er en konsekvens av Muhammeds stilling for muslimer. Alt han gjorde var perfekt, og skal etterstrebes av muslimer. Hans perfekte handlinger inkluderer å ligge med barn.
Jeg har lagt ut link og andre har tolket gloser i Koranen om at jenta det er snakk om ble kjønnsmoden i oldtiden( er det greit å kalle tidsalderen dette). For bare 100 år siden var kvinnene kjønnsmoden plus minus 17 år. Idag er jentene kjønnsmodne 12-13 år.

 

Dette pga muligens kultur og reklamepress og miljøgifter og hormoner.

 

Dette fører til myten om at Muhammed lå med en kone som var 12 år. Min link og andres glosetolkning viser at hun sannsynlegvis var en ung kone på 17-19 år.

 

Dette er nå stadfestet så slutt å spre misfårståelser om dette.

 

I gamle tider, tror ikke vi skal gå lengre tilbake enn Englands Elizabeth imperie så var det vanlig å gifte bort kvinnene som kjønnsmodne, men de var ikke 12 år men snarere 17-18. Men jente og gutt ble ofte lovet bort som småbarn, uten noe pedofili med i bildet.

 

I USA derimot som mange islamfientlige hyller. Giftet man bort 12 år gamle jenter inntil uti 1990 årene i en delstat. I minst to eller tre stater er det lovlig at jenta er 14 år som brud i nåtid.

 

Jeg selv er hverken fan av USA/Israels utenrikspolitikk, eller Russland/Kina jeg er heller ikke fan av fundamental Islam eller terror. Så det er sagt, men all info vi har kommet med viser at vi har rett.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det nytter ikke diskuterer dette tema med folk som har samme innfallsvinkel til saker og ting som de som feks. vil sensurere eventyrfortellingen om Pippi Langstrømpe fordi den angivelig er "rasistisk" dvs. Pippi har en far som "er" neger-konge i Afrika. Med dagens norm-sett er "neger" rasistisk ifølge disse, og dermed mener de at det må redigeres.

 

Og som jeg nevnte, "pedofili" eksisterte ikke som begrep i religionene, dermed kan man heller ikke bruke det ordet i en anklagende retorikk.

 

Det er av akkurat samme grunn at bl.a. lover ikke har tilbakevirkende kraft, noe de fleste skjønner den logiske meningen med.

Lenke til kommentar

 

I USA derimot som mange islamfientlige hyller. Giftet man bort 12 år gamle jenter inntil uti 1990 årene i en delstat. I minst to eller tre stater er det lovlig at jenta er 14 år som brud i nåtid.

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/04/15/nyheter/politikk/samfunn/utenriks/irak/32842104/

Og sitat fra samme: Men jenter under 9 år vil også kunne gifte seg, med foreldrenes tillatelse.

Velkommen til islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I USA derimot som mange islamfientlige hyller. Giftet man bort 12 år gamle jenter inntil uti 1990 årene i en delstat. I minst to eller tre stater er det lovlig at jenta er 14 år som brud i nåtid.

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/04/15/nyheter/politikk/samfunn/utenriks/irak/32842104/

Og sitat fra samme: Men jenter under 9 år vil også kunne gifte seg, med foreldrenes tillatelse.

Velkommen til islam.

 

 

Et forkastelig system ja, men har dette mye med Islam å gjøre? Eller har det med at vesten invaderte og ødela Iraq slik at ekstremisme og terrorisme tok over makten?

 

Sakset fra samme side:

Blusset opp igjen

Det fantes en tradisjon for barnebryllup i enkelte områder av landet fra gammelt av, men dette ble forbudt på midten av 1970-tallet. Da stupte antallet barnebrylluper. Under Irak-krigen skal skikken ha blusset opp igjen. I 1997 og i 2004 rapporterte 15 prosent av irakiske kvinner at de ble giftet bort som barn, ifølge Al Monitor. I 2007 var tallet 21 prosent, og i 2013 steg det til 25 prosent, ifølge Public Reference Bureau.

 

 

Utkløpp slutt.

 

 

For å forklare litt nermere, når et land okkuperes og det blir krig der. Så forsvinner loven. Saddam var en drittsekk sikkert men han holdt faktisk orden og folk måtte følge loven. Terrorisme ble også slått hardt ned på.. Hva skjer så når en som har styrt med jernhånd plutselig forsvinner?? Folk tar seg til rette og gjør som de selv vil...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/04/15/nyheter/politikk/samfunn/utenriks/irak/32842104/

Og sitat fra samme: Men jenter under 9 år vil også kunne gifte seg, med foreldrenes tillatelse.

 

Velkommen til islam.

 

 

Bortsett fra at dette mediaoppslaget er populistisk tøv (noe jeg har kommentert i annen tråd) så er det ikke noe som tyder på at dette blir "vedtatt" i det irakiske parlamentet.

 

I så tilfelle forventer jeg du også da vil si "velkommen til islam"? For det er jo fortsatt samme landet med samme folkene ikke sant?

 

 

 

Et forkastelig system ja, men har dette mye med Islam å gjøre? Eller har det med at vesten invaderte og ødela Iraq slik at ekstremisme og terrorisme tok over makten?

 

 

For å forklare litt nermere, når et land okkuperes og det blir krig der. Så forsvinner loven. Saddam var en drittsekk sikkert men han holdt faktisk orden og folk måtte følge loven. Terrorisme ble også slått hardt ned på.. Hva skjer så når en som har styrt med jernhånd plutselig forsvinner?? Folk tar seg til rette og gjør som de selv vil...

 

 

Det blir vel for "tynt" å "skylde på" krig og invasjon? Tradisjonen med arrangerte ekteskap fra ung alder er først og fremst et kulturelt anliggende, uavhengig av religion. Det har med regionale (geografiske) skikker å gjøre, som fantes før både bibel eller koran ble skrevet på papir. India har den mest utbredte praksisen, og deler av Asia forøvrig, og visse geografiske regioner i to-tre "muslimske" land. Også ellers i verden, inkl. europa og sør-amerika har det opp gjennom tiden. vært epoker hvor det ikke har eksistert noe "minstealder" for ekteskap.

 

Den eneste grunnen til at dette forandrer seg over tid (både opp og ned), har ikke noe med religion som sådan å gjøre (siden hverken bibel, koran, hindu vedas eller andre skrifter angir noe om alder) men styres kun utfra samfunns-sosiale årsaker, hvor den til enhver tid styrende "elite" uansett land i verden, har hatt agenda og synspunkter på tema. Helt frem til år 1910 var det f.eks. i England, en minste ekteskaps alder for jenter, på 12 år. Men så satte den industrielle revolusjonen fart, kombinert med utbygging av skolevesen etc. og samfunnet "trengte" jenter/kvinner som arbeidskraft først og fremst, og dermed forandret man ekteskapsloven.

 

De som bare kakler ufortrødent i vei om religion har egentlig ingen interesse av å forstå dette tema i perspektiv, men har kun en personlig anti-agenda som drivkraft. Det skinner jo tydelig igjennom i en del innlegg.

Lenke til kommentar

 

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/04/15/nyheter/politikk/samfunn/utenriks/irak/32842104/

 

 

Og sitat fra samme: Men jenter under 9 år vil også kunne gifte seg, med foreldrenes tillatelse.

 

Velkommen til islam.

 

Bortsett fra at dette mediaoppslaget er populistisk tøv (noe jeg har kommentert i annen tråd) så er det ikke noe som tyder på at dette blir "vedtatt" i det irakiske parlamentet.

 

I så tilfelle forventer jeg du også da vil si "velkommen til islam"? For det er jo fortsatt samme landet med samme folkene ikke sant?

 

Tør jeg påpeke at dette skjer (om det skjer) under ett demokratisk styresett, så man burde vel heller si "Velkommen til Demokratiet".

 

(Islamske var de allerede forut så det er ikke det som har endret seg og ført til dette lovforslaget.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/04/15/nyheter/politikk/samfunn/utenriks/irak/32842104/

 

 

Og sitat fra samme: Men jenter under 9 år vil også kunne gifte seg, med foreldrenes tillatelse.

 

Velkommen til islam.

 

Bortsett fra at dette mediaoppslaget er populistisk tøv (noe jeg har kommentert i annen tråd) så er det ikke noe som tyder på at dette blir "vedtatt" i det irakiske parlamentet.

 

I så tilfelle forventer jeg du også da vil si "velkommen til islam"? For det er jo fortsatt samme landet med samme folkene ikke sant?

 

 

 

 

Et forkastelig system ja, men har dette mye med Islam å gjøre? Eller har det med at vesten invaderte og ødela Iraq slik at ekstremisme og terrorisme tok over makten?

 

 

For å forklare litt nermere, når et land okkuperes og det blir krig der. Så forsvinner loven. Saddam var en drittsekk sikkert men han holdt faktisk orden og folk måtte følge loven. Terrorisme ble også slått hardt ned på.. Hva skjer så når en som har styrt med jernhånd plutselig forsvinner?? Folk tar seg til rette og gjør som de selv vil...

 

Det blir vel for "tynt" å "skylde på" krig og invasjon? Tradisjonen med arrangerte ekteskap fra ung alder er først og fremst et kulturelt anliggende, uavhengig av religion. Det har med regionale (geografiske) skikker å gjøre, som fantes før både bibel eller koran ble skrevet på papir. India har den mest utbredte praksisen, og deler av Asia forøvrig, og visse geografiske regioner i to-tre "muslimske" land. Også ellers i verden, inkl. europa og sør-amerika har det opp gjennom tiden. vært epoker hvor det ikke har eksistert noe "minstealder" for ekteskap.

 

Den eneste grunnen til at dette forandrer seg over tid (både opp og ned), har ikke noe med religion som sådan å gjøre (siden hverken bibel, koran, hindu vedas eller andre skrifter angir noe om alder) men styres kun utfra samfunns-sosiale årsaker, hvor den til enhver tid styrende "elite" uansett land i verden, har hatt agenda og synspunkter på tema. Helt frem til år 1910 var det f.eks. i England, en minste ekteskaps alder for jenter, på 12 år. Men så satte den industrielle revolusjonen fart, kombinert med utbygging av skolevesen etc. og samfunnet "trengte" jenter/kvinner som arbeidskraft først og fremst, og dermed forandret man ekteskapsloven.

 

De som bare kakler ufortrødent i vei om religion har egentlig ingen interesse av å forstå dette tema i perspektiv, men har kun en personlig anti-agenda som drivkraft. Det skinner jo tydelig igjennom i en del innlegg.

Neida jeg bare påpeker at Irak etter invasjonen og Saddam har fått disse "stamme-reglene" som skatteflyktning påpeker "i et demokrati" Sannsynelig dominert av folk som USA tycker om.

 

Har USA uttalt seg mot lovforslaget offisielt? Neppe. Er vel bare Amnesty og organisasjoner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...