Gå til innhold

Aprilfest 2014 - BjørnÅgeS - Litt av hvert


Anbefalte innlegg

Aprilfest 2014 - Litt av hvert

Bruker: BjørnÅgeS


Utfordring: Komme ut av vinterfotodvalen, samt ta ibruk full programvarepakke. LR, PS og NIK collection på hver dag. Ikke bruk crop unntatt til å rette horisonter.


Deltakernivå: Kandidat


Utstyr: Det jeg har av tilgjengelig utstyr:

Canon 5D mk2 med ymse optikk

Panasonic GX1 med 14mm og 30mm.

Sony Xperia Z1

1.april. Mosegrodd gjerde.

13565900863_9142890b89.jpg

GX1 med Sigma 30mm: F4, 1/250s og iso160

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.april: Paprikasplash. 5D med 70-200 F4. 1/125s, F8 og iso 200. Studioblits.

Morsomt prosjekt i fotoklubben i kveld med splash bilder. Veldig møkkete vann etterhvert, og etter noen 100 splash begynte paprikaen å gå i oppløsning. (Gadd ikke fjerne alt fra vannet :) )

 

13587553073_0ebb9abc97.jpg

 

Få komme sterkere tilbake med kommentarer på andre sine fester etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

3.april: Timber. Sony Xperia Z1. Kom over "litt" tømmer når jeg var ute for å prøvekjøre en bil :)

13607931905_ba5e546ee9.jpg

 

Var en tur til Oslo før i dag - og ble påminnet en ting jeg ikke savner fra den kanten av landet.

 

13608258344_82186961ae.jpg

 

 

 

Tror ikke jeg har sett paprika variant av denne typen bilder før, ser bra ut.

Takk :) alt(nesten) kan splashes :)

Lenke til kommentar

2.april: Paprikasplash. 5D med 70-200 F4. 1/125s, F8 og iso 200. Studioblits.

Morsomt prosjekt i fotoklubben i kveld med splash bilder. Veldig møkkete vann etterhvert, og etter noen 100 splash begynte paprikaen å gå i oppløsning. (Gadd ikke fjerne alt fra vannet :) )

 

Skikkelig stilig splashbilde, dette! Bra jobba! :)

Lenke til kommentar

4.april. Fin gammel BMW. Snapshot med Sony Xperia Z1. Gitt en varm glød for å få litt tidsriktig bilde :)

 

13650047425_46828af4b7.jpg

 

 

Fine linjer i gjerdet og tømmeret.

Takk :)

 

Paprikadykkeren var et gladbilde. :)

Takk :)

 

 

 

Takk :)

 

Enig med de over her, tøff paprika! :thumbup:

 

Likte godt perspektivet på tømmerbildet også.

Takk :)

 

Fin splash, og stilig tømmerstabel

Takk :)

Lenke til kommentar

6.april: Saga på Lillestrøm. Fotograferte i en dåp i dag, samt 18 års dag til nevø i etterkant, og hadde ikke mye tid foto ellers :) Fikk tid til et bilde av saga på Lillestrøm. Fint lys under disse broene.

 

13674578204_ebcf22156a.jpg

5D med Tamron 28-75. Iso 400, 1/160s F4

 

 

BMW-en er jo bare lekker!

Og bildet av Polet m/budskap: der gjør tittelen bildet.

Takk, ja meget flott bil.

 

Jeg er ikke så veldig opptatt av biler, men den gamle BMW-en var jo praktfull, og fargene var delikate.

Takk

 

Splashet var helmax, herlige farger og skarphet! Fin BMW også, skulle bare kjørt bort den andre først ;)

 

Ellers så var jo det siste både fotomessig og tematisk veldig bra..

Prøvde å fjerne bilen i PS, men det ikke så bra. Bør nok ha bedre filkvalitet.

 

Bare vakre bilder her...... :yes:

Takk :)

 

BMW-bildet liker jeg godt og fargetonen som er valg. :) Tøft at du har tatt det med mobiltelefon. Pirk: Skulle gjerne hatt bildet av BMW-en uten bilen som står bak. Velge en annen vinkel?

Takk, dette er den første mobilen jeg har som er rimelig god på foto. Andre vinkler var praktisk umulig - men enig den gamle Pick-up skulle vært fjernet.

 

Jeg synes du treffer godt med "symbolikken" rundt den usmakelige hagedekorasjonen, som står på en kum som kan ha et usmakelig innhold, og som rundt seg har virkemidler som kan brukes til å "destruere" usmakligheten (fri tolkning fra min side :) )

Takk, tolket den ikke så mye selv, men rosa rådyr i hagen er ikke kledelig.

Lenke til kommentar

Jeg syns også at det paprikabildet var interessant. Syns de små bitene av rødt rundt omkring tilfører bildet noe i positiv retning, usikker om jeg klarer å ordlegge meg riktig for å beskrive hvorfor.. så jeg dropper det. Et bra splashebilde altså (jeg har dog ikke noe å sammenligne med for dette er en type bilder jeg ikke har sett noe særlig av tidligere)

 

Den gamle bilen var kjempeflott. Syns det er litt synd at den bilen som står bak er med i bildet, og så kunne jeg nok ønsket at røyken i bakgrunnen ikke var synlig. Ser du har brukt mobilen så det ville vel vært ganske vanskelig å få det noe særlig annerledes mtp det. Tenker da på at dybdeskarpheten ikke hadde vært så stor.

 

Ellers er det gøy å studere bildene. Se litt på detaljer og sånt, ting man ikke trenger trekke frem.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...