Gå til innhold

Facebook er den nye eieren av Oculus VR


Anbefalte innlegg

Synes synd på Kickstarter-backerne. Sier sitt om folkene bak Oculus Rift når de spytter på de som realiserte drømmene deres med å selge sjela si til høystbydene ved første sjanse. Dette er ikke hva Kickstarter handler om.

 

Det er dessverre ingenting man kan gjøre med det, siden Kickstarter i praksis bare er en måte å samle inn donasjoner på. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forventet egentlig at de etterhvert ville bli plukket opp av nVidia eller AMD. Dette er... litt snålt.

 

Facebook er ikke et spillselskap, og de har aldri hatt en forretningsmodell som involverer at de trenger å appellere til spillere. Så jeg har ikke så veldig troen på facebook som en investor som egentlig gjør noe bra for spilling.

Lenke til kommentar

Skjønner alle de som er anti facebook og som nå er frustrert over å måtte krype til korset og registrere seg om de skal kunne bruke brillene (ser på en slik integrering som en selvfølge på sikt).

 

Men for oss andre, om skal vi tro det som har blitt sagt til nå at de ikke vil blande seg inn i selskapets praksis, så vil jo dette bare bety en voldsom oppsving i utviklingsbudsjettet til OR og vi vil kunne vente å se langt mer av VR i framtiden enn vi kunne ha ventet oss uten disse fantasillionene som nå kommer til å bli spyttet inn. Kan ikke se annet enn at dette er kjjempepositivt for utviklingen videre.

 

Denne kommentaren kan være verdt å lese for alle skeptikerne: http://www.hardware.no/artikler/kommentar-facebook-har-ikke-odelagt-oculus-rift/158425

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dette er veldig positivt for at VR kommer til å bli enda større en det i utgangspunktet ville blitt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=99GNJqadkdg&list=UUQXR8pItAoKDAJSbphFxbrg&feature=share&index=2

 

Men som vanlig så kaster gamere seg over det dem ikke forstår eller er i stand til å se og går i den beryktede "hat modusen". Det er i stunder som dette at jeg blir litt flau og skjems av å være en såkalt gamer. Det en leser på Facebook,Twitter,forum og diverse kommentar felter beskriver dette bildet bedre en ord:

post-5372-0-95789800-1395834554_thumb.jpg

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synes synd på Kickstarter-backerne. Sier sitt om folkene bak Oculus Rift når de spytter på de som realiserte drømmene deres med å selge sjela si til høystbydene ved første sjanse. Dette er ikke hva Kickstarter handler om.

Det er dessverre ingenting man kan gjøre med det, siden Kickstarter i praksis bare er en måte å samle inn donasjoner på. :/

 

 

Man kan gjøre veldig mye med det. Boikotte alle spill som fokuserer på Oculus Rift, og holde seg langt unna brillene når de kommer på markedet. Ser allerede at flere utviklere er mer skeptiske til å lage støtte for Oculus Rift nå også. Håper at de heller går tilbake til å fokusere på å lage bra spill i stedet for å se etter andre VR-alternativer.

 

Jeg er forøvrig veldig glad for at jeg boikottet Kickstarter-prosjekter som fokuserte hardt på integrasjon med Oculus Rift, og hvor stretch goals for dette ble innfridd, som Among the Sleep og Obduction. Kult for dem at spillene deres er så bra i følge dem selv at det eneste som gjør dem bedre er Facebook-integrasjon, men det er en klar advarsel til forbrukerne om at hodet til utviklerne kanskje ikke er på rett plass.

 

Tror dette er veldig positivt for at VR kommer til å bli enda større en det i utgangspunktet ville blitt.

 

Men som vanlig så kaster gamere seg over det dem ikke forstår eller er i stand til å se og går i den beryktede "hat modusen". Det er i stunder som dette at jeg blir litt flau og skjems av å være en såkalt gamer. Det en leser på Facebook,Twitter,forum og diverse kommentar felter beskriver dette bildet bedre en ord:

attachicon.giftunnelvision.jpg

 

Det er vel heller kommentarer som dette som vitner om tunnelsyn. Synes du virkelig at det er rart at gamere som ga masse penger til VR-briller markedsført mot spill blir opprørte over at de som lagde brillene selger produktet til et gigantisk firma for å brukes til alt annet enn spill? For VR er oppkjøpet helt klart en positiv ting (markedsmessig), men det var aldri det som meningen i utgangspunktet med brillene da de lurte flere tusen til å betale for utviklingen. Det var spill. Spill er nå en bieffekt, og blir nå i tillegg tett integrert med Facebook, en organisasjon som står for det totalt motsatte av hva Kickstarter-lanserte produkter står for.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

 

 

Synes synd på Kickstarter-backerne. Sier sitt om folkene bak Oculus Rift når de spytter på de som realiserte drømmene deres med å selge sjela si til høystbydene ved første sjanse. Dette er ikke hva Kickstarter handler om.

Det er dessverre ingenting man kan gjøre med det, siden Kickstarter i praksis bare er en måte å samle inn donasjoner på. :/

 

 

Man kan gjøre veldig mye med det. Boikotte alle spill som fokuserer på Oculus Rift, og holde seg langt unna brillene når de kommer på markedet. Ser allerede at flere utviklere er mer skeptiske til å lage støtte for Oculus Rift nå også. Håper at de heller går tilbake til å fokusere på å lage bra spill i stedet for å se etter andre VR-alternativer.

 

Jeg er forøvrig veldig glad for at jeg boikottet Kickstarter-prosjekter som fokuserte hardt på integrasjon med Oculus Rift, og hvor stretch goals for dette ble innfridd, som Among the Sleep og Obduction. Kult for dem at spillene deres er så bra i følge dem selv at det eneste som gjør dem bedre er Facebook-integrasjon, men det er en klar advarsel til forbrukerne om at hodet til utviklerne kanskje ikke er på rett plass.

 

Tror dette er veldig positivt for at VR kommer til å bli enda større en det i utgangspunktet ville blitt.

 

Men som vanlig så kaster gamere seg over det dem ikke forstår eller er i stand til å se og går i den beryktede "hat modusen". Det er i stunder som dette at jeg blir litt flau og skjems av å være en såkalt gamer. Det en leser på Facebook,Twitter,forum og diverse kommentar felter beskriver dette bildet bedre en ord:

attachicon.giftunnelvision.jpg

 

Det er vel heller kommentarer som dette som vitner om tunnelsyn. Synes du virkelig at det er rart at gamere som ga masse penger til VR-briller markedsført mot spill blir opprørte over at de som lagde brillene selger produktet til et gigantisk firma for å brukes til alt annet enn spill? For VR er oppkjøpet helt klart en positiv ting (markedsmessig), men det var aldri det som meningen i utgangspunktet med brillene da de lurte flere tusen til å betale for utviklingen. Det var spill. Spill er nå en bieffekt, og blir nå i tillegg tett integrert med Facebook, en organisasjon som står for det totalt motsatte av hva Kickstarter-lanserte produkter står for.

 

 

Er det noe som tilsier at spill utviklere nå ikke kan lage spill til Oculus Rift? Ja vi har eksentriske personer som Notch som nå ikke vil lage Minecraft til Oculus Rift pga han synes Facebook er ekkelt. Og her synes jeg det er viktig å påpeke at det er ikke Facebook en skal vinkle sitt misnøye til. Men til Notch.

 

Gamere som har vært med å støtte Oculus har fått VR ut av dvale og ut i dagslys. Takke være alle disse personene så vil VR nå mest trolig bli en realitet for alle iløpet av 2015-2016. Det at et gigantisk selskap som Facebook har kjøpt det opp validerer bare at Kickstarter backere har backet et bra prosjekt.

 

Oculus sin jobb er først å fremst å lage et VR headset som fungerer. Deres jobb har aldri vært på å lage spill. Så slik sett så vil det bli ingen forandring på utviklingen av VR headsettet.

 

Det at Facebook nå eier hva som anses som det største og viktigste innen VR betyr at Facebook har flere ben å stå på. Skjebnen til MySpace kan skje igjen og det vet Facebook veldig godt.

 

Fokus på spill vil nok på ingen måte minske. Men vi vil nok se et bredere bruksområde nå som det er sprøytet inn så mye penger. Og med en gigant som Facebook i ryggen. Så nei jeg har ikke tunnelsyn radiohodet.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg klarer rett og slett ikke å se hva som er så vanvittig negativt med dette. Jeg klarer det bare ikke. Hvorfor er OR dødsdømt bare fordi de ble oppkjøpt? Og av Facebook, av alle ting? Har noen i det hele tatt tenkt på hvor bra FB egentlig er? Jeg snakker ikke bare om selve tjenesten (jeg har ikke engang konto der), men selve selskapet. Mark Zuckerberg startet det hele for usle ti år siden, og nå er han billionær. Tenk litt på det. Hvor sitter du om ti år? I kassen på Rema? På et kontor og kjeder vettet av deg, mens du sliter med huslån, billån og unger?

 

Så enten man liker eller hater Facebook som tjeneste, er det ikke til å komme utenom at de kan dette med å tenke nytt, og få ting til å skje. Jeg tror nettopp derfor de var en meget bra kandidat til nye eiere av Oculus Rift. Dere må bare slutte å være så trangsynte at dere tror Oculus + FB = Farmville VR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synes synd på Kickstarter-backerne. Sier sitt om folkene bak Oculus Rift når de spytter på de som realiserte drømmene deres med å selge sjela si til høystbydene ved første sjanse. Dette er ikke hva Kickstarter handler om.

Det er dessverre ingenting man kan gjøre med det, siden Kickstarter i praksis bare er en måte å samle inn donasjoner på. :/

 

 

Man kan gjøre veldig mye med det. Boikotte alle spill som fokuserer på Oculus Rift, og holde seg langt unna brillene når de kommer på markedet. Ser allerede at flere utviklere er mer skeptiske til å lage støtte for Oculus Rift nå også. Håper at de heller går tilbake til å fokusere på å lage bra spill i stedet for å se etter andre VR-alternativer.

 

Jeg er forøvrig veldig glad for at jeg boikottet Kickstarter-prosjekter som fokuserte hardt på integrasjon med Oculus Rift, og hvor stretch goals for dette ble innfridd, som Among the Sleep og Obduction. Kult for dem at spillene deres er så bra i følge dem selv at det eneste som gjør dem bedre er Facebook-integrasjon, men det er en klar advarsel til forbrukerne om at hodet til utviklerne kanskje ikke er på rett plass.

 

Tror dette er veldig positivt for at VR kommer til å bli enda større en det i utgangspunktet ville blitt.

 

Men som vanlig så kaster gamere seg over det dem ikke forstår eller er i stand til å se og går i den beryktede "hat modusen". Det er i stunder som dette at jeg blir litt flau og skjems av å være en såkalt gamer. Det en leser på Facebook,Twitter,forum og diverse kommentar felter beskriver dette bildet bedre en ord:

attachicon.giftunnelvision.jpg

 

Det er vel heller kommentarer som dette som vitner om tunnelsyn. Synes du virkelig at det er rart at gamere som ga masse penger til VR-briller markedsført mot spill blir opprørte over at de som lagde brillene selger produktet til et gigantisk firma for å brukes til alt annet enn spill? For VR er oppkjøpet helt klart en positiv ting (markedsmessig), men det var aldri det som meningen i utgangspunktet med brillene da de lurte flere tusen til å betale for utviklingen. Det var spill. Spill er nå en bieffekt, og blir nå i tillegg tett integrert med Facebook, en organisasjon som står for det totalt motsatte av hva Kickstarter-lanserte produkter står for.

 

 

"“very little changes day-to-day at Oculus, although we’ll have substantially more resources to build the right team.”" - Palmer Luckey

 

http://www.pcgamer.com/2014/03/25/facebook-buys-oculus-vr-pc-gamer-debates-the-pros-and-cons/

 

 

 

Å klare å vri dette til noe negativt syntes jeg er godt gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette her ga meg gåsehud på ryggen og sinnsyke brekningsfornemmelser.

 

Har også tenkt at hvis Facebook satser på dette og det blir like "populært" som Facebook, så kan jo faktisk brillene bli noe helt sinnsykt geniale, bruksområdet blir for mer enn spill (noe jeg også så bruken min kom til å eskalere), men prinsipielt for spill så får jo Oculus flere muligheter, å det trenger jo ikke være negativt.

 

Spørsmålet er jo om Oculus-teamet har gått med på en dårlig avtale eller en god en som betyr at Facebook holder seg langt unna, eller andre veien der de faktisk deltar.

 

2 sider av kniven, spørs om det blir den skarpe...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er problemet? Kan noen prøve å forklare meg det?

 

Folk har vel kommet med litt forskjellige grunner til at de er skeptiske, sjefssæringen Notch`s grunn er at han syntes Facebook er creepy... :p jeg ser vel hvor han vil men det blir alt for enkelt og søkt spør du meg.

 

Halve nettet har vel prøvd å formidle hvorfor dette ikke er skummelt nå, for eks Gamespot:

https://www.youtube.com/watch?v=22mBgaghfZE

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor så mange sier Oculus er dødsdømt nå, og svært få synes det er helt greit at FB kjøpte dem. Bare se denne tråden, for eksempel. Men hvorfor er det så negativt? Det har ingen klart å gi meg et klart svar på. Kanskje jeg er mildt tilbakestående, men jeg fatter det ikke.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor så mange sier Oculus er dødsdømt nå, og svært få synes det er helt greit at FB kjøpte dem. Bare se denne tråden, for eksempel. Men hvorfor er det så negativt? Det har ingen klart å gi meg et klart svar på. Kanskje jeg er mildt tilbakestående, men jeg fatter det ikke.

 

Det negative er vel basert på hovedsaklig to ting sånn jeg ser det

 

1. Facebooks manglende evne til å få til noe bra når de prøver seg på noe nytt.

2. Facebooks fokus som bedrift.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...