Gå til innhold

Elkjøp osv. har ikke liv laga


Anbefalte innlegg

Må bare si at etter å ha sittet i kø i drøye 20 min på elkjøp sin kundetelefon for å kansellere en ordre som aldri kom så bestemte eg meg for at thats it med elkjøp. Og det ble ikkje bedre når eg sjekket mobilregningen og den kom på ca 60 kr for køståingen. Det var min siste handel på elkjøp.

Alternativt så kan du jo sende epost via kontaktskjemaet her:

http://www.elkjop.no/cms/20131206_073730/aftersales-0041-kontakt-oss/

 

Men ja, hørt flere som ikke er fornøyd med ventetiden på kundetelefonen.. Om det er veldig stor pågang, eller for få ansatte får de høyere opp ta stilling til :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kundetelefonene blir som et håpløst mellomledd mellom nettbutikk, kunde og fysisk butikk. Men da et bindeledd hvor alt bare går i stå, for de har egentlig ikke peiling på verken av delene.

 

Og når kundetelefon prøver å kontakte den fysiske butikken, for kunden, så er det garantert at noe informasjon eller annet problem oppstår.

 

Samme er det med de fleste andre kundetelefoner også, hvor du ofte bare blir sendt til en person som kun har peiling på hvordan man skal prate til folk, og lite om noe annet. Så spesifikke problemer krever spesiell hjelp, og når du ikke har noen fysisk butikk å forholde deg til her, så kan det bli vanskelig om ting går i stå.

Lenke til kommentar

Det er korrekt. Det hørtes veldig bakvendt å ta seg en tur til en fysisk butikk for å avbestille noe du har kjøpt i en nettbutikk. :huh: Ja, eller måtte forvente dette.

Ps: Elkjøp nettbutikken og butikkene er separate og konkurrerer med hverandre. Både pris og kompetanse/hjelp/muligheter er forskjellige.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Man kan ikke forvente noe som helst når man handler i en butikk lengre. I Det store hele får man en service som er langt bak mål. Eneste interessen er kun når de kan selge deg noe. Men som oftest er det ikke på lager, og skjer det noe får man aldri den hjelpen man har krav på.

 

Jeg prøver heller å legge noen mer kroner i det, og få noe mer seriøst. Jeg takler bare ikke sånne lavmålsjapper lengre. Å spare noen få kroner på å ikke få grå hår, det gidder jeg bare ikke mer.

Lenke til kommentar

En vil jo alltid ha mest mulig billigst mulig og i tillegg få service på kjøpet. Det sier seg selv at det ikkje går å få alt det 100 prosent. Kjøpte meg en gaming laptop på

Elkjøp i Bergen. Han "datakyndige" der slo meg på ryggen og gratulerte meg nesten fordi de hadde en Toshiba "gaming" laptop som var demo brukt til salgs. Den skulle eg få 4000 rabatt på, så ca 10000kr totalt. En eventyrlig mulighet. Med min minimale erfaring på området bet eg på og fikk meg en eventyrlig ubrukelig maskin til gaming bruk. Ble utrolig lei meg egentlig siden eg hadde gode erfaringer fra den butikken fra før. Så fra nå av så kommer det til å bli handel hos butikker som vet hva de selger. Blir uansett billigere tror eg.

Lenke til kommentar

En vil jo alltid ha mest mulig billigst mulig og i tillegg få service på kjøpet. Det sier seg selv at det ikkje går å få alt det 100 prosent.

Helt enig. Kjøper man ukritisk der det er billigst, så fortjener man ikke god service. Fordi de selv er med på å fremme dårlig service for andre.

 

Service selger ikke lenger, kun pris, da de fleste forbrukere er for dumme til å se at service er en verdi i seg selv. Og da sier det seg selv at service nedprioriteres for at prisene skal kunne presses enda lenger ned.

 

Personlig har jeg funnet noen forhandlere som alltid har gitt meg topp service, og selv om de kan være litt dyrere enn konkurrentene, så handler jeg gladelig der. I det lange løp sparer jeg både penger og frustrasjon på det. Og jeg unngår nettbutikker om det finnes alternative fysiske butikker i nærheten.

Lenke til kommentar

En vil jo alltid ha mest mulig billigst mulig og i tillegg få service på kjøpet. Det sier seg selv at det ikkje går å få alt det 100 prosent. Kjøpte meg en gaming laptop på

Elkjøp i Bergen. Han "datakyndige" der slo meg på ryggen og gratulerte meg nesten fordi de hadde en Toshiba "gaming" laptop som var demo brukt til salgs. Den skulle eg få 4000 rabatt på, så ca 10000kr totalt. En eventyrlig mulighet. Med min minimale erfaring på området bet eg på og fikk meg en eventyrlig ubrukelig maskin til gaming bruk. Ble utrolig lei meg egentlig siden eg hadde gode erfaringer fra den butikken fra før. Så fra nå av så kommer det til å bli handel hos butikker som vet hva de selger. Blir uansett billigere tror eg.

 

Du har jo nå i realiteten tap 10 000kr fordi produktet du kjøpte var helt ubrukelig til ditt formål. Da må du ut å kjøpe deg en ny til det du egentlig hadde tenkt å bruke den til. Du har selvsagt full rett til å reklamere på det kjøpet, men jeg antar det gir deg mer grå hår enn pengene tilbake.

Da hadde det ikke vært så mye dyrere å gå til de som hadde greie på det. Det er langt bedre å heller bruke penger på å få noe en kan bruke, enn å sitte igjen med skrot.

 

Men jeg føler det er en del som er temmelig lei lavkvalitetsjapper, og heller betaler litt mer for å få oppfølging og produkter som er egnet til formålet :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Trådstarter har rett i at butikker som ikke er liv laga vil dø ut, men det ville de gjort enten vi hadde hatt internett eller ikke. Rykter om dårlig eller god service sprer seg som ild i tørt gress, og det er noe de fleste (seriøse) butikker er veldig klar over.

 

Når det gjelder el-kjedene, så har de stort sett som policy at de varene som tilbys i reklamen skal de ikke selge. I en av de store kjedene jeg har hatt befatning med, så ble de ansatte lært opp til at tilbudsprodukter ikke skulle selges. De skulle derimot gjøre alt de kunne for at kunden skulle kjøpe ett mye dyrere produkt.

Lenke til kommentar

 

 

En vil jo alltid ha mest mulig billigst mulig og i tillegg få service på kjøpet. Det sier seg selv at det ikkje går å få alt det 100 prosent. Kjøpte meg en gaming laptop på

Elkjøp i Bergen. Han "datakyndige" der slo meg på ryggen og gratulerte meg nesten fordi de hadde en Toshiba "gaming" laptop som var demo brukt til salgs. Den skulle eg få 4000 rabatt på, så ca 10000kr totalt. En eventyrlig mulighet. Med min minimale erfaring på området bet eg på og fikk meg en eventyrlig ubrukelig maskin til gaming bruk. Ble utrolig lei meg egentlig siden eg hadde gode erfaringer fra den butikken fra før. Så fra nå av så kommer det til å bli handel hos butikker som vet hva de selger. Blir uansett billigere tror eg.

Du har jo nå i realiteten tap 10 000kr fordi produktet du kjøpte var helt ubrukelig til ditt formål. Da må du ut å kjøpe deg en ny til det du egentlig hadde tenkt å bruke den til. Du har selvsagt full rett til å reklamere på det kjøpet, men jeg antar det gir deg mer grå hår enn pengene tilbake.

Da hadde det ikke vært så mye dyrere å gå til de som hadde greie på det. Det er langt bedre å heller bruke penger på å få noe en kan bruke, enn å sitte igjen med skrot.

 

Men jeg føler det er en del som er temmelig lei lavkvalitetsjapper, og heller betaler litt mer for å få oppfølging og produkter som er egnet til formålet :)

Reklamere på kjøpet har han ikke rett til.

 

Du kan returnere nye produkter om du er innenfor 14 dager og kjøpt på nettet. Men det er returretten.

 

Ellers er det kun goodwill som gjelder.

 

Reklamere er for å dekke produksjonsfeil, eller noe relatert til dette forbrukerkjøp, og vil ikke nødvendigvis gi noe rett til å bytte produkt eller heve kjøpet med det første.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja, men er godt å slippe å forholde seg til selgere som jobber for provisjon.

 

Har fem år hos Elkjøp bak meg. Om jeg hadde fått provisjon for hva jeg solgte, hadde jeg blitt veldig glad. Er dessverre ikke sånn det fungerer.

 

Provisjon i forhold til hvor mange abonnementer med Norges Energi de selger tipper jeg.

 

Det hadde også vært fint, men den gang ei.

 

Jeg fikk timelønn, uavhengig hvor mye eller lite jeg solgte den måneden.

Lenke til kommentar

 

En vil jo alltid ha mest mulig billigst mulig og i tillegg få service på kjøpet. Det sier seg selv at det ikkje går å få alt det 100 prosent. Kjøpte meg en gaming laptop på

Elkjøp i Bergen. Han "datakyndige" der slo meg på ryggen og gratulerte meg nesten fordi de hadde en Toshiba "gaming" laptop som var demo brukt til salgs. Den skulle eg få 4000 rabatt på, så ca 10000kr totalt. En eventyrlig mulighet. Med min minimale erfaring på området bet eg på og fikk meg en eventyrlig ubrukelig maskin til gaming bruk. Ble utrolig lei meg egentlig siden eg hadde gode erfaringer fra den butikken fra før. Så fra nå av så kommer det til å bli handel hos butikker som vet hva de selger. Blir uansett billigere tror eg.

 

Du har jo nå i realiteten tap 10 000kr fordi produktet du kjøpte var helt ubrukelig til ditt formål. Da må du ut å kjøpe deg en ny til det du egentlig hadde tenkt å bruke den til. Du har selvsagt full rett til å reklamere på det kjøpet, men jeg antar det gir deg mer grå hår enn pengene tilbake.

Da hadde det ikke vært så mye dyrere å gå til de som hadde greie på det. Det er langt bedre å heller bruke penger på å få noe en kan bruke, enn å sitte igjen med skrot.

 

Men jeg føler det er en del som er temmelig lei lavkvalitetsjapper, og heller betaler litt mer for å få oppfølging og produkter som er egnet til formålet :)

 

 

 

 

En vil jo alltid ha mest mulig billigst mulig og i tillegg få service på kjøpet. Det sier seg selv at det ikkje går å få alt det 100 prosent.

Helt enig. Kjøper man ukritisk der det er billigst, så fortjener man ikke god service. Fordi de selv er med på å fremme dårlig service for andre.

 

Service selger ikke lenger, kun pris, da de fleste forbrukere er for dumme til å se at service er en verdi i seg selv. Og da sier det seg selv at service nedprioriteres for at prisene skal kunne presses enda lenger ned.

 

Personlig har jeg funnet noen forhandlere som alltid har gitt meg topp service, og selv om de kan være litt dyrere enn konkurrentene, så handler jeg gladelig der. I det lange løp sparer jeg både penger og frustrasjon på det. Og jeg unngår nettbutikker om det finnes alternative fysiske butikker i nærheten.

 

 

 

Som svar til begge:

 

30 dagers åpent kjøp. Innen disse dagene burde du fått grei oversikt over hvor god eller dårlig maskinen er.

Lenke til kommentar

Om du føler at du ikke får den hjelpen du har krav på, så får du spør etter avdelingsleder eller en annen leder.

Skrike høyest hjelper aldri ;)

 

Mulig dette fungerer hos Expert, Siba eller andre butikker. Hos oss (mulig dette også varierer fra butikk til butikk) var ikke dette noe poeng. Folk som spurte etter avdelingsleder var som oftest de som hadde urimelige krav.

 

Er det noe jeg lærte de årene jeg jobber som selger, er det hvor vannvittig mange idioter som finnes i vårt lille land. Det er til tider veldig krevende, spesielt for oss som faktisk fulgte opp kunder, produkter og deltok på møter etc for å holde oss oppdatert på nye produkter. Når man etter en lang dag møter en som krever 70% avslag for han måtte passere bomringen inn til butikken (jepp, det skjedde), blir man rimelig paff. Når vedkommende i tillegg krever å snakke med avdelingsleder pga dette, gjør han egentlig vondt verre. Er du drittsekk mot meg, er jeg drittsekk mot deg. Jeg er dog mildere - og gir deg som regel hva du vil. Er du hyggelig og imøtekommende, får du gjerne noe med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder el-kjedene, så har de stort sett som policy at de varene som tilbys i reklamen skal de ikke selge. I en av de store kjedene jeg har hatt befatning med, så ble de ansatte lært opp til at tilbudsprodukter ikke skulle selges. De skulle derimot gjøre alt de kunne for at kunden skulle kjøpe ett mye dyrere produkt.

Nå er det litt off-topic, men fant tilbake tråden etter at noen quotet meg. :)

 

Men, du jobbet ikke tilfeldigivs hos Expert? For jeg tror ikke det er så mange andre som følger den Policyen.. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...