Skompa Skrevet 16. mars 2014 Skrevet 16. mars 2014 Hei,Jeg lurer på hvordan jeg skal kunne få loggen etter at backup er tatt, sendt på epost.Kjører Debian.###### Scriptet ####### cp -ru /home/bilder/ /home/backup ls -l echo "Backup tatt" LOGFILE=/home/logg echo "$(date "+%m%d%Y %T") : Backupen er startet" >> $LOGFILE 2>&1 # echo "$(date "+%m%d%Y %T") : Filene har blitt flyttet" >> $LOGFILE # echo "$(date "+%m%d%Y %T") : Ferdig" >> $LOGFILE # echo "-------------------------------------------------" >> $LOGFILE
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2014 Skrevet 16. mars 2014 (endret) rsync -AvzP src dst | tee logpath/log-$(date "+%m%d%Y %T") | mail user@domain -s "Backup"i cron bør gjøre susen. Endret 16. mars 2014 av Lycantrophe 1
Skompa Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Skrevet 17. mars 2014 rsync -AvzP src dst | tee logpath/log-$(date "+%m%d%Y %T") | mail user@domain -s "Backup"i cron bør gjøre susen. rsync -AvzP src dst | tee logpath/log-$(date "+%m%d%Y %T") | mail user@domain -s "Backup"i cron bør gjøre susen. Takk skal du ha. Hvordan kan jeg få skriptet til å liste opp hva det ble tatt backup av?
Lycantrophe Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 rsync vil kopiere over alle filer med forandringer. Tenker du på å kun liste filer som ble faktisk oppdatert eller flyttet?
Skompa Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Skrevet 17. mars 2014 rsync vil kopiere over alle filer med forandringer. Tenker du på å kun liste filer som ble faktisk oppdatert eller flyttet? Tenker på ei liste av det som ble kopiert ja, som også blir listet i loggfila.
Lycantrophe Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Legg ved -b for backup. Output skal være filene som overføres. Er ikke denne listen bra nok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå