Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når du skal ha et forhold: ønsker du barn? Hvor tidlig tar du opp temaet?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg barn i et forhold. Men jeg er ganske åpen av meg, og kan gjerne si det ganske tidlig i bli-kjent fasen.... Det er veldig dumt hvis det blir seriøst med en som ikke vil ha barn. Da kan en bruke masse tid bort på en som senere blir feil.

 

Hvor tidlig tar dere viktige temaer inn på banen?

 

 



Anonymous poster hash: c32f8...5e8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsket om å stifte familie kan komme etter hvert som forholdet utvikler seg og omstendighetene kommer på plass.

 

Det er egoistisk og korttenkt å bestemme seg for at man skal ha barn opplest og vedtatt før omstendighetene er der. Gode oppvekstvilkår for barnet er langt viktigere enn at voksne skal få realisert sine ønsker om å stifte familie.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tenk på barnene som ikke kan velge om de vil bli født inn i elendighet, bruk prevensjon. Folk flest bryr seg om for mye unødvendig til at de bør få barn. Folk bruker barn som statussymbol, for å få oppmerksomhet i sosiale nettverk, blogging, og annen selvrealisering og slikt hører ikke hjemme noe sted.

 

Man bør avstå fra å få barn med mindre man kan være en så god forelder at man hadde blitt valgt av barnet dersom det potiensiet sett hadde fått velge blant samtlige foreldrekandidater i hele verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk på barnene som ikke kan velge om de vil bli født inn i elendighet, bruk prevensjon. Folk flest bryr seg om for mye unødvendig til at de bør få barn. Folk bruker barn som statussymbol, for å få oppmerksomhet i sosiale nettverk, blogging, og annen selvrealisering og slikt hører ikke hjemme noe sted.

 

Man bør avstå fra å få barn med mindre man kan være en så god forelder at man hadde blitt valgt av barnet dersom det potiensiet sett hadde fått velge blant samtlige foreldrekandidater i hele verden.

 

Så da kommer spørsmålet. Hva er gode foreldre? Du finner folk i alle samfunsklasser, alle levemåter og alle land som er både gode og dårlige foreldre. Du mener subjektivt at det ikke er bra for barn å vokse opp blant dem som bruker, sosiale nettverk og blogging? Vel, da utelukker du store deler av verdens befolkning som gode foreldre. Tilsynelatende er det i Afrikanske land du mener man finner de beste foreldrene. Siden sosiale mediaer og internett øvrig er minst utbredt i mange av disse.

Lenke til kommentar

For min del er det helt naturlig å ta dette opp relativt tidlig, men bare som Tvillingsjel sier, for å se an hvordan motparten responderer. Kvinner som ikke har noe mer overveid svar enn "jeg har sååååå lyst på babyyyyy" styrer jeg elegant unna.

Lenke til kommentar

For min del er det helt naturlig å ta dette opp relativt tidlig, men bare som Tvillingsjel sier, for å se an hvordan motparten responderer. Kvinner som ikke har noe mer overveid svar enn "jeg har sååååå lyst på babyyyyy" styrer jeg elegant unna.

Altså, ser jeg en søt liten baby så kan jeg fint komme med noe lignende, men det betyr ikke ''BABY! NÅ!'' :p

 

Til TS: Det er noe som naturlig vil komme frem i samtaler jeg har med personen mens jeg prøver å bli kjent med han.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok det opp omtrent på første date, før det også tror jeg. Vi chattet med hverandre på nett i to uker før vi så hverandre IRL.

 

Uansett, for meg er dette viktig å snakke om, og kjæresten og jeg vet at vi en gang skal ha barn. Og gifte oss. Alt dette ble tatt opp tidlig, jeg synes slikt er fint å ha klarhet i så tidlig som mulig. Det betyr ikke jeg ønsker meg barn eller gifte meg med en gang, men gjerne om noen år. :)

Lenke til kommentar

Så da kommer spørsmålet. Hva er gode foreldre? Du finner folk i alle samfunsklasser, alle levemåter og alle land som er både gode og dårlige foreldre. Du mener subjektivt at det ikke er bra for barn å vokse opp blant dem som bruker, sosiale nettverk og blogging? Vel, da utelukker du store deler av verdens befolkning som gode foreldre. Tilsynelatende er det i Afrikanske land du mener man finner de beste foreldrene. Siden sosiale mediaer og internett øvrig er minst utbredt i mange av disse.

Du fikk tydelig vis ikke med deg hva jeg mente. Ikke folk som blogger eller bruker soiale nettverk, men de som bruker barnet sitt som et produkt de kan dikte opp den ene gimmicken den andre om hvorfor deres egen lile solstråle er den beste i hele verden og hvorfor de selv er fantastiske foreldre uten å være det. De som poster dette på nett hver bidige dag på jakt etter oppmerksomhet eller for å drømme seg bort bort fra at de er like middelmådig som andre mennesker.

 

Gratulerer, det er ufattelig vanskelig å spre beina. Det er helt fantastisk og enestående å få barn og dette må postes på nett hver bidige dag.

 

Det virker som majoriteten av foreldre under 40 år holder på slik.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er veldig viktig å ta det opp tidlig. Jeg skrev det i profilen min, og har nevnt forsiktig for daten min at jeg savner å ha et lite barn igjen, for mine er nesten voksne. Det som er rart er at han svarte ikke på det. Han ble bare alvorlig, og sa ingenting... så jeg fikk ikke vite så mye utav det. Greit at et barn kommer naturlig, men jeg mener at det er viktig å vite at partneren vil ha barn, ellers kan man risikere å tilbringe mange år med vedkommende før temaet bringes på banen, og så..... står man der. Vedkommende vil ikke ha barn.....

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rart å ta opp noe sånt, hadde jeg møtt en fyr som begynte å snakke om barn, hadde jeg blitt skremt langt vekk, selv om jeg vet med meg selv at jeg skal ha barn en gang. Det blir bare for mye å snakke om med en man ikke vet om man vil satse på engang. Uææ, får klaus bare av tanken!

 

Det går likevel an å nevne den skjønne niesa si, eller noe lignende, og se an reaksjonen da. Tror mange som ikke noen gang vil ha barn ofte er ganske tydelige på det.

Lenke til kommentar

 

Altså, ser jeg en søt liten baby så kan jeg fint komme med noe lignende, men det betyr ikke ''BABY! NÅ!'' :p

 

Til TS: Det er noe som naturlig vil komme frem i samtaler jeg har med personen mens jeg prøver å bli kjent med han.

 

 

Haha, helt sant, det er normalt å komme med slike utbrudd, men man må da for guds skyld ikke ta det helt bokstavelig ;)

 

Om jeg møter en mann som har litt eldre barn (typ 6-7år +) så synes jeg det er et naturlig emne både som kompis-kandidat og kjæreste-kandidat å snakke om barna, og da også om man ønsker seg flere barn. En mann uten barn hadde jeg aldri nevnt noe sånt for, da hadde jeg forventet at han sa fra om han ikke ønsket barn. Synes det er den som ikke ønsker barn som bør si fra om det tidlig nok til at man ikke har kastet bort for mye tid om begge er i typisk "slå seg til ro" alder og fase av livet, da det er mer vanlig å ønske seg barn enn det omvendte.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...