Gå til innhold

Anmeldelse: Dark Souls II


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne spilt eneren først. Noen som vet hvordan jeg kommer meg rundt Windows live dritten?

 

Du kommer nok ikke rundt den, men hvis du har kjøpt det på Steam er det bare å logge inn med en Windows/Xbox Live konto og skrive inn koden fra Steam.

 

Var vel snakk om at GFWL skulle legges ned, så med litt hell patcher de den kanskje helt vekk etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må man ha spilt Dark Souls ferdig for å skjønne noe av spillet (da tenker jeg på setting og historie, og ikke teknikk/mekanikk)? Jeg spilte Dark Souls for noen år siden, og har lyst å begynne på toeren nå, men kom meg ikke helt gjennom...

 

Jeg har spilt gjennom Dark Souls mange ganger, og jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva historien er.

Om toeren er som forgjengerne, så er det nok ikke noe særlig fokus på historien, og den vil heller holde seg i bakgrunnen som i de fleste gode spill.

Lenke til kommentar

bare heldig at det er så mange andre tittler som kommer i mars som kan drepe tiden til pc versjonen komer :)

 

 

Snikburz

nei, du trenger ikkje og spillt verken dark souls eller demon souls

 

 

 

forbjok

historien er mer mange små historier som mer eller mindre ender i tragedie , "hovud historien" er mer eller mindre om lyset skal være på eller om vi skal slå det av for og seie det på minst mulig spoiler aktig måte :p

 

om du vil høre historiene til dark souls så kan du gå her og se "prepeare to cry" serien

http://www.youtube.com/channel/UCe0DNp0mKMqrYVaTundyr9w

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

At ghosts 'n goblins i sin tid var vanskelig er ikke ensbetydende med at det er et godt spill.

 

Sant nok. Et vanskelig spill er ikke nødvendigvis bra, og et spill trenger heller ikke nødvendigvis å være vanskelig for å være bra, men utfordring er som regel en god ting, da spill som mangler det har en tendens til å bli kjedelige veldig fort.

 

Ghosts 'N Goblins har en stygg tendens til å rett og slett være kjip, og man veldig lett dø av ting som er uforutsigbare eller rett og slett ren tilfeldighet. (f.eks. spøkelser som spawner oppå deg uten forvarsel)

Souls-serien er derimot 100% rettferdig, og jeg vil påstå at alle dødsfall er ungåelige. Når man dør er det som regel alltid fordi man gjorde noe dumt.

 

Når det gjelder GnG serien, så anbefaler jeg å droppe originalen og spille Super Ghouls 'N Ghosts og Ghouls 'N Ghosts (som til tross for navnet er to helt forskjellige spill) i stedet. Ghouls 'N Ghosts har en del randomness i likhet med forgjengeren, som kan være irriterende til tider, men ikke i nærheten av i samme grad. Super Ghouls 'N Ghosts er til forskjell fra de andre meget bunnsolid, og går mer i samme kategori som Souls-serien. Utfordrende men rettferdig (stort sett).

Lenke til kommentar

 

Skulle gjerne spilt eneren først. Noen som vet hvordan jeg kommer meg rundt Windows live dritten?

Spør du om hvordan du kommer forbi en standardsjekk på at man har spilloriginalen i et Offisielt Forum på gamer.no ?. Tror nok du skal prøve et annet sted i så fall.

 

Det er kjøpt og betalt på steam, men jeg får ikke spilt det fordi jeg ikke har noen forbanna live-konto. For og opprette live-konto så må jeg ha en @live-id, noe jeg for farken ikke gidder å lage meg kun for å spille et enkelt spill. Så jeg kommer her å spør om hjelp for å komme rundt den forbrukerfientlige søpla de har implementert i spillet sitt, ikke for å snike til meg et spill utenom å ha betalt for det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skulle gjerne spilt eneren først. Noen som vet hvordan jeg kommer meg rundt Windows live dritten?

Spør du om hvordan du kommer forbi en standardsjekk på at man har spilloriginalen i et Offisielt Forum på gamer.no ?. Tror nok du skal prøve et annet sted i så fall.

Det er kjøpt og betalt på steam, men jeg får ikke spilt det fordi jeg ikke har noen forbanna live-konto. For og opprette live-konto så må jeg ha en @live-id, noe jeg for farken ikke gidder å lage meg kun for å spille et enkelt spill. Så jeg kommer her å spør om hjelp for å komme rundt den forbrukerfientlige søpla de har implementert i spillet sitt, ikke for å snike til meg et spill utenom å ha betalt for det.

Eh det er veldig mange spill som har dette og brukt i all evigheter med Live Messenger i sin tid. Det tar ca 5 sekund å ordne dette. Du surner heller og går glipp av det beste spillet som er tilgjengelig nå enn å lage deg live konto? Geezes

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg spilte orginalen, som i og for seg var ganske underholdene i sin utforming og mekanikk. Likevel skjønner jeg ikke hvorfor disse spillene får så utrolig god kritikk. I hovedsak fordi de er vanvitig tidkrevende og vanskelige. At ghosts 'n goblins i sin tid var vanskelig er ikke ensbetydende med at det er et godt spill.

Det er nok mer enn at de bare er vanskelige. Kampene føles både enkle og vanskelige på en gang. De er vanskelige, ja, men det er alltid fordi du selv føler du gjorde en tabbe. Er lenge siden jeg spilte Dark Souls, men ta Rayman Legends på PS4 som et eksempel. Til tider er det rimelig høyt tempo, med mange steder å falle ned, ting som skal plukkes opp, fiender å unngå eller banke, og så videre. Spesielt Weekly eller Daily Challenges som går ut på å løpe så langt som mulig på en bestemt tid gjør at man må løpe som inne i helvete for å slå andre spillere som "bare er liiiiitt raskere enn meg". Men uansett hvor raskt jeg løper, føler jeg hele tiden at det er min feil at jeg døde. I den Weekly Challengen jeg spilte døde jeg ofte, men hver eneste gang følte jeg at jeg døde fordi jeg gjorde en feil, og neste gang ville jeg klare det hoppet. Det gjorde jeg, men da døde jeg på neste hopp. Så jeg prøvde igjen, tok begge hoppene og døde på tredje. Deretter fjerde, deretter femte, og så videre.

 

Dark Souls er mye av det samme. Brøyter man seg frem og leker Rambo dør man fort, men tar man seg tid til å studere fiendene og omgivelsene, sette seg inn i hva man kan og ikke kan gjøre og så videre, vil man nok overleve lenge. Når man da dør sitter man som regel igjen og tenker "Faen, hvorfor gjorde jeg det der?" Neste gang gjør man det ikke, og dermed er man hakket videre. Det er sykt avhengighetsskapende, og det er lett å bli hekta. Og når man etter flere titalls timer endelig har klart spillet, er det lett å begynne på ny med en ny klasse man må lære seg. Og vips var det jul igjen. :p

Ja, det er jo et godt poeng det i og for seg.

Lenke til kommentar

Jeg digger gameplayet og vanskelighetsgraden til denne serien. De gjør så masse riktig. MEN jeg synes alt for mange fiender, områder og bosser er tre hakk for ubehagelige. De er alt for magevrengende ekle og demoniske. Jeg skjønner at dette er nødvendig for å skape den unike atmosfæren, men jeg blir bare deppa av å spille i en så kvalmende dyster setting.

 

Dersom dette spillet hadde vært bare ett hakk lysere, så ville jeg forgudet det. Noen som tenker det samme?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne spilt eneren først. Noen som vet hvordan jeg kommer meg rundt Windows live dritten?

 

Games for Windows Live skal heldigvis avvikles til sommeren. Mange andre spill som benyttet GFWL som DRM har allerede konvertert spillet til Steamworks (Bioshock 2, Arkham spillene, Fallout 3 osv). Sist jeg leste en sak om Dark Souls hadde de tilsvarende planer, dermed vil de forhåpentligvis fjerne herket før tjenesten skrus av 1 juli i sommer. Hvis du ikke har bråhast med å spille Dark Souls ville jeg sett det an litt.

Lenke til kommentar

Jeg digger gameplayet og vanskelighetsgraden til denne serien. De gjør så masse riktig. MEN jeg synes alt for mange fiender, områder og bosser er tre hakk for ubehagelige. De er alt for magevrengende ekle og demoniske. Jeg skjønner at dette er nødvendig for å skape den unike atmosfæren, men jeg blir bare deppa av å spille i en så kvalmende dyster setting.

 

Dersom dette spillet hadde vært bare ett hakk lysere, så ville jeg forgudet det. Noen som tenker det samme?

 

Tror du skal heller spille Skyrim ;)

Lenke til kommentar

Det varmer å se at så mange har gode minner om Super Ghoul's and Ghosts! Fantastisk spill.

 

Jeg digger gameplayet og vanskelighetsgraden til denne serien. De gjør så masse riktig. MEN jeg synes alt for mange fiender, områder og bosser er tre hakk for ubehagelige. De er alt for magevrengende ekle og demoniske. Jeg skjønner at dette er nødvendig for å skape den unike atmosfæren, men jeg blir bare deppa av å spille i en så kvalmende dyster setting.

Dersom dette spillet hadde vært bare ett hakk lysere, så ville jeg forgudet det. Noen som tenker det samme?

 

Du er helt i begynnelsen? Undead Burgh, Blighttown osv.? Det er deprimerende steder, men senere kommer du til langt mer oppløftende omgivelser som skinnende palasser og grønne skoger.

Lenke til kommentar

 

Jeg digger gameplayet og vanskelighetsgraden til denne serien. De gjør så masse riktig. MEN jeg synes alt for mange fiender, områder og bosser er tre hakk for ubehagelige. De er alt for magevrengende ekle og demoniske. Jeg skjønner at dette er nødvendig for å skape den unike atmosfæren, men jeg blir bare deppa av å spille i en så kvalmende dyster setting.

 

Dersom dette spillet hadde vært bare ett hakk lysere, så ville jeg forgudet det. Noen som tenker det samme?

 

Tror du skal heller spille Skyrim ;)

Neida, men altså for meg hadde det ikke vært det samme spillet om de hadde endret på de tingene du nevner.. Det er jo også som Spartapus sier varierte omgivelser etterhvert så du får litt fra begge deler.. Dystre settingen, mange "vanskelige" mobs og bosser som ser helt for jævlige ut er jo det jeg elsker med disse spillene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...