Gå til innhold

er dette ett bra kort- msi geforce fx 5600 128 mb


pc`baby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp FX kort.... Hold deg til Radeon...

Bedre bilde kvalitet og kraftigere kort for mindre penger :wink:

 

Bullshit.. Utdyp svaret ditt, ikke bare skriv "Bedre bildekvalitet". Det er så mangt..

Fra GF4/GFFX til radeon kort er det tilnærmet 0% forskjell mellom klarheten i bilde.

 

Du må nevne kvalitet i form av antialiasing og anisotropic filtering, eller så blir det du sier feil.

Lenke til kommentar

vel saken er at eg kjøpte det idag men fikk kalde føtter siden

eg egentlig ikke trenger et så dyrt kort (kjøpt i expert)

 

men det virker ikke heller.

maskinen skrur seg av og på hele tiden, vil ikke i os.

bytter det nok i noe rimligere eller i en hd.

 

takk for svar.

 

2500 barton @ 2335mhz

asus a7n8x deluxe

2x512 mb twinmos

120 g western d

mx 420

Lenke til kommentar
vel saken er at eg kjøpte det idag men fikk kalde føtter siden

eg egentlig ikke trenger et så dyrt kort (kjøpt i expert)

 

men det virker ikke heller.

maskinen skrur seg av og på hele tiden, vil ikke i os.

bytter det nok i noe rimligere eller i en hd.

 

takk for svar.

 

2500 barton @ 2335mhz

asus a7n8x deluxe

2x512 mb twinmos  

120 g western d

mx 420

 

Hvor stor strømforsyning har du?

Lenke til kommentar
Ikke kjøp FX kort.... Hold deg til Radeon...

Bedre bilde kvalitet og kraftigere kort for mindre penger :wink:

 

 

trodde jeg også da jeg kjøpte mitt ati 9800-kort.

har hatt 3 stk ge-force kort før,man må bare si at blidekvalitet har uteblitt

ser ikke som fårskjell på bildekvaliteten mellom mitt gamle ti-kort og ati 9800

 

i 1200x1600 og aa x6 og af x8 kan hende at ati drar det lengse strådet

men spiller aldri i slike oppløsinger og aa på og da blir jo vitsen borte iallefall...

Lenke til kommentar

Kjøp Radeon. FX kortene har vist seg være en fiasko. Joda grei benchmark resultater men mye juks ute og går.

 

GeForce har virkelig sunket i verdi i det siste.

 

Synes det var skikkelig ille det at Nvidia hadde lagt inn sånn screenshot-detektor i driverne sine slik at de satt opp bildekvaliteten akkurat i det du tok screenshot.

 

I disse dager er Radeon kjent for å være billigere, ha bedre bildekvalitet, ha bedre ytelse m.m.

Lenke til kommentar
Kjøp Radeon. FX kortene har vist seg være en fiasko. Joda grei benchmark resultater men mye juks ute og går.

 

GeForce har virkelig sunket i verdi i det siste.

 

Synes det var skikkelig ille det at Nvidia hadde lagt inn sånn screenshot-detektor i driverne sine slik at de satt opp bildekvaliteten akkurat i det du tok screenshot.

 

I disse dager er Radeon kjent for å være billigere, ha bedre bildekvalitet, ha bedre ytelse m.m.

 

Fint å vite at du er blind.. Billigere, ja, men bedre bildekvalitet nei. Bedre ytelse? Forskjellen er minimal, du vil ikke merke det engang.

Lenke til kommentar
Kjøp Radeon. FX kortene har vist seg være en fiasko. Joda grei benchmark resultater men mye juks ute og går.

 

GeForce har virkelig sunket i verdi i det siste.

 

Synes det var skikkelig ille det at Nvidia hadde lagt inn sånn screenshot-detektor i driverne sine slik at de satt opp bildekvaliteten akkurat i  det du tok screenshot.

 

I disse dager er Radeon kjent for å være billigere, ha bedre bildekvalitet, ha bedre ytelse m.m.

 

Fint å vite at du er blind.. Billigere, ja, men bedre bildekvalitet nei. Bedre ytelse? Forskjellen er minimal, du vil ikke merke det engang.

 

Fordi du ikke ser forskjell betyr ikke at andre ikke gjør det. Kvaliteten varierer også fra produsent til produsent. Fra det jeg selv har sett - som er en god del - har ATi kort generelt bedre bildekvalitet.

Med tanke på den svake DX9 ytelsen til NV3x og at R9600 har langt bedre FSAA kvalitet er R9600Pro å anbefale over FX5600Ultra.

Lenke til kommentar
Kjøp Radeon. FX kortene har vist seg være en fiasko. Joda grei benchmark resultater men mye juks ute og går.

 

GeForce har virkelig sunket i verdi i det siste.

 

Synes det var skikkelig ille det at Nvidia hadde lagt inn sånn screenshot-detektor i driverne sine slik at de satt opp bildekvaliteten akkurat i det du tok screenshot.

 

I disse dager er Radeon kjent for å være billigere, ha bedre bildekvalitet, ha bedre ytelse m.m.

 

Fint å vite at du er blind.. Billigere, ja, men bedre bildekvalitet nei. Bedre ytelse? Forskjellen er minimal, du vil ikke merke det engang.

 

Fordi du ikke ser forskjell betyr ikke at andre ikke gjør det. Kvaliteten varierer også fra produsent til produsent. Fra det jeg selv har sett - som er en god del - har ATi kort generelt bedre bildekvalitet.

Med tanke på den svake DX9 ytelsen til NV3x og at R9600 har langt bedre FSAA kvalitet er R9600Pro å anbefale over FX5600Ultra.

Enig i det, men jeg syns ikke vi skal utelukke muligheten heller. Slik dere forteller det så høres det ut som om at Geforce FX kort nesten ikke fungere og at bildekvaliteten suger så mye at det faktisk ikke går ann å se hva som skjer.

De som ikke vet så mye får et bilde av at Nvidia kort er lowend møkkakort mens ATI Radeon korta er alt som teller og det er best uannsett hva. Det er jo feil, Nvidia korta fungere mer enn godt.

Ati trekker nok det lengstre stået, men så stor forskjell er det ikke mellom korta. Du ser ikke forskjell med annet du har en skjerm til 6000Kr.

Lenke til kommentar
Fint å vite at du også er blind.

Blind hvordan da? Jeg har faktisk testet GF2, GF3, GF4 og 9700 Pro. Det var veldig liten forskjell i skarpheten på bildet.

Var bare GF2 som skilte seg bittle litt ut. Ellers så er det ikke noen forskjell i skarpheten på bildet som er synelig. Vil heller ikke kalle bildet på min skjerm uklart. Har forresten testet med 3 forskjellige skjermer også.

 

At Geforce korta avhenger veldig av produsenten skal jeg ikke si noe imot. Geforce kortene var Asus GF2, Creative GF3 og Asus GF4.

Asus er serriøse og veldig gode grafikkort produsenter som jeg velger å stole på når det gjelder om kvaliteten er bra eller dårlig på et produkt.

 

Det du sier, er det noe du vet, er det bare påstander eller noe du har lest på internett et sted? Har du testet og sammenlignet selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...