Gå til innhold

18650 Li-ion Batteri HJELP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet disse flere ganger: http://www.fasttech.com/products/1420/10001980/1141103

 

Mulig det fortsatt er problemer å sende Li-batterier. Jeg fikk 4 av 5 forsendelser da jeg bestilte før jul. Den siste ble sendt i retur av flyselskapet/posten...

 

Edit: Forandret link fra flat topp til "vanlig" topp. Finnes mange varianter, alt etter hva du skal bruke de til.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Du må nok "på ebay" eller lignende ja. Kan anbefale ebay selv. Ellers SKAL det ikke være noe problem å få disse i posten, det er ingen grunn til at de ikke skal kunne tas med på fly og lignende. Jeg har aldri opplevd at slikt har blitt stoppet, og det er det heller ingen grunn til da de ikke er farlige på noe vis...

 

http://www.ebay.com/itm/18650-Rechargeable-Battery-3400mAh-with-PCB-Protective-PG-Panasonic-Cell-Inside-/190824213147?pt=AU_Electronics_Batteries_Chargers&hash=item2c6e026a9b

 

Panasonic...

 

og 10 stykker av det billige slaget:

 

http://www.ebay.com/itm/10-X-UltraFire-18650-3800mAh-Rechargeable-Battery-3-7V-/180739250950?pt=AU_Electronics_Batteries_Chargers&hash=item2a14e61b06

 

Fungerer helt fint, men reell mAh er nok høyere på Panasonic...

 

Ellers kan jeg anbefale Nitecore Intellicharger i4 (V2) som lader..

Lenke til kommentar

http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Pages/lithium-batteries.aspx

 

Det var denne saken som skapte problemer for forsendelser. Posten/flyselskapene overdrev og sendte alt av Li-batteri som ble oppdaget tilbake ei stund. Egentlig dreier det seg om korrekt merking og pakking, så mulig det er i orden nå. Hadde en lengre diskusjon med kundeservice på Fasttech da den ene av mine forsendelser ble stoppet.

 

Ellers ville jeg vært forsiktig med å handle dyre "originale" batteri fra e-bay. Har hørt om en del svindel der. 3400mA versjonen hos Fasttech er billigere enn de som linkes til over her også. Jeg har brukt å kjøpe 3100 mA fordi jeg får 2x2 batteri under 200-kroner grensen :)

Lenke til kommentar

Fant ingen andre steder å starte denne tråden, sorry

Jeg lurer på hvor jeg får kjøpt 18650 lion batteri. Kan de kjøpes på matubtikker eller må jeg dra på ebay?

Takk på forhånd.

 

Ebay er stedet for slikt, men som madammim sier så må du passe deg så du ikke kjøper noen dårlige kopier. Les produktbeskrivelsene NØYE, og kjøp kun fra selgere som har bra reputation.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Hei.

18650 Li-Ion battericeller (dvs 18 mm diameter x 65 mm lengde) må du nok kjøpe hos f.eks Clas Ohlson, Biltema, eller du kan bestille via nettet.

Men - vær obs på at flere selgere fra Kina (f.eks via e-Bay eller Amazon) selger korrupte batterier. Det finnes ingen celler av 18650    med mer kapasitet enn 3500mAh. Dersom det tilbys battericeller med mer enn dette, er de sannsynligvis falske og langt mindre enn 1000 mAh i praksis.

 
Her er en av de beste 18650 celler som finnes på markedet i dag, se link:
 
 
Ingen 18650 celler produseres med mer enn 3.600 mAh. 

 

Kom over en videosnutt fra Youtube som viser hva flere selgere i Kina driver med av fanteri.

 

Se her:

 

Fake ebay batteries 18650 - YouTube   (Høyreklikk på den blå teksten og åpne i nytt vindu).

 

Fake Ultrafire 18650 Batteries - Show and Tell ... - YouTube

 

beware fake 18650 in eBay - YouTube

 

How to know a fake 18650 battery - All - Instructables

 

Etter å ha sett disse videosnuttene er det god grunn til å tenke seg godt om før man velger selger på nettet fra utlandet.

 

Og husk at grensen for sendinger fra utlandet med en verdi på under 350 kroner inkludert frakt og forsikring, er toll- og avgiftsfrie.

 

Tom5042

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...