Gå til innhold

Boliglån - krav om å flytte sparekontoen?


laxx

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at banker krever at sparepengene dine flyttes over i deres bank når du tar opp lån der? Jeg har søkt boliglån i Nordea, og de sier at en av betingelsene er at jeg tar ut sparepengene mine i BN Bank og setter dem inn hos Nordea.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg bad arbeidsgiver om å få lønna inn på ny konto i Skandiabanken så tok iallefall Sparebanken Møre hevn ved å kreve full innbetaling på et gammelt studentlån med sweet rente. Så lenge jeg ikke fikk lønna inn på kontoen i SBM så hadde jeg visstnok ikke SBM som "hovedbankforbindelse" lenger, og Møre Studentlån var visstnok noe de kun tilbydde til kunder som hadde de som hovedbankforbindelse..

Lenke til kommentar

Da jeg tok opp boliglån fikk jeg beskjed om at han (rådgiveren i banken) egentlig måtte gi meg en høyere rente om jeg ikke ble "totalkunde" hos dem. Det virket altså som om jeg kunne slippe, og få den laveste renten, om jeg absolutt ville. Jeg valgte imidlertid å bli totalkunde da tilbudet var bedre enn hva jeg allerede hadde.

Lenke til kommentar

Jeg har da en slags totalkundeavtale i banken men bruker også andre banker til sparing og fond. Eneste betingelsen var at vi måtte spare min. 500 pr. Mnd. i fast sparing i konto eller fond. Rådgiveren i banken er klar over at jeg bruker andre banker, og ingen bør finne seg i å ikke ha friheten til å flytte rundt på pengene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tippe rådgivere gjør litt som de vil.

De vil jo at man skal bruke banken og får man lån så er vel noen " i lykkerus" med villig til å si ja til det meste.

skandia har 3,X % rente og en veldig god og enkel bank.

Liker den best av danske og dnb som jeg har hatt huslån i før.

 

Dnb hadde masse regler med at beløp under 200kr hadde gebyrer og masse tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...