Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel da dukker det opp litt om litt av deler, 32gb minnekort kom først i posten, så i dag dette : Sony MDR-NC31EM In-Ear Headsett

Da mangler telefonen, docken, opptaksmikrofonen og etuiet.....

Satser fremdeles på april :-)

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så følger Sony MDR-NC31EM med Z2 som standard utstyr. Fikk forresten Sony flip cover og dock i dag :w00t: Mangler bare Z2 nå :glare:

Lenke til kommentar

 

Vel da dukker det opp litt om litt av deler, 32gb minnekort kom først i posten, så i dag dette : Sony MDR-NC31EM In-Ear Headsett

Da mangler telefonen, docken, opptaksmikrofonen og etuiet.....

Satser fremdeles på april :-)

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så følger Sony MDR-NC31EM med Z2 som standard utstyr. Fikk forresten Sony flip cover og dock i dag :w00t: Mangler bare Z2 nå :glare:

 

Nei det følger ikke med, jeg fikk en mail fra Sony om hvilket headsett som fulgte med, å det var ikke dette

Lenke til kommentar

Noen som vet dato telefonen blir tilgjengelig? Syntes det er rart å ikke få noen endelig lanseringsdato

 

Sony har ikke sagt så mye om saken selv, så det er vanskelig å si...

 

Denne artikkelen kan være av interesse: http://www.ibtimes.co.uk/sony-xperia-z2-release-date-delayed-until-may-1442755

 

Artikkelen påstår at Sony har sagt at de som har forhåndsbestilt gjennom en "key partner" får mobilen i april. Nå gjelder artikkelen det britiske markedet, men det kan jo hende at noe tilsvarende gjelder for Norge. I så fall blir det vel Telenor-kundene og kaaaanskje Netcom-kundene som får telefonen sin i april.

Lenke til kommentar

Kan årsaken til forsinkelsene ligge i problemene med oppdatering til 4.4 KitKat.I trådene til Z1 og Z1 Compact samt div andre omtaler så er denne oppdateringen full av feil som Google arbeider med å rette.

Ja, dette har jeg også lest flere steder. Jeg vil heller vente 1 måned enn å få en telefon med full av bugs.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på en ting ang utsettelsen.

Kan det være at Sony har utsatt forsendelser med vilje for å fikse bugs med 4.4 før de slipper den?

 

Ser bare at andre melder om ubrukelige enheter pga bugs.. Noen tilfeller av S5-er etc.

 

Og en kamerat som nettopp oppdaterte sin Note 3 til 4.4 kunne ikke lengre bruken den. SMS-er og ringing går ikke, han kan kun motta samtaler etter oppdateringen.

 

Så jeg bare spekulerer litt i om det kanskje kan ha vært en strategisk forsinkelse fra Sony?

For hvis det er tilfelle gjør det ingenting for min del. Vil heller ha en "bugfri" Z2 enn en som har masse problemer :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på en ting ang utsettelsen.

Kan det være at Sony har utsatt forsendelser med vilje for å fikse bugs med 4.4 før de slipper den?

 

Ser bare at andre melder om ubrukelige enheter pga bugs.. Noen tilfeller av S5-er etc.

 

Og en kamerat som nettopp oppdaterte sin Note 3 til 4.4 kunne ikke lengre bruken den. SMS-er og ringing går ikke, han kan kun motta samtaler etter oppdateringen.

 

Så jeg bare spekulerer litt i om det kanskje kan ha vært en strategisk forsinkelse fra Sony?

For hvis det er tilfelle gjør det ingenting for min del. Vil heller ha en "bugfri" Z2 enn en som har masse problemer :)

Kan være en faktor, men tror det har blitt forklart som en komponentmangel fra en 3. part. Når du kjøper en Z2 kjøper du et produkt som er på "the bleeding edge" så kan godt være at kommer "bugs" med den ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt z1. Var fornøyd med den men redd om jeg kjøper z2 at jeg vil føle at jeg kjøper samme mobil igjen. HTC one m8 føles ny ut og er goder å holde i men kameraet syns jeg kunne vært bedre. Noen som vet hvor god de nye stereo speakers er på z2?

Har ikke noe kilder på det akkurat nå, men de testene jeg har lest sier at høyttalerne på z2 gir mer lyd, men lyden er "fyldigere" på m8.

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt z1. Var fornøyd med den men redd om jeg kjøper z2 at jeg vil føle at jeg kjøper samme mobil igjen. HTC one m8 føles ny ut og er goder å holde i men kameraet syns jeg kunne vært bedre. Noen som vet hvor god de nye stereo speakers er på z2?

 

Har ikke noe kilder på det akkurat nå, men de testene jeg har lest sier at høyttalerne på z2 gir mer lyd, men lyden er "fyldigere" på m8.
det jeg og har hørt.
Lenke til kommentar

Synd z2 har samme kamera som z1:( skuffer i innendørs bilder:(

 

DxOMark har testet Z2 og kommet frem til at kameraet på Z2 overgår alle andre mobilkameraer som kan kjøpes for penger pr dags dato (S5 er ikke testet av DxO enda, men hvis du ser på sammenligningene lengre nede er Z2 tydelig langt bedre enn S5 på bildekvalitet). Eneste som kan måle seg og som kun ligger ved siden av og ikke over, er Nokia Pureview 808.

Hvordan kan du syntes det er skuffende?

 

I tillegg er Nokia Pureview 808 det eneste kameraet som overgår Z1's kamera.

Hvis det beste av det beste for mobil ikke er godt nok blir det dumt å syte over at det er dårlig istedenfor å bare kjøpe seg et DSLR ;)

 

DxOMark er for øvrig et av de mest kunnskapstunge selskapene i verden hva kamerateknologi angår (som ikke selv produserer kameraer), om du lurte.

 

 

 

 

Kameraet til Z2 ser ut til å være mange hakk bedre enn kameraet til S5.
Det har bedre fargereproduksjon, fargenøyaktighet og skarphet samt mindre støy, både i lite belyste og normale omgivelser. Og de som har Z1 fra før og ønsker å oppgradere kan glede seg over at Z2 sitt kamera er blitt forbedret. Sensoren er lik, men kretsene rundt samt engine-en er forbedret. Forskjellen er godt merkbar.
Z2 vs S5 kamerasammenligning:
Eksempel 1
Eksempel 2

 

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...