Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid mulig å misforstå hverandre dersom det er hensikten.

Shruggie dersom du leser det Lancaster skriver, så ønsker han magnetkontakttilkobling for bilholder til Z2, og det finnes pr. d.d. ikke. Det viser Lancaster greit med henvisning til Brodit-settet til Z1.

Z tlf/brett har ikke magnetkontakttilkobling.

Z Ultra, Z1, Z1 Compact og kommende Z2 tlf/brett har denne like standard magnettilkobling.

Lenke til kommentar

Har bestilt fra netshop, hvor det står ubekreftet 03.04.2014. Om den kom 3 april hadde jeg blitt glad :D

Men ser nå at jeg har fått tilbake pengene mine, men orderen står der fortsatt som sier jeg har betalt :S Noen som vet hva som har skjedd?

 

Tror bare dette er vanlig prosedyre hos nettbutikker. De tar ikke penger fra deg før varen er sendt, men kredittsjekker deg ofte når det er snakk om en større sum. Pengene dine har mest sannsynlig alltid vært på konto, bare ikke disponible mens de sjekket at du hadde nok.

Vurderte Netshop selv, men jeg fant bare den lilla og hvite utgaven der. Kjøpte et Sony flip cover derfra, som kom snart etter, jeg har ikke annet enn gode erfaringer med nettbutikken selv, så det blir spennede å se om de klarer å holde på datoen. Personlig tror jeg lite på at Netshop vil få mobilene inn før Komplett eller andre butikker som er større.

 

EDIT:

Det kan være at de regner med å ikke få inn varen med det samme og har derfor trukket reserveringen av beløpet.

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Dette er vanlig prosedyre i mesteparten av nettbutikkene. Når en vare bestilles så reserveres beløpet på kontoen, altså det er ikke trukket, men ikke tilgjengelig til andre kjøp. Dersom en ser på detaljer i kontoutskriftet, så er dette forsåvidt intetsigende uten navn eller andre spesifikasjoner, kun dato og beløp.

Når så nettbutikkene forventer at ordren blir effektuert med levering/fakturering, så trekkes beløpet fra kontoen, varen er betalt og på kontoutskriftet kommer opp navn, dato, beløp, referansenummer for transaksjon osv. Det kan av og til gå opp til flere døgn ifra reservasjonen er tatt ut til betalingsdetaljene igjen kommer opp i kontoutskriftet. Det er da det gjelder å ha tunga rett i munnen og ikke bruke beløpet til annet, for når transaksjonen blir lagt inn så er jo spørsmål om det er dekning. Dersom et bestilt produkt ikke kan leveres eller blir forsinket, så vil de fleste nettbutikker sende en epost om dette før reservasjonen blir trekkt ut fra kontoen.

 

Fra Multicom f.eks. får jeg stadig epost med den ene eller andre endring i oppsatt leveringsdato, og med beskjed om jeg kan kansellere om ønskelig eller avvente ny leveringsdato. Når det gjelder nye Sony-produkter så er jeg vant med forsinkelser, det er ikke noe nytt.

 

En annen artig sak ved kjøp fra Komplett, legg merke til at reservasjonen på kontoutskriftet alltid er 10 øre mer enn på ordrebekreftelsen. Hvorfor vet jeg ikke, men når transaksjonen blir effektuert så er beløpet riktig.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Shruggie : det funker jo ikke; det er jo ikke en eneste kontakt som ikke har ett deksel foran seg på z2; bortsett fra mini-jack pluggen. Poenget er jo bare kunne sette telefonen ned i en holder i bilen, så er den kobla til; og det får man bare til hvis den bruker magnetkoblingen.

Lenke til kommentar

Fikk melding fra netshop nå om leveringsendring. Flyttet fra 3 april til 28 april :(

:/ Lenge siden du forhåndsbestilte? Kan være det er andre eller tredje pulje du er på da? Jeg tror ryktene om sent April/ begynnelse Mai bare er tull. Det er alltid slike rykter rundt store lanseringer, og sjelden det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Bestilte 12 mars, tror jeg er første pulje.

Oisann, regner med du er det da ja. Men datoen de har endret til er jo ubekreftet så det er like sansynlig at den kommer i mai som neste uke. Det er jo ennå ikke bekreftet noe av Sony iforhold til hva som skjer med leveringer, så jeg velger og håpe ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...