Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

 

Bra jeg var tidlig ute å bestilte, regner med 11 april fremdeles gjelder. Minnekort, mikrofon, ladekrybbe, etui og støykanselerings headsett er og bestilt :-)

 

Hva og hvor har du bestilt? :)

 

Telefonen på Elkjøp, svart denne gang, jeg mener de hvite er de fineste, men ble svart denne gang, resten mener jeg var på cdon, har bestilt i flere bolker :-)

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var ny mobil bestilt. Skulle oppdatere iPhonen min, men måtte tydligvis ha 1,3 GB ledig. Dette blir vanskelig når det ikke er mulig for minnekort, og spotify tar 10GB.

 

Hvis du kobler den til pcen eller macen så slipper du å slette ting på telefonen. Funket med damas iPhone 4

Lenke til kommentar

Heisann,

Forhåndsbestilte forleden dag Z2, og kan ikke vente til jeg får den :D Var innom et par butikker idag, bare for og se om noen hadde vært så heldig og fått inn en demo, men uten hell.
Uansett, snakket med et par butikker og alle hadde fått samme beskjeden, nemlig at Z2 mest sansynlig blir utsatt et par uker pågrunn av for lite telefoner(iforhold til forhåndbestillinger).

Synst dette er veldig kjipt visst det er tilfelle, og håper virkelig ikke at det stemmer

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Forhåndsbestilte forleden dag Z2, og kan ikke vente til jeg får den :D Var innom et par butikker idag, bare for og se om noen hadde vært så heldig og fått inn en demo, men uten hell.

Uansett, snakket med et par butikker og alle hadde fått samme beskjeden, nemlig at Z2 mest sansynlig blir utsatt et par uker pågrunn av for lite telefoner(iforhold til forhåndbestillinger).

 

Synst dette er veldig kjipt visst det er tilfelle, og håper virkelig ikke at det stemmer

Hmmm.. Veldig kjipt hvis det skulle være tilfelle. Komplett gikk "tomme" i går (startet med 100 enheter og har gått ned sakte, men sikkert helt siden de annonserte telefonen hos komplett), men så til morgen i dag at de plutselig hadde 100 nye som kunne forhåndbestille. 10 minutter etterpå så¨var tallet 36 og ankomstdatoen var endret fra 8april til 4 april. Kan jo tyde på at de har fått inn antallet enheter og en mer nøyaktig dato fra leverandøren. Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner.

 

Har lest rundt omkring og det kan tyde på at sony har begrenset med antal enheter. Vi får krysse fingrene for at noen lander her i norge og hos komplett. (Xperia Z2 er allerede i salg i Taiwan :) )

Lenke til kommentar

Variasjonen denne dagen hos Komplett kan nok kanskje skyldes at de oppdaterte nettsiden for Z2 med siste opplysninger fra Sony, så den informasjonen som er tilgjengelig just nu er nok riktig med lev.dato/antall.

Vær oppmerksom på at lagerbeholdningen ganske sannlig viser Komplett + MPX samlet. Jeg har ved tidligere anledning for moro skyld sammenlignet lagerbeholdning hos MPX før kjøp hos Komplett, og samme etterpå, tallene er like. Jeg har ellers erfart at det kommer opp "Utsolgt" når forventet antall inn er bestilt, og når de så senere får bekreftet ny lev.dato/antall så kommer dette opp på angjeldende produkt.

 

Alle nye produkter både fra Sony og andre produsenter kommer etterhvert som fabrikkene klarer å produsere, så fortløpende blir lagrene etterfyllt. Så det er rett og slett produksjonskapasitet som er avgjørende leveringstakten. Jeg vil anta at Norge som høykostland og dermed høyt prisete produkter får rimelig raskt sin salgskvote, med disse prisene så er jo dette skikkelige bidrag i kassa for dem.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Jeg vurderer nå en Z2, men har tidligere hatt dårlig erfaring med e-post klienten til Sony. Nå må jeg innrømme at det er lenge siden jeg har testet Android, og har hatt store problemer med å koble opp mailkontoer. Nå bruker jeg Microsoft Exchange, så jeg regner med at e-post klienten bør være bra.

 

Hvordan er e-post klient på Z1? Blir Z2 det samme som Z1?

Lenke til kommentar

 

Det ser ut som det kan bli vanskelig å få tak i en Z2 med det første. http://m.gsmarena.com/stock_shortage_of_the_sony_xperia_z2_will_not_delay_its_launch-news-8060.php

Sjekk f.eks Komplett, de har fortsatt nesten 100 tilgjengelige, ymse farger, ved første levering.

Multicom har heller ikke begrensinger på første leveringssdato foreløpig.

Tilsvarende er det sikkert hos de andre forhandlerne, så problemet som er nevnt her synes pr.d.d. ikke å være det store.

 

Jeg har alltid trodd at det var det totale antallet komplett regnte med å få inn som sto under "lagerstatus". Men det er altså antallet de regner med å få igjen minus de som allerede har blitt forhåndsbestilt(?).

 

EDIT:

Jeg snakte tidligere denne uken med komplett ang. hvor mange Z2 enheter de får inn. Jeg fikk forklart at det første kullet de får inn var estimert til å være rundt 150, men han presiserte også at dette kun var et estimat.

Til dere som kanskje lurer på å forhånsbestille og lurer på hvor dere ender opp i køen (komplett.no) så fikk jeg vite at jeg, som forhåndsbestilte den 18. mars var nr. 104 i køen. Det var i slutten av den 20. mars 124 stk. som hadde bestilt. Sier dette som en "heads up" til dere som bestiller nå, dere kan ende opp med å vente en stund lenger om det skulle vise seg å bli tull med leveranser. Men dette gjelder vel så og si alle i og med at det er mye usikkerhet ang. hvor mange enheter de får inn.

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Min erfaring med Komplett (+MPX) er at de har et ganske så online internt datasystem.

Sjekk lagerbeholdning på det produktet som ønskes kjøpt før ev. innlogging med kjøp.

Gå så tilbake til samme produktet etter endt kjøpsprosedyre og registrer at lagerbeholdning

allerede er redusert med det aktuelle kjøpet.

Lenke til kommentar

 

 

Har det vært noe info om denne leveres med ladedokk slik som Z1?

Har bestilt Z2 hos Multicom og var senest i formiddag i kontakt pr. epost med nettopp forespørsel om denne ladedocken. Svaret jeg fikk var at Sony ikke leverer denne med i esken og at den må kjøpes utenom. Det var i svaret angitt at ladedocken antakelig snart blir lagt ut på nettsiden med pris, levering osv.

Dette er samme politikken som Sony har med Z1 Compact, den kom også uten ladedock.

Ser ut som ladedokken følger med andre plasser i verden.

 

http://www.xperiablog.net/2014/03/24/xperia-z2-goes-on-sale-in-taiwan/

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bilholdere som er tilpasset denne ladekoblingen som brukes i dockingstasjonene?

Den originale Sony-bilholderen er uten strømtilkobling - Om noen en gang kommer med dette vil tiden vise.

Pr. d.d. vil jeg foreslå følgende løsning fra DealExtreme:

1. Holder http://www.dx.com/s/z1+car+holder

2. Kontakt: http://www.dx.com/p/usb-to-micro-usb-cable-for-sony-xl39h-w-xperia-i1-charging-adapter-black-100cm-262353#.UzcRCulOW6I (Kan også brukes sammen med lader/USBkabel som medfølger telefonen, bruker den selv, meget praktisk)

3. Sigarett-tennerkabel: http://www.dx.com/c/cell-phone-599/cables-chargers-502/car-power-chargers-519

Lenke til kommentar

Takk for tips almeli. Det hjelper mye når man kan ha den magnet koblingen løst også, og ikke er avhengig av en dock for å bruke den.

 

Shruggie : Brodit er fint, men på z2 så er man jo nød til å åpne en luke for å kunne bruke usb for å lade; og det funker ganske så dårlig med en vanlig docking. Det beste hadde jo vært en docking som har innebygget denne magnet kontakten. Så vidt jeg har funnet har ikke brodit kommet med en docking til z2?

 

Enn sånn her til z2 hadde vel egentlig vært perfekt.

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/sony-xperia-z1-118563p.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...