Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, nå blir det sinnachat med en i komplett! Lei av å vente nå og krever et svar på hvorfor så mange andre har fått inn iallefall en forsending, men ikke dem *sutresutre :cry:

 

EDIT: fikk oppklaringen; "Estimert dato er 6/5, mer vet jeg ikke". Hvor lite informasjon går det ann å ha? Skulle nesten tro komplett hadde noen som helst kontakt med produsenten, men ser ikke slik ut...

Synes du skal telle til ti 3x. Bestilte hos Multicom 05.03 d.å. og har fra dem fått 2 eposter der de beklager sen levering i forhold til opprinnelig antatt. De har kun fått cirka forventet leveringsdato inn til dem, og siste angitte dato hos Multicom er 06.05 - altså om 3 hele arbeidsdager. De har hele tiden stilt meg åpen til ev. omgjøring av ordren.

Lenke til kommentar

 

Nei, nå blir det sinnachat med en i komplett! Lei av å vente nå og krever et svar på hvorfor så mange andre har fått inn iallefall en forsending, men ikke dem *sutresutre :cry:

 

EDIT: fikk oppklaringen; "Estimert dato er 6/5, mer vet jeg ikke". Hvor lite informasjon går det ann å ha? Skulle nesten tro komplett hadde noen som helst kontakt med produsenten, men ser ikke slik ut...

Synes du skal telle til ti 3x. Bestilte hos Multicom 05.03 d.å. og har fra dem fått 2 eposter der de beklager sen levering i forhold til opprinnelig antatt. De har kun fått cirka forventet leveringsdato inn til dem, og siste angitte dato hos Multicom er 06.05 - altså om 3 hele arbeidsdager. De har hele tiden stilt meg åpen til ev. omgjøring av ordren.

 

 

Ja, jeg skal nok klare meg ;)

Det er bare det at jeg ikke skjønner at så mange har fått inn mobilene, iallefall i èn farge, mens komplett fremdeles ikke har. Aldri har jeg fått noen mail fra dem heller med oppdateringer eller noen ting, noe jeg også adresserte, ettersom jeg føler at jeg selv må gå inn og se etter endringer. Men jeg tipper vi, samt komplett og multicom fikk det kortere strået denne gangen.

Det er ikke det at jeg ikke klarer å vente, men denne mangelen på informasjon plager meg. Jeg kunne ikke ha brukt den denne helgen uansett, men hadde vært greit å vite at den var på vei eller i det minste fått bekreftet at de får den inn på en bestemt dato. For alt vi vet kan leveringsdatoen blir ytterligere dyttet, men da må jeg eventuelt finne ut hvor grensen går for avbestilling, for så å prøve et annet sted.

 

Men nok sutring fra meg nå, la heller tråden blomstre med tilbakemeldinger på opplevelser til dem som faktisk har fått mobilen sin :thumbup:

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Bare kort til Juserneim:

Multicom har fortsatt en mer personlig kundekontakt, de er særs dyktige til å gi tilbakemeldinger dersom det skjer endringer med ordrer, spesielt forsinket leveringsdato.

Hos Komplett kan du selv kansellere ordren til siste sekund,. Du logger inn på "Min side" finner ordren under Hurtigsøk - Ikke leverte, og levert siste 7 dager. Er ordren fortsatt i "Åpen status" kan du gå videre og ev. kansellere.

At enkelte andre nettbutikker har andre leveringstidpunkter, skyldes vesentlig at de har svenske eller andre euro-relasjoner, f.eks. sentrallager, avdelinger i andre land med andre lev.datoer osv.

Lenke til kommentar

Blir ekstra spent når jeg ser at så mange har fått telefonene sine. Samboeren reserverte en svart til meg, har egentlig lyst på en hvit, men telefonen jeg har synger på siste verset. (HTC One X)

FIkk bestille den i dag hos Djuice. :)

 

Noen som har fått prøvd smartbandet i forbindelse med søvnapp?

Lenke til kommentar

Blir ekstra spent når jeg ser at så mange har fått telefonene sine. Samboeren reserverte en svart til meg, har egentlig lyst på en hvit, men telefonen jeg har synger på siste verset. (HTC One X)

FIkk bestille den i dag hos Djuice. :)

 

Noen som har fått prøvd smartbandet i forbindelse med søvnapp?

Mener det er en søvnapp med LifeLog. Skal teste i natt. Får en ekstra hvit Z2 på fredag. Kan få kjøpe den hvis du trenger en

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk de støykansellerende hodetelefonen i dag og jeg må si de var overraskende bra, spesielt til å bare koste rundt 300kr. Jeg har naturligvis ikke testet hvordan støydempingen fungerer ettersom jeg jeg ikke har mobilen enda, men lydmessig er de nokså bra.

Det eneste jag har lagt merke til som er "dårlig" med lyden foreløpig er at den er litt kvass, slik at s'ene skjærer litt i ørene og bassen er litt rumlete (noen foretrekker jo dette), slik at lyden ikke blir så klar som mine beyerdynamics. Merker en forskjell i klarheten på de to hodesettene (Sony MDR-NC31EM og Beyerdynamics MX101iE), men så koster jo beyerdynamicsene dobbelt så mye, i tillegg må de få spille seg inn først...

Jeg er imponert!

 

Edit: Pluggen fungerer ikke optimalt i iPhone 4, iallefall ikke min. Om man plugger mini-jack'en helt inn fungerer bare lyden på en øreplugg, jeg må derfor dra den ørlite ut igjen. Vet ikke om dette bare gjelder min, men det gjør dem til et dårlig valg om du har planer om å bruke dem i denne mobilen. I macen funker de helt toppers og gir mindre "white noise" enn beyerdynamics'ene mine (beyerdymics'ene funker ikke optimalt med lydkortet i mac'en tror jeg), noe som er et stort pluss ettersom jeg hater white-noise. :thumbup:

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

 

Blir ekstra spent når jeg ser at så mange har fått telefonene sine. Samboeren reserverte en svart til meg, har egentlig lyst på en hvit, men telefonen jeg har synger på siste verset. (HTC One X)

FIkk bestille den i dag hos Djuice. :)

 

Noen som har fått prøvd smartbandet i forbindelse med søvnapp?

Mener det er en søvnapp med LifeLog. Skal teste i natt. Får en ekstra hvit Z2 på fredag. Kan få kjøpe den hvis du trenger en

 

 

Neida, men takk som byr. Har bestilt telefonen nå. :) Vil gjerne høre mer etter du har fått testet det.

Lenke til kommentar

 

 

Da har CDON sendt min telefon :w00t:

 

Bestilte du svart? Jeg fikk mail i dag fra CDON om at den var forsinket og at leveringsdato var usikker.

 

 

Den jeg bestilte var svart ja. Hentet den på posten i dag, så at den svarte er forsinket kan umulig ha vært for det første partiet de fikk! Når bestilte du din?

 

 

Bestilte i starten av april. Merkelig at det sto forventet på lager 29.04 før det plutselig stod kommende.

 

Nei, nå blir det sinnachat med en i komplett! Lei av å vente nå og krever et svar på hvorfor så mange andre har fått inn iallefall en forsending, men ikke dem *sutresutre :cry:

 

EDIT: fikk oppklaringen; "Estimert dato er 6/5, mer vet jeg ikke". Hvor lite informasjon går det ann å ha? Skulle nesten tro komplett hadde noen som helst kontakt med produsenten, men ser ikke slik ut...

 

Kuttet ut å bruke Komplett for lenge siden. Er blant de dyreste på det meste pluss at de sender varene med Tullpost (nå Postnord) hvis du ikke passer på å krysser av for Posten. :nei:

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

Kuttet ut å bruke Komplett for lenge siden. Er blant de dyreste på det meste pluss at de sender varene med Tullpost (nå Postnord) hvis du ikke krysser av for Posten. :nei:

 

Tollpost er en av grunnene til at jeg bruker Komplett, alltid èn dag kjeppere enn posten :)

De er litt dyrere, men etterkjøpsservicen er verdt det. Pluss det er norsk, noe som gjør det lettere å få fikset eventuelle feil. Bare pixmania som er bedre her og de holder til i Frankrike (gratis retur og de henter på dør :thumbup:).

Lenke til kommentar

Edit: Pluggen fungerer ikke optimalt i iPhone 4, iallefall ikke min. Om man plugger mini-jack'en helt inn fungerer bare lyden på en øreplugg, jeg må derfor dra den ørlite ut igjen. Vet ikke om dette bare gjelder min,

Kjekk og eplekjekk er ikke just det samme - eller for å si det korrekt en jack er ikke det samme i Iphone og enkelte Sony-modeller som en standard jack. Det har vært et kjent problem i flere år at dersom en kjøper et ørepluggsett laget for Iphone (originalt eller uoriginalt) og dette har f.eks svarknapp på ledning eller volumjustering så funker ikke disse funksjonene på andre type mobiler. Men lyden har stort sett vært ok.

Sony (Ericsson) har også hatt noen jacker opp gjennom årene som har vært spesialtipasset enkelte funksjoner, disse har og fungert dårlig på annet utstyr.

Dersom en ser på disse jackene så er det vanskelig å se forskjell, dimensjonene er like, men det kan være nyanseforskjeller i høyden på de forskjellige kontakt-/isolasjonsdelene.

Så det er stor sannsynlighet for at Sony har spesialtilpasset denne pluggen for støykanselleringsfunksonen. Som de selv angir dette er en funksjon tilpasset Z2 og dette spesielle headsettet.

Lenke til kommentar

 

Er det bare meg, eller er "SmartBåndet" mindre smart? :-P

På hvilken måte? For meg er det nesten et must da jeg ønsker å ha en enkel måte å bytte sanger på når jeg trener (trykker på knappen og dunker i det to ganger).

Den eneste grunnen til at jeg har en jailbreaket iphone er nettopp på grunn av dette. Jeg kan nå bytte sang med å holde volum opp eller ned, eller stoppe og starte med å trykke begge samtidig. Praktisk i og med at jeg ikke trenger å ta opp mobilen, men kan heller stå å holde og trykke meg i lommen mens jeg er på treningssenter. Ser sikkert fresht ut det for de andre som er der når jeg tenker over det nå... :hmm:

 

 

Ja, det er klart, men det virker som armbåndet fungerer når det vil. Noen ganger kan jeg tappe meg til døde før det tar et bilde med SmartCamera-appen eller skifter sang med musikkappen. Dessuten drar jo bluetooth og NFC strøm.

 

Tap 2 wake bestemmer også selv når den vil fungere.

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...