Gå til innhold

Hvordan få ein god gaming/recording pc


Anbefalte innlegg

Skal bygge en pc til konfirmasjonen. men veit ikke hvordan jeg får en bra pc uten lag osv :hmm: noen anbefalinger hvordan jeg skal bygge en slik pc. den vil bli brukt til gaming og recording til youtube, og blir sikkert brukt til streaming også. Er takknemlig for alle anbefalinger :)

Endret av xoffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite stikkord som bør vurderes mtp recording: Nvidia Shadowplay

 

Recording med minimum impact på fps. Specsene han lister opp i klippet er naturligvis minimumspecs.

 

Generelt gode anbefalinger:

 

i5-4670k CPU

Z87 hovedkort (behøver ikke noe dyrt)

8gb minne

Så kraftig skjermkort du har råd til. GTX 780 er så klart knall.

 

Blir veldig vanskelig å komme med noe spesifikt, vet ikke hva du har av forventninger/budsjett.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Forventninger er at når eg spiller bf4 eller cod at eg har minst 120 fps når eg Recorder. Det kan godt Vere på medium setings men hadde vert awsome vist eg kunne hatt ultra High setings. Budsjett er 8000 kr - 9000 og har tenkt og ha eit Phantom kabinet

Endret av xoffer
Lenke til kommentar

 

 

Forventninger er at når eg spiller bf4 eller cod at eg har minst 120 fps når eg Recorder. Det kan godt Vere på medium setings men hadde vert awsome vist eg kunne hatt ultra High setings. Budsjett er 8000 kr - 9000

Medium er nok best for det budjettet :) trenger du skjerm, tastatur og mus, høytalere osv? :D
Lenke til kommentar

Forventninger er at når eg spiller bf4 eller cod at eg har minst 120 fps når eg Recorder. Det kan godt Vere på medium setings men hadde vert awsome vist eg kunne hatt ultra High setings. Budsjett er 8000 kr - 9000 og har tenkt og ha eit Phantom kabinet

Jeg har et ganske høyt overklokket gtx 780 (3800kr) og en 4770k overklokket til 4.5 ghz. (2400kr) Og hvis jeg skal aldri skal droppe under 120 fps i bf4 må jeg spille på medium. Jeg har også overklokket rambrikkene til 2133mhz. Du sliter kanskje litt med få en maskin med dette til under 9000.

Lenke til kommentar

 

Forventninger er at når eg spiller bf4 eller cod at eg har minst 120 fps når eg Recorder. Det kan godt Vere på medium setings men hadde vert awsome vist eg kunne hatt ultra High setings. Budsjett er 8000 kr - 9000 og har tenkt og ha eit Phantom kabinet

Jeg har et ganske høyt overklokket gtx 780 (3800kr) og en 4770k overklokket til 4.5 ghz. (2400kr) Og hvis jeg skal aldri skal droppe under 120 fps i bf4 må jeg spille på medium. Jeg har også overklokket rambrikkene til 2133mhz. Du sliter kanskje litt med få en maskin med dette til under 9000.

 

Litt?

 

Til tross for at Mantle hjelper voldsomt på CPU load vil han fortsatt ikke klare 120 fps med software-basert opptak, dessuten er kjøleren på det kortet rimelig bråkete...

 

Tror trådstarter med fordel kan jenke kravene sine med omtrent 50%, ikke at det har stort å si i et spill som BF4 der designmålet åpenbart var å senke skillcapen ytterligere fra BF3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

120 FPS på ultra mens du recorder? Sa snakker vi PC til 30.000 med flere skjermkort

Flere skjermkort ja. Men 30 000 er vel å ta litt i ? å ta opp med shadowplay senker vel ikke fps noe av betydning ?

 

Tviler på at det er en CPU kraftig nok for 120 fps i BF4 uten Mantle, og Shadowplay tar definitivt opp litt ytelse.

Uansett må man ha LGA2011 for 120 fps på Ultra, og da er det nok like greit å satse på et par SSDer + dxtory.

Lenke til kommentar

 

 

 

120 FPS på ultra mens du recorder? Sa snakker vi PC til 30.000 med flere skjermkort

Flere skjermkort ja. Men 30 000 er vel å ta litt i ? å ta opp med shadowplay senker vel ikke fps noe av betydning ?

Tviler på at det er en CPU kraftig nok for 120 fps i BF4 uten Mantle, og Shadowplay tar definitivt opp litt ytelse.

Uansett må man ha LGA2011 for 120 fps på Ultra, og da er det nok like greit å satse på et par SSDer + dxtory.

Du har kanskje rett i det. hmm. kanskje jeg må bytte socket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...