Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

veldig lav :(

H4rvey Specter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg er en gutt på 14 år (fyller 15), på 1.50 cm.

Jeg blir deppa når jeg ser 10 åringer som er høyere enn meg .. har ikke kommet i stemmeskiftet eller noe som helst. :hm:

Jeg har hørt om veksthormoner, bør jeg kontakte fastlegen?

Hilsen gutt som er skuffet over høyden :confused:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen gjør nok ingenting før du er eldre. Antagelig kommer veksten snart.

Puberteten er i gang?

Om ikke, så tror jeg legen kan gjøre noe med det, men igjen, det er ikke så mye for sent

Skrevet

Hei

Nevøen min har nylig vært gjennom det samme. Viste seg at han var allergisk mot gluten, så han fikk ikke i seg nok næring til å vokse. Fikk hormoner og slikt en stund, vet ikke om han gjør det enda. Men uansett det har hjulpet veldig mye :-)

Har også en gammel kamerat som var veldig lav, han fikk voks Hormoner og ble strukket av en maskin syns jeg å huske. Men så var det og noen operasjoner i tilegg, husker ikke hvorfor tho...

Skrevet (endret)

Tusen takk :)

Jeg har vært obs på gluten, sukker, hvete, etc, jeg er ikke allergisk :-) Men mamma tror jeg har intolleranse, så jeg er forskiktig med å spise det!
Vet ikke helt om puberteten er i gang ... desverre.
Bra svart! Til begge! :D

Endret av Hemmelig123456789
Skrevet

Om ikke puberteten er i gang er det på på tide å ta det opp med lege eller helsesøster. Ihvertfall for å sjekke ut om alt er riktig...

Skrevet

Da vil du bli rundt 178-180. Ingenting å bekymre seg over med andre ord.

Feilmarginen på 10 % gir nedre grense på ca 160. Tilfreds med det? Hvis ikke, kontakt lege snarest. Skal noe kunne gjøres, så må det skje i vekstperioden, ikke etter at du er utvokst.

Skrevet

Ikke gi opp håpet. Jeg var blant de minste hele barne- og ungdomsskolen, nå er jeg 180. Og jeg er jente. Høyere enn begge foreldrene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...