Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III: Reaper of Souls


Anbefalte innlegg

Var borte ifra D3 en godt stund, så begynte jeg å noen venner å spille igjen for bare noen mnd siden. Og Gud å mange timer det er blitt...Paragon levels og monster power level har gjort ting noen hakk mer spennende.

 

Sykt vanskelig og hele skjermen fylles opp...kaos og gøy. Men er klar for nye plasser og en ny klasse nå.

 

Men lurer jaggu på om jeg skal prøve PS4 utgaven denne gangen. Prøvde D3 demoen på PS3 og det fungerte jo veldig bra...Noen som kjøpte D3 til PS3 og som kan dele litt hvordan det var utover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor dette med loot skal være så vanskelig og hvorfor de må ha så mye styr rundt det. Loot systemet i Diablo 1 og 2 fungerte godt. Forsett med det.

 

 

Så innser man at det ikke fungerer så godt og gjøre endringer, flott. Problemet er at jeg ikke forstår hvorfor de gjør så enorme endringer. Totalt umulig å bytte loot? Drop som er retta inn mot din klasse? Det blir for mye.

 

Husker når jeg spilte Diablo 2 så var det ofte jeg bytta items med en kammerat av meg. Vi spilte for det meste sammen, men var også greit å kunne bytte hvis en av oss hadde fått noe fint solo.

Loot systemet i D1 & 2 fungerte godt når du ikke var online synes jeg. Grunnet til begrensningen av loot (bind-on-pickup) er og ikke få så mange kjøp og salg sider og vi er atter tilbake til pay-to-win i D3 noe som de etterstrever og komme bort fra.

 

Vi er mange IRL-venner som spiller D3 og selv synes jeg det er trist og ikke kunne gi bort noe som de har behov for men samtidig så åpner dette for salg på nettet av utstyr.

 

Selv synes jeg spillet i seg med grafikken, talents, effekter osv fungerer godt i spillet men har savnet driven for og finne noe nytt. Nå er det kun paragon levels og håpe på flaks på AH for og bli bedre.

Lenke til kommentar

Var borte ifra D3 en godt stund, så begynte jeg å noen venner å spille igjen for bare noen mnd siden. Og Gud å mange timer det er blitt...Paragon levels og monster power level har gjort ting noen hakk mer spennende.

 

Sykt vanskelig og hele skjermen fylles opp...kaos og gøy. Men er klar for nye plasser og en ny klasse nå.

 

Men lurer jaggu på om jeg skal prøve PS4 utgaven denne gangen. Prøvde D3 demoen på PS3 og det fungerte jo veldig bra...Noen som kjøpte D3 til PS3 og som kan dele litt hvordan det var utover?

 

Å gå fra PC utgaven til PS3 var helt annerledes. Man kan dogde med høyre analog, men det var litt laber framerate til tider når det skjedde mye på skjermen. Men ellers så fikk jeg levlet til 60 pluss 2 på PS3.

Jeg skal ihvertfall kjøpe det på PS4, mye pga Reaper Of Souls. Har hørt at man får over karakterer du har spilt på PS3 over til PS4.

 

Du kan også binde spells og diverse på knappene på PS kontrolleren, så du kan sette opp til din klasse i spillet.

Man har monster levels å alt det der fra starten av på PS3 så alt ble mye vanskeligere, noe som jeg likte godt. Alt i alt så var D3 på PS3 en veldig bra opplevelse.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

 

 

 

Man må være veldig casual eller Blizzard-fanboy om man planlegger å punge ut for en utvidelse til denne middelmådigheten når man kan spille det ekte Diablo 3, Path Of Exile helt gratis.

Subjektivt. Spilte mye Diablo 3 når det kom ut, og hente det frem igjen nå nylig for å spille sammen med dama. Finner det veldig underholdende, men det er ikke laget for "old school gamers", men heller rettet opp mot de som liker nyere spill (Casual friendly). De som forventet at Diablo 3 skulle være Diablo 2 ver. 2 ble nok skuffet av Diablo 3.

 

De som liker veldig vanskelige spill eller spill som ikke er "casual friendly" må nok innse at denne tid er forbi. Kommer fortsatt spill som ikke er casual friendly, men hovedsaklig fra indie-utviklere. Om jeg er en "blizzard-fanboy" når jeg liker Blizzard spill, så er jeg vel det. Men de lager uten tvil veldig populære spill, og de legger veldig mye arbeid i å gi ut spill som oser kvalitet. Stort sett alt de kommer med selger i bøtter og span, og får gode reviews.

 

Har vært en gamer i 20 år nå, og har spillt veldig mange spill som har svært høy vanskelighetsgrad. Men i det siste finner jeg mye mere underholdning i spill som er relativt casual, med liten eller ingen "straff" for å dø og der man aldri blir sittende fast på et punkt. Har også flyttet PC'en opp i stuen og spiller stort sett bare spill som støtter kontroller, da jeg trives bedre i sofaen en i kjelleren.

 

 

Jeg kunne gjerne tenke med noe "casual-friendly", synes ikke diablo 3 er så veldig casual-friendly, og det er ganske middelmådig i mine øyne. Som "casual-spiller"

 

AtW

 

 

 

På hvilken måte mener du det ikke er casual friendly? Vet det blir ganske vanskelig fra og med de høyere vanskelighetsgradene, men de 2 første er ganske enkle selv på monster-level 10.

 

 

Du kan ikke velge vanskelighetsgrad før du har runnet spillet, det er ikke casual-friendly i det hele tatt. Å måtte bruke masse timer bortkastet er det motsatte av casual-friendly. I tillegg er vanskelighetsgraden utrolig dårlig balansert. Random loot endrer vanskelighetsgraden dramatisk, kontra en jevn progresjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Loot systemet i D1 & 2 fungerte godt når du ikke var online synes jeg. Grunnet til begrensningen av loot (bind-on-pickup) er og ikke få så mange kjøp og salg sider og vi er atter tilbake til pay-to-win i D3 noe som de etterstrever og komme bort fra.

 

Vi er mange IRL-venner som spiller D3 og selv synes jeg det er trist og ikke kunne gi bort noe som de har behov for men samtidig så åpner dette for salg på nettet av utstyr.

 

Selv synes jeg spillet i seg med grafikken, talents, effekter osv fungerer godt i spillet men har savnet driven for og finne noe nytt. Nå er det kun paragon levels og håpe på flaks på AH for og bli bedre.

 

 

 

Og her tro jeg vi er litt inne i kjernen av problemet med loot i D3. Det er rett og slett kjøp og salg på tredjeparts sider Blizzard ikke var så glad i. De ga de jo ikke noe penger.

 

De prøvde å løse problemet med et auksjonshus i spillet, men jeg tror det gjorde loot trading litt for enkelt. Kombiner det med at loot systemet var litt rart, ja da blir det problemer. Blizzard får massiv kritikk og prøver løse problemet, noe som de skal ha ros for. Dessverre kan det virke som om de har overreagert litt.

 

Man skal få loot som er veldig spesifikt for din sin egen karakter og man har store begrensninger på deling av loot. Da forsvinner et av de aspekten som jeg brukte mest tid på i Diablo 1 og 2. Har ikke peiling på hvor mye tid jeg har brukt på å samle sett items. Det var faktisk veldig gøy å forsøke å skaffe seg alle setta og når det var gjort, de beste itemene. Samme med Diablo 1 og unike items. Utrolig gøy og nå er det borte.

 

Mulig jeg har høye krav, meget mulig jeg ikke ønsker meg det samme som den vanlige spilleren og det er mulig at jeg har litt nostalgi briller. Skuffa er jeg uansett.

Lenke til kommentar

 

Var borte ifra D3 en godt stund, så begynte jeg å noen venner å spille igjen for bare noen mnd siden. Og Gud å mange timer det er blitt...Paragon levels og monster power level har gjort ting noen hakk mer spennende.

 

Sykt vanskelig og hele skjermen fylles opp...kaos og gøy. Men er klar for nye plasser og en ny klasse nå.

 

Men lurer jaggu på om jeg skal prøve PS4 utgaven denne gangen. Prøvde D3 demoen på PS3 og det fungerte jo veldig bra...Noen som kjøpte D3 til PS3 og som kan dele litt hvordan det var utover?

 

Å gå fra PC utgaven til PS3 var helt annerledes. Man kan dogde med høyre analog, men det var litt laber framerate til tider når det skjedde mye på skjermen. Men ellers så fikk jeg levlet til 60 pluss 2 på PS3.

Jeg skal ihvertfall kjøpe det på PS4, mye pga Reaper Of Souls. Har hørt at man får over karakterer du har spilt på PS3 over til PS4.

 

Du kan også binde spells og diverse på knappene på PS kontrolleren, så du kan sette opp til din klasse i spillet.

Man har monster levels å alt det der fra starten av på PS3 så alt ble mye vanskeligere, noe som jeg likte godt. Alt i alt så var D3 på PS3 en veldig bra opplevelse.

 

Nice. Blir nok å kjøpe det til PS4. Frister å ligge i sofaen å spille det her....spesielt siden spillet er oppskrift på sene betennelse :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men lurer jaggu på om jeg skal prøve PS4 utgaven denne gangen. Prøvde D3 demoen på PS3 og det fungerte jo veldig bra...Noen som kjøpte D3 til PS3 og som kan dele litt hvordan det var utover?

Jeg har D3 på både PC og PS3. Det er stort sett fint lite forskjell. Loot er litt annerledes i PS3-utgaven, siden det ikke er auksjonshus. Men dette blir jo endret i expansionen uansett, så blir liten forskjell mellom PS4 og PC da. PS3-versjonen kan spilles offline, og med flere på samme konsoll. Tror det er opp til fire på en konsoll, men skal ikke si det sikkert. Det som er litt dumt med det er at bare en kan bruke inventory om gangen, så de andre må pent vente på tur. (dette merket du nok i demoen, om du spilte med andre.)

 

Ellers er det vel bare oppsettet på selve UIet som er annerldes. Det er tilpasset konsoll på PS3, og derfor mer strømlinjeformet. Men selve spillet er det samme på begge, og grafikken ser ganske lik ut på begge. Dermed står det mest på hvordan du har tenkt å spille. Spiller du mest online og/eller alene foretrekker jeg PC, men PS3-versjonen kan spilles offline med venner på samme konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

 

Loot systemet i D1 & 2 fungerte godt når du ikke var online synes jeg. Grunnet til begrensningen av loot (bind-on-pickup) er og ikke få så mange kjøp og salg sider og vi er atter tilbake til pay-to-win i D3 noe som de etterstrever og komme bort fra.

 

Vi er mange IRL-venner som spiller D3 og selv synes jeg det er trist og ikke kunne gi bort noe som de har behov for men samtidig så åpner dette for salg på nettet av utstyr.

 

Selv synes jeg spillet i seg med grafikken, talents, effekter osv fungerer godt i spillet men har savnet driven for og finne noe nytt. Nå er det kun paragon levels og håpe på flaks på AH for og bli bedre.

 

 

 

Og her tro jeg vi er litt inne i kjernen av problemet med loot i D3. Det er rett og slett kjøp og salg på tredjeparts sider Blizzard ikke var så glad i. De ga de jo ikke noe penger.

 

De prøvde å løse problemet med et auksjonshus i spillet, men jeg tror det gjorde loot trading litt for enkelt. Kombiner det med at loot systemet var litt rart, ja da blir det problemer. Blizzard får massiv kritikk og prøver løse problemet, noe som de skal ha ros for. Dessverre kan det virke som om de har overreagert litt.

 

Man skal få loot som er veldig spesifikt for din sin egen karakter og man har store begrensninger på deling av loot. Da forsvinner et av de aspekten som jeg brukte mest tid på i Diablo 1 og 2. Har ikke peiling på hvor mye tid jeg har brukt på å samle sett items. Det var faktisk veldig gøy å forsøke å skaffe seg alle setta og når det var gjort, de beste itemene. Samme med Diablo 1 og unike items. Utrolig gøy og nå er det borte.

 

Mulig jeg har høye krav, meget mulig jeg ikke ønsker meg det samme som den vanlige spilleren og det er mulig at jeg har litt nostalgi briller. Skuffa er jeg uansett.

 

Dette med BoP er jo for og ikke la tredje part selge utstyr. Men det er trist og ikke kunne gi noe av det du finner til en IRL-venn, det gjør jo online opplevelsen litt bedre synes jeg.

 

en måte er jo at du kan gi items til folk i friendslista di som har vært der en mer enn 5 dager eller noe sånt.

 

Men selv så synes jeg mye av de som kommer med RoS ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Fortsatt bare et casual-spill som ikke har noen som helst fremtid, det mangler PvP for det første, noe de sa "ja det skal vi jo ha, PvP er viktig", og her sitter vi og nå sier det "nei, PvP skal vi ikke ha".

Blizzard driter på draget igjen og igjen, først med Starcraft2 som dør sakte men sikkert, heartstone som er et tulle-spill og Diablo 3 som ikke engang kan kalles kvalitet.

Installerte Wc3 igjen i går jeg, DET er kvalitet, disse nye spillene nå er jo bare Activision Blizzard som står for, ingen av de gamle Diablo devsa er der, ingen av de gamle Warcraft devsa er der, rett og slett ingenting av gamle Blizzard er igjen, det ser man på kvaliteten på spillene.

Lenke til kommentar

Nice. Blir nok å kjøpe det til PS4. Frister å ligge i sofaen å spille det her....spesielt siden spillet er oppskrift på sene betennelse :p

 

 

 

En annen ting som er kjekt med konsollversjonene (har spillet på PC og Xbox, men jeg regner med forskjellen vis-a-vis PS3 er minimal) er at man kan spille lokal coop, som jo passer perfekt til dette spillet. Eneste som er litt slitsomt da er at kun en person kan ha framme menyen om gangen, så man må ha pitstop av og til så alle kan sørge for at de får brukt nytt gear etc. Den "mini-menyen" som kommer når du looter blir for upresis etter .... Act 1 Normal.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Flott, nå har de ingen unnskyldning for ikke å fjerne tvungen online for singleplayer. Kanskje vi nordmenn kan få en OK opplevelse etterhvert?

 

Hva? Vil de IKKE gjøre det? Hvis de mener Diablo er et MMO, så er det det dårligste MMO'et jeg noen gang har spilt, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Flott, nå har de ingen unnskyldning for ikke å fjerne tvungen online for singleplayer. Kanskje vi nordmenn kan få en OK opplevelse etterhvert?

 

Hva? Vil de IKKE gjøre det? Hvis de mener Diablo er et MMO, så er det det dårligste MMO'et jeg noen gang har spilt, ihvertfall.

 

Sliter du med lag? Kan ikke si jeg personlig har slike problemer, men har da også en rask stabil internttlinje. De kommer aldri i verden til å fjerne tvungen online. Kommer ikke til å skje, siden det er en effektiv stopper mot piratkopiering.

Lenke til kommentar

 

Flott, nå har de ingen unnskyldning for ikke å fjerne tvungen online for singleplayer. Kanskje vi nordmenn kan få en OK opplevelse etterhvert?

 

Hva? Vil de IKKE gjøre det? Hvis de mener Diablo er et MMO, så er det det dårligste MMO'et jeg noen gang har spilt, ihvertfall.

 

Sliter du med lag? Kan ikke si jeg personlig har slike problemer, men har da også en rask stabil internttlinje. De kommer aldri i verden til å fjerne tvungen online. Kommer ikke til å skje, siden det er en effektiv stopper mot piratkopiering.

 

 

Effektiv stopper mot kjøp også.

Lenke til kommentar

 

 

Flott, nå har de ingen unnskyldning for ikke å fjerne tvungen online for singleplayer. Kanskje vi nordmenn kan få en OK opplevelse etterhvert?

 

Hva? Vil de IKKE gjøre det? Hvis de mener Diablo er et MMO, så er det det dårligste MMO'et jeg noen gang har spilt, ihvertfall.

 

Sliter du med lag? Kan ikke si jeg personlig har slike problemer, men har da også en rask stabil internttlinje. De kommer aldri i verden til å fjerne tvungen online. Kommer ikke til å skje, siden det er en effektiv stopper mot piratkopiering.

 

 

Effektiv stopper mot kjøp også.

 

 

Spillet hadde solgt 14 millioner kopier per November i fjor, sikkert noe høyere nå. Disse tallene tilsier ikke akkurat at folk har et stort problem med always online. For noen er dette sikkert et stort nok problem til at det hindrer kjøp, men tror ikke majoriteten deler det synet.

 

Er nok ikke mulig å komme fra at always online blir vanligere med tiden, siden det er den eneste effektive kopibeskyttelsen.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

 

 

Spillet hadde solgt 14 millioner kopier per November i fjor, sikkert noe høyere nå. Disse tallene tilsier ikke akkurat at folk har et stort problem med always online. For noen er dette sikkert et stort nok problem til at det hindrer kjøp, men tror ikke majoriteten deler det synet.

 

Er nok ikke mulig å komme fra at always online blir vanligere med tiden, siden det er den eneste effektive kopibeskyttelsen.

 

 

En oppfølger til en ti år gammel, elsket spillserie trumfer always online. Tallene tilsier at folk hadde lyst på mer Diablo og fint lite annet. Per mars i fjor spilte en million daglig og tre hver måned. Høres ut som mange har lagt det bort.

 

 

Jeg har vært veldig nært å kjøpe det mange ganger, men jeg er var på at Blizzard North er borte og vi sitter igjen med Activision Blizzard som stort sett bare har klart å gjøre kjedelige oppfølgere laget av fok som ikke forsto kildematerialet.

 

Jeg har spilt en del Torchlight 2 (solo), og jeg synes det er et veldig morsomt spill. Jeg føler at Diablo er litt i samme gate, er det riktig? Er dette et spill jeg kan like hvis jeg koste meg med TL2? :-)

 

Jeg syntes D3 var mye tregere enn Torchlight 2, langdrygde animasjoner og kjedelige classes. Pent, men kjedelig fargepalett. Mitt råd er å laste ned trialversjonen, den er halvlang og gir et ok bilde på hva som kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...