Gå til innhold

Dette er verdens tynneste mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Etter at mobilene krøp under 1 cm i tykkelse ble poenget med å lage tynnere enheter litt lost for meg. Gi meg heller større batteri (og bedre kamera?).

Helt enig!

Nettopp derfor jeg ikke skjønner de som hele tiden skal ha tynne mobiler og media som haser opp dette temaet....

Fokuset er helt på feil sted spør du meg.

 

 

Kameraene har nå vært brukbare i årevis på de gode modellene. Batteri med mer mAh er ønskelig, men hvorfor skal det absolutt være større? Jeg kunne heller likt at noen fant et bedre materiale til bruk i batteri som gjorde at batteripakken kunne lages mindre, men like mye energi eller enda mer energi.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kameraene har nå vært brukbare i årevis på de gode modellene. Batteri med mer mAh er ønskelig, men hvorfor skal det absolutt være større? Jeg kunne heller likt at noen fant et bedre materiale til bruk i batteri som gjorde at batteripakken kunne lages mindre, men like mye energi eller enda mer energi.

Poenget er at tynnere telefoner gir mindre plass både til batteri og kameramodul. Jeg forholder meg også til situasjonen og teknologiene nå, og da er mindre volum lik mindre batterikapasitet. Hvis det kommer ny teknologi som gjør det mulig med like mye kapasitet på halve volumet sier jeg ikke nei takk til det. Tror imidlertid jeg likevel heller ville beholdt litt tykkelse mot å få økt brukstid.

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig i at det virker meningsløst å fokusere på å lage telefonene tynnest mulig.

 

iPhone 5s er allerede for tynn etter min mening, siden det overdrevne fokuset på tynnhet medfører betydelige ulemper. Der synes jeg heller de kunne ha laget den litt tykkere (og tyngre) for å forbedre batteritiden en del, da kunne de også fått plass til bedre optikk i kameraet, kanskje bedre høyttalere etc også?

Lenke til kommentar

Tull, tykkelsen på dagens telefoner er helt ok for skjorte/dressjakkelommer. Lav vekt er nok viktigere i så måte, slik at den ikke får skjorta/jakka til å sige.

En annen sak er at det vel er et fåtall av telefonene som er lave nok til å gå i nevnte skjortelomne uten å stikke flere cm over. Bøye seg for å plukke opp noe og...

Lenke til kommentar

Jeg hater tynne telefoner. Jeg liker å kunne holde på den når jeg bruker den.

Det blir snart litt for mye tanker om å ha en tynn telefon istedenfor å ha lenger batteritid.

Ja det er ingen tvil om att veldig mange er enig i dette.

Men jeg lurer på hvor den egentlig kommer fra denne hypen om å ha tynne mobiler ?? Det kan virke som produsentene har en misoppfatning av att kundene vil ha tynne mobiler, men det må jo være en stor misforståelse.....

Lenke til kommentar

Jeg vol fortsatt påstå at vekt er en større faktor for skjorte/dress jakkebruk enn tykkelse under en cm.

 

Vekt er nok et viktig poeng der ja. Noe tungt i en skjortelomme blir en uting. Og da spesiellt overdreven bruk av glass både foran skjerm og på design ved å bekle også bakside med glass (les: eksempelvis Iphone)

Lenke til kommentar

 

Jeg vol fortsatt påstå at vekt er en større faktor for skjorte/dress jakkebruk enn tykkelse under en cm.

 

Vekt er nok et viktig poeng der ja. Noe tungt i en skjortelomme blir en uting. Og da spesiellt overdreven bruk av glass både foran skjerm og på design ved å bekle også bakside med glass (les: eksempelvis Iphone)

Vekt er absolutt viktig og ja, en mobil bør ikke være for tung, men litt vekt går greitt syns jeg...

 

For min del kan jeg oppsummere det slik:

høyde, bredde: veldig viktig

Vekt: middels viktig (bør ikke være for tung)

Tykkelse: svært liten betydning

Lenke til kommentar

Er nesten fornøyd med min Cat B25.

 

Har bare to punkter som er litt irriterende.

 

Den kommer med kamera, men slik jeg ser det kunne de enten sørget for noe som faktisk er bra, eller helst kutte ut kameraet helt.

 

Den har ikke mulighet for å skifte ut mottakslyd for SMS med importerte eller selvlagede, så man er hengitt de som følger med telefonen og de varer jo i evigheter, føler at man må lese meldinga med en gang fordi meldingslyden bare varer og varer og varer og varer.

 

Det som er fint med den er at den duger bra til telefoni og SMS. Henger ikke med i utviklingen i det hele tatt, null touch, null iOS, null Android, null nedlasting av apps, null spill og annet svada som typisk får folk til å virke totalt fraværende.

 

Null tull!

Lenke til kommentar

 

Jeg hater tynne telefoner. Jeg liker å kunne holde på den når jeg bruker den.

Det blir snart litt for mye tanker om å ha en tynn telefon istedenfor å ha lenger batteritid.

Ja det er ingen tvil om att veldig mange er enig i dette.

Men jeg lurer på hvor den egentlig kommer fra denne hypen om å ha tynne mobiler ?? Det kan virke som produsentene har en misoppfatning av att kundene vil ha tynne mobiler, men det må jo være en stor misforståelse.....

Jo tynnere mobilen er, jo bedre. Det er ihvertfall min mening som jeg har bygd opp gjennom erfaring av bruk. Fra 1.5cm til 1.2cm til 1cm til 0.8cm. Hver gang en ny telefon har blitt tynnere har det blitt bedre. Her har også bredde/høyde økt jo tynnere telefonen har blitt. Det føles bedre med en tynn telefon og den ligger bedre i bukselommen. Det finnes sikkert like mange som ønsker tynne telefoner som tykkere telefoner med større batteri. Jeg har like god grunn til å like tynne telefoner som du har for å like tykkere telefoner med høyere batterikapasitet.

 

Skulle ønske denne telefonen kuttet ut knapper nederst under skjermen og gjorde om mer av overflaten til skjerm eller bare fjernet det tomme rommet mellom kant og skjerm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...