Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan tipser man politiet anonymt? (Hasj)


Anbefalte innlegg

 

 

Man må vel ha noe grunnlag og ikke bare antakelser? Ser ikke poenget med mindre det er snakk om en som åpenbart selger/smugler/produserer.

Det er politiet sin oppgave å følge opp tipset. Bevisbyrden ligger ikke på en tipser.

hmm nei, men hehe da kan jo jeg bare ringe inn masse anonyme tips på folk jeg ikke liker da? Alle skjønner jo at det ikke blir gjort noe med slike tips :p

 

 

Det kan slå tilbake på deg, det er nemmelig ikke helt umulig å finne ut hvor dem kommer i fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis du bor på et sted som er stort nok til at det heter "politi" og ikke "lensmann", har de bedre ting å gjøre enn å fakke folk for brukerdosebesittelse.

 

I differ to beg.

 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Det-er-alvorlig-a-finne-ut-at-en-du-gar-i-klasse-med-langer-narkotika-3062517.html

 

Men det der er en planlagt storaksjon, noe annet enn at Ola ringer og sladrer på Jonny.

Lenke til kommentar

Det foreligger en kriminell handling og trådstarter ønsker å melde i fra om dette til Politiet. Det kommer frem av det du selv skriver at du skal holde deg unne andre sine valg, da burde dere i vertfall holde dere unna når trådstarter her velger å gjøre det riktige.

 

Til trådstarter:

 

Du kan fritt melde i fra annonymt via politiet sine hjemmesider, men det er større sjangs for at dem gjør noe med det viss du anmelder det personlig. Litt avhengig av størrelsen og kapasiteten på ditt politidistrikt.

En kriminell handling er det fordi loven sier det. Om alkohol hadde vært ulovlig, ville du sagt det samme?

 

Ja, personlig så lever jeg med den innstillingen at man burde respektere andres valg og liv og ikke henge seg opp i hva folk gjør.

 

Men hvis det som sagt går utover andre mennesker, jobb osv., så skjønner jeg jo at TS ønsker å gjøre noe. Da skjønner jeg hvis TS ønsker å gjøre noe som h*n tror kan hjelpe. Men ikke meld personen til politiet bare fordi du er imot noe som ikke skader andre og er mye mindre helsefarlig enn tobakksrøyk.

 

 

Hvis det bare er snakk om at "h*n"røyker hasj i ny og ne, så er det latterlig å blande seg oppi dette, uansett om loven sier at det er fy-fy.

 

 

Vi er jo tydeligvis ikke frie mennesker som kan bestemme over seg selv.

 

Det virker som en fillesak sett utenfra fra noen som egentlig ikke vet hva de snakker om. Jeg kan ta feil, kjenner ikke situasjonen. Anonymous poster hash: 5b95c...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Å varsle om kriminalitet må da være utelukkende positivt.

 

 

Slik man varslet om homofile naboer i 1964? Det var tross alt på den tiden å varsle om kriminalitet. På det samme tidspunktet kunne man kjøpe cannabis på apoteket.

 

Det er med andre ord ikke alltid lov og rett følger moral og etikk....

 

Slik jeg ser det må straffbare handlinger ha et eller flere offer (annet enn brukeren selv).

 

Det er helt sikkert mange mødre som hadde det veldig tungt og var bekymret for HIV etter at de fant ut at sønnen deres likte menn, men det er ikke (i min bok) en god nok grunn til å kriminalisere homofili.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er helt sikkert mange mødre som hadde det veldig tungt og var bekymret for HIV etter at de fant ut at sønnen deres likte menn, men det er ikke (i min bok) en god nok grunn til å kriminalisere homofili.

 

 

Dessverre er din bok fullstendig urelevant i denne sammenhengen. Hvorvidt du liker en lov eller ikke gir deg ikke retten til å bedømme hvorvidt du ønsker å følge den, eller ikke. Trådstarter ønsker å vite hvordan han tipser annonymt, ikke hvorvidt enkelte mener loven er legitim eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Det er helt sikkert mange mødre som hadde det veldig tungt og var bekymret for HIV etter at de fant ut at sønnen deres likte menn, men det er ikke (i min bok) en god nok grunn til å kriminalisere homofili.

 

 

Dessverre er din bok fullstendig urelevant i denne sammenhengen. Hvorvidt du liker en lov eller ikke gir deg ikke retten til å bedømme hvorvidt du ønsker å følge den, eller ikke. Trådstarter ønsker å vite hvordan han tipser annonymt, ikke hvorvidt enkelte mener loven er legitim eller ikke.

 

 

Alle er klar over det, men kommer med tips om at dette ikke er rette måten å gå frem på. Det er flere downsides enn upsides ved å gjøre det, samme hva du skulle mene. TS har helt tydelig ikke greie på hva narkotika er. Personen han tyster på har ikke et problem som vil løses av politiet, det eneste det vil påføre vedkommende er bot, dritt på rullebladet og begrensede muligheter i livet.

 

Det TS heller kunne ha gjort er å sørge for at kameraten hans kommer med på et eller annet rusfritt-program. Eller rett og slett bare tatt en prat med fyren og funnet ut litt mer om hva han driver med før han velger å gå så drastisk til verks. Det er forskjell på heroin og cannabis.

Lenke til kommentar

 

 

Det er helt sikkert mange mødre som hadde det veldig tungt og var bekymret for HIV etter at de fant ut at sønnen deres likte menn, men det er ikke (i min bok) en god nok grunn til å kriminalisere homofili.

 

 

Dessverre er din bok fullstendig urelevant i denne sammenhengen. Hvorvidt du liker en lov eller ikke gir deg ikke retten til å bedømme hvorvidt du ønsker å følge den, eller ikke. Trådstarter ønsker å vite hvordan han tipser annonymt, ikke hvorvidt enkelte mener loven er legitim eller ikke.

 

 

Alle er klar over det, men kommer med tips om at dette ikke er rette måten å gå frem på. Det er flere downsides enn upsides ved å gjøre det, samme hva du skulle mene. TS har helt tydelig ikke greie på hva narkotika er. Personen han tyster på har ikke et problem som vil løses av politiet, det eneste det vil påføre vedkommende er bot, dritt på rullebladet og begrensede muligheter i livet.

 

Det TS heller kunne ha gjort er å sørge for at kameraten hans kommer med på et eller annet rusfritt-program. Eller rett og slett bare tatt en prat med fyren og funnet ut litt mer om hva han driver med før han velger å gå så drastisk til verks. Det er forskjell på heroin og cannabis.

 

 

 

Det kompisen hannes gjør er kriminelt, så det er en sak for politiet. Trådstarter trenger ikke å vite noe mer enn dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er helt sikkert mange mødre som hadde det veldig tungt og var bekymret for HIV etter at de fant ut at sønnen deres likte menn, men det er ikke (i min bok) en god nok grunn til å kriminalisere homofili.

 

 

Dessverre er din bok fullstendig urelevant i denne sammenhengen. Hvorvidt du liker en lov eller ikke gir deg ikke retten til å bedømme hvorvidt du ønsker å følge den, eller ikke. Trådstarter ønsker å vite hvordan han tipser annonymt, ikke hvorvidt enkelte mener loven er legitim eller ikke.

 

 

Alle er klar over det, men kommer med tips om at dette ikke er rette måten å gå frem på. Det er flere downsides enn upsides ved å gjøre det, samme hva du skulle mene. TS har helt tydelig ikke greie på hva narkotika er. Personen han tyster på har ikke et problem som vil løses av politiet, det eneste det vil påføre vedkommende er bot, dritt på rullebladet og begrensede muligheter i livet.

 

Det TS heller kunne ha gjort er å sørge for at kameraten hans kommer med på et eller annet rusfritt-program. Eller rett og slett bare tatt en prat med fyren og funnet ut litt mer om hva han driver med før han velger å gå så drastisk til verks. Det er forskjell på heroin og cannabis.

 

 

 

Det kompisen hannes gjør er kriminelt, så det er en sak for politiet. Trådstarter trenger ikke å vite noe mer enn dette.

 

 

Nogle trangt syn, har vi? Jeg vet at en kompis stadig kjører uten bilbelte. Er det da best å tipse politiet, eller prate til han selv?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nogle trangt syn, har vi? Jeg vet at en kompis stadig kjører uten bilbelte. Er det da best å tipse politiet, eller prate til han selv?

 

Politiet tar stikkontroller av dette selv, det er også noe som er vanskelig å bevise. Dersom du tipser dem vil dem nok ha kontroll på akkurat dette oftere. Ser ikke det som problematisk. Narkotikahandel og bestittelse er mye lettere å kontrolere. Så spesielt trangsynt syns ikke jeg at det er. Siden ønsket egentlig bare er å holde tråden sitt tema forann diskusjonen rundt hvorvidt det burde være en politisak eller ikke.

Lenke til kommentar

Priim du er sinnsykt trangsynt og har kvalmende holdninger. Må være hardt å leve uten ryggrad. Liten engel som ringer politiet hele tiden fordi du ser kriminalitet overalt. " det dej ej ikke lov! Onkel politiiiii!!"

LOL. Nå spør ikke trådstarter om han bør tipse politiet eller ikke, men hvordan han gjør det. Diskusjonen om dette er moralsk riktig kan dere vel ta et annet sted?

Lenke til kommentar

Priim du er sinnsykt trangsynt og har kvalmende holdninger. Må være hardt å leve uten ryggrad. Liten engel som ringer politiet hele tiden fordi du ser kriminalitet overalt. " det dej ej ikke lov! Onkel politiiiii!!"

 

Jeg klarer fint å leve med at du mener akkurat dette :-) Jeg er heller ikke i fra søre sunnmøre, så jeg sier ikke ej, mej og dej.

Lenke til kommentar

 

 

Priim du er sinnsykt trangsynt og har kvalmende holdninger. Må være hardt å leve uten ryggrad. Liten engel som ringer politiet hele tiden fordi du ser kriminalitet overalt. " det dej ej ikke lov! Onkel politiiiii!!"

LOL. Nå spør ikke trådstarter om han bør tipse politiet eller ikke, men hvordan han gjør det. Diskusjonen om dette er moralsk riktig kan dere vel ta et annet sted?
hvorfor siterer du meg? Det er ikke jeg som har brukt annethvert innlegg i tråden på å forsvare tystere
Lenke til kommentar

 

Det er helt sikkert mange mødre som hadde det veldig tungt og var bekymret for HIV etter at de fant ut at sønnen deres likte menn, men det er ikke (i min bok) en god nok grunn til å kriminalisere homofili.

 

 

Dessverre er din bok fullstendig urelevant i denne sammenhengen. Hvorvidt du liker en lov eller ikke gir deg ikke retten til å bedømme hvorvidt du ønsker å følge den, eller ikke. Trådstarter ønsker å vite hvordan han tipser annonymt, ikke hvorvidt enkelte mener loven er legitim eller ikke.

 

 

Jeg tror jeg klarer å tolke hvor du vil i innlegget ditt, og ikke overraskende er jeg fullstendig uenig med deg. Jeg ville ikke tystet på en kvinne i Saudi-Arabia som kjører bil, eller beveger seg utenfor huset uten mannlig følge i nær slekt (eller ektemann).

 

Hvorvidt jeg anser en lov som riktig eller ikke gir meg kanskje ikke retten til å la være å steine homofile i land der slik praksis foregår, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre mine egne moralske avgjørelser, basert på min egen moral og ikke fordi det står i en bok.

 

Jeg fikk med meg hva trådstarter spurte om, men jeg håpte jeg kunne få ham til å tenke litt utover "det normale" ved å hinte til om han ville tystet på to homofile i 1970, som den gang var ulovlig og straffbart. Rett er rett og galt er galt, uavhengig av hva som står i den store røde boken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kompisen hannes gjør er kriminelt, så det er en sak for politiet. Trådstarter trenger ikke å vite noe mer enn dette.

 

Igjen, "kriminelt" og "umoralsk" er to forskjellige ting. Et eksempel er hun "kriminelle" dama som ble tatt for utenomekteskapelig sex (etter voldtekt) i Dubai forleden. Det er ingen tvil om at hun både brød landets lover og innrømmet det, men jeg er såpass reflektert at jeg likevel ikke synes det er riktig.

 

Jeg aner ikke noe om hvem TS vil tyste på, men om det er en kompis kan jeg si at han ikke vil gjøre annet enn å lage et helvete for personen. Hadde jeg hatt en kamerat som var voldtektsmann hadde jeg tystet selv.

 

Edit:

 

TS skriver ikke noe om hvorfor han ønsker å tyste, men en mulighet kan være at han har en kamerat som han tror er "på kjøret" og da vil jeg bare si med en gang at politiet ikke er rett innstans å henvende seg til. Det hadde vært greit å vite mer om bakgrunnen :))

Endret av pifler
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...