Gå til innhold

Er det problemfritt å klone OS?


Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er endel tråder om dette temaet her og ellers på nettet, men ønsker likevel "ny info".

 

Jeg har OS (Win7x64) på to gamle OZC SSD'er i RAID0, og ønsker å heller ha OS på en ny SSD - for TRIM-støtte osv.

 

Jeg har utrolig mye installert på pc'en; bl.a Cubase 7.5 med tilhørende et svært antall plugins.

For å unngå å måtte reinstallere alt, så lurer jeg på om det er problemfritt å lage en klone av dette OS for å overføre til en ny bootable SSD?

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to måter å gjøre slikt på - kloning eller image backup. Jeg pleier å velge backup, siden det er en innebygget funksjon i Windows 7.

Bruker da en ekstern disk å legge backup på. Bytter SSD. Booter Windows DVD, og legger image inn på ny SSD.

Uansett, om det ikke skulle fungere så er det jo mulig å prøve igjen, ingenting blir forandret på den orginale disken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk dette med et crucial kjøp tidligere.

Clone sw fra apricon funket bare med usb/sata bridge kabelen dems tilkoplet .

Så programmet ser etter apricon tilkoplet produkt for å la deg klone virker det som.

 

Hm, det er mulig. Jeg har klonet både Crucial, Samsung og Intel-disker, men alltid brukt kabelen som Crucial la ved disken sin.

Lenke til kommentar

Kabelen som følger med er apricorn produkt ,og er mere enn bare en kabel.

Den inneholder en usb-sata bridge/kontroller som er dems og kalt sata-wire.

Bare se i enhetsbehandling når du kopler til en disk.

EZ Gig V programmet får du kun brukt med den kabelen (eller en av de andre opsjonene), så det er ikke gratis slik at det kan bare lastes ned og brukes uforhindret.

 

Det er på mange måter likt som oem versjoner av cd/dvd brenneprogram før i tiden som bare oppdaget drevet når både brenner og bundlet sw ble brukt sammen.

 

 

EZ Gig IV is only compatible with Apricorn's latest upgrade products, including DriveWire, EZ Upgrade, SATA Wire and Velocity Solo.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...