Gå til innhold

Overclocking i7 4770k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den throttler (kjører seg ned) vel ved 105 grader tenker jeg. Max volt, tja... Det kommer helt an på kjølingen. Med en vanlig luft/lukket vannkjøler vil jeg si at temps opp på 80-90 grader er innenfor da spill aldri vil bruke SÅ mye cpu. Volt kan du regne med helt opp til kanskje 1.35+. Det varierer fra chip til chip. Noen kan få meget god ytelse ved lav volt, mens andre må øke volten betraktelig for å nå samme hastighet. Husk at mye volt gir høy temperatur og kan redusere levetiden, men da snakker vi høy volt. En chip med konstant 1.4v lever kanskje i 5 år istedenfor 5 1/2 år. Ikke noe å tenke på :)

 

I forhold til temperaturer anbefales en god kjølepasta, tynt tynt lag.

Du kan også vurdere å delidde cpu dersom du tar sjansen. Dette får å fjerne den grusomme kjølepastaen som Intel har lagt under varmesprederen på cpuen, og sette på ny. Da vil du se at temp minker ganske mye. Kan også kjøre kjøler direkte på chipen, men da må du kjøpe en slik: http://www.digitalimpuls.no/Vannkj%C3%B8ling-konfigurator/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx

 

Kjølepasta: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Kj%C3%B8lepasta/Lim/Gelid/GELID-GC-Extreme-thermal-compound-35g-Termisk-pasta-118416-p0000055386.aspx

 

Den er dyr men meget god. Lykke til!

 

Her har du en god guide: http://www.overclockersclub.com/guides/overclock_intel_4770k_guide/

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Et lite spøsmål til her prøver og få clocka cpuen opp til fra 4,5 med volt 1,340 temp 85-90 grader i prime med fullheat det går bra ,men når e prøver meg på 4,6 må e øke noe veldig i volt.1,450 ca det jeg lurte på er går det bra om den ligger med 100grader i primetesten. vil vel aldrig gå så høyt ellers? eller burde jeg være fornøyd med clocken jeg har på 4,5. Jeg føler at ytelsen er sinnsykt mye bedre på 4,6 derfor jeg spør. Takk for svar

Lenke til kommentar

Et lite spøsmål til her prøver og få clocka cpuen opp til fra 4,5 med volt 1,340 temp 85-90 grader i prime med fullheat det går bra ,men når e prøver meg på 4,6 må e øke noe veldig i volt.1,450 ca det jeg lurte på er går det bra om den ligger med 100grader i primetesten. vil vel aldrig gå så høyt ellers? eller burde jeg være fornøyd med clocken jeg har på 4,5. Jeg føler at ytelsen er sinnsykt mye bedre på 4,6 derfor jeg spør. Takk for svar

Får denne meldingen Whea_uncorrctable_error Det er vel for lav volt sant?

Lenke til kommentar

 

Et lite spøsmål til her prøver og få clocka cpuen opp til fra 4,5 med volt 1,340 temp 85-90 grader i prime med fullheat det går bra ,men når e prøver meg på 4,6 må e øke noe veldig i volt.1,450 ca det jeg lurte på er går det bra om den ligger med 100grader i primetesten. vil vel aldrig gå så høyt ellers? eller burde jeg være fornøyd med clocken jeg har på 4,5. Jeg føler at ytelsen er sinnsykt mye bedre på 4,6 derfor jeg spør. Takk for svar

Får denne meldingen Whea_uncorrctable_error Det er vel for lav volt sant?

 

Er det andre innstillinger en mulitplayer og vcoren jeg burde stille på og selvfølgelig rammen til slutt,

Lenke til kommentar

CPU går sinnsykt mye bedre med 4.6Ghz enn 4,5Ghz?

 

Jeg ville latt den være på 4,5Ghz på 1.340V,

Ja den er faktisk mye rasker av en rar grunn jeg ikke forstår. men booter rasker og virker mye mer freash. men klarer ikke stresstest. klarer fint og boote inn til windows med laver volt ,men ikke stresstesten. Prime 95

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...