Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dama blir terrorisert av eksen, som er psykopat. Hva kan gjøres?


PROuser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå ringer han som besatt fordi han tror hun er med meg, men det er hun ikke. Jeg tar aldri tlf når han ringer..

 

Hva kan jeg gjøre for å stoppe han? Er det straffbart å viderekoble telefonen til politiet?

Eller noen av dere jeg kan viderekoble til? som kan skjelle han ut til de grader?

Lenke til kommentar

Ja, må det etterhvert hvis han ikke gir seg.

Etter jeg viderekoblet til moren i natt, så ligger det to ubesvarte anrop tidlig i morges.. Så han har nok fått seg en stor overraskelse... hehe..

Tror ikke han tør å ringe noe særlig mere nå nei..

 

Nå prøvde han nettopp å legge meg til på skype.. Men jeg blokkerte med en gang..

 

:dremel:

Lenke til kommentar

[....]Han har ringt nesten hver natt denne uka.. så på tide han får en overraskelse.. :p

Tror du burde slutte å leke med fyren.... Han åpenbart ett tilfelle som kommer til eskalere inn i en uendelig sump av galskap, med mindre han gjør noe som gjør at han blir låst inne før. F.eks drap...

Lenke til kommentar

Derfor jeg har nummer som ikke "kan" spores. Verken hun eller han vet navnet mitt eller adressen. Jeg har beskytta meg slik at det ikke skal være så enkelt å spore opp personlig info..

Jeg har ikke verifisert profil på datingsiden. Skypeadressen har fiktivt navn, og ingen personlig info.

 

Men jeg prøver å komme bort fra han og henne, men gang på gang prøver han å ringe, særlig på natta. Ca 100-200 ganger siste 2 uker. Jeg svarer aldri.

Han har sendt ca 50-100 sms.

 

Men nå som telefonen er viderekoblet til moren hans.. så får jeg nok fred en stund vil jeg tro.. Jeg har blokket ho på datingsiden, og prøvd å rapportere henne der, men ser ikke ut som profilen hennes ble berørt av det. Så han prøver bare andre måter å kontakte meg på, men må jo snart ta slutt.. Ellers for man samle sammen borgervernet, og gjøre jobben politiet ikke vil gjøre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette stemmer, det blir en sterk avhengighet. Og uansett hvor mye hun sier hun vil slutte så vil hun faktisk ikke gjøre det før hun er klar for det. Samme med røyking og rusmisbruk, alle vil slutte men man gjøre det ikke før man er moden for det, evt aldri.

 

Ingen følelse mr.good guy trådstarter vil klare å skape inni henne vil klare å rive henne bort fra ham, det blir som å røyke marihuana for en heroinavhengig, its nice but when i need a real hit, i go for the hero....

 

Dette er også grunnen til at noen damer "tilfeldigvis alltid finner menn som slår", dette er feil, de er kun tiltrukket av menn som slår og dermed alltid lander på en.......

 

Problemet med vold i nære relasjoner er veldig sammensatt, og jeg tror ikke at det nødvendigvis handler bare om en avhengighet. Kvinner/menn som blir utsatt for dette og som velger voldelige partnere gjentatte ganger, har veldig ofte opplevd en eller annen form for omsorgsvikt i barndommen. Den eneste formen for kjærlighet de kjenner er den som viser seg gjennom vold, og derfor tror de veldig ofte at de ikke fortjener bedre. Det vil si at det ikke er slik at de bare er tiltrukket av menn som slår dem, men det er heller mer at de ikke tror at de er verdt mer enn det slike menn/kvinner kan gi dem. Det går veldig mye på selvfølelsen deres, og du har rett når du sier at ingen andre kan hjelpe dem en dem selv. De må først akseptere dem selv som de er, og se verdien i dem selv som menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...