Gå til innhold

Scrypt Miner - kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sa 600/dagen så fikk ikke tallene til å stemme helt..

Hvordan er R9 290 KH/s tallene kort for kort? Har et 280x liggende som eter unna 800KH/s og mener jeg så 290 ligge på omtrent det samme?

Du hadde ikke kunnet skrevet en rask guide til hvordan du satt dette opp?

Hvor vanskelig er det å få 2psu enheter på en maskin?

Noe spessiel grun for at du gikk for 6*gpu isteden for 7/8*gpu (som på enkelte ande hk) annet enn pris?

Lenke til kommentar

Du sa 600/dagen så fikk ikke tallene til å stemme helt..

Hvordan er R9 290 KH/s tallene kort for kort? Har et 280x liggende som eter unna 800KH/s og mener jeg så 290 ligge på omtrent det samme?

Du hadde ikke kunnet skrevet en rask guide til hvordan du satt dette opp?

Hvor vanskelig er det å få 2psu enheter på en maskin?

Noe spessiel grun for at du gikk for 6*gpu isteden for 7/8*gpu (som på enkelte ande hk) annet enn pris?

R9 290 Ligger på 900+, men må kjøre dem på 800, til de kan stå i ett kaldere rom, med bedre vifteløsning

Kan vurdere det ;)

Er ikke vanskelig i det hele tatt, men visse ting du må tenke på!

Gikk for 6Stk. pga det er hva hovedkortet takler :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fin tråd dette!

 

Men inntjeningen er svært varierende. På en good multipool gjør en ca. 0,007BTC pr. MH/s i døgnet nå, på de beste kanskje 0,01 BTC (40 NOK pr R 290/døgn) i heldige øyeblikk. En kan tjene mer om er en gambler på diverse altcoins, men jeg liker best coinswitching pools, da slipper jeg å følge med, samt at de veksler til BTC for meg. Jeg vil si at om en tjener inn skjermkortene i løpet av 3 mnd. så er det ok.

 

For de som lurer på å investere, her er en bra oversikt over hva en kan få ut av diverse skjermkort. Har en et AMD skjermkort, HD5XXX eller nyere er det bare å gå i gang :dribble:

 

Hos crytowarz finner dere en fin oversikt over hva som til en hver tid gir best utbytte.

 

For de som ønsker å starte, så har cryptobagder en fin guide, både på hardware og på oppsett i linux og windows. Oppsettet er for Litecoin, men er det samme for alle crytocurrencies som bruker scrypt. Det finnes også flere andre guider der ute, men denne er svært bra!

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Fin tråd dette, men inntjeningen er svært varierende. På en good multipool gjør en ca. 0,007BTC pr. MH/s i døgnet nå, på de beste kanskje 0,01 BTC i heldige øyeblikk. Jeg vil si at om en tjener inn skjermkortene i løpet av 3 mnd. så er det ok.

 

For de som lurer på å investere, her er en bra oversikt over hva en kan få ut av diverse skjermkort. Har en et AMD skjermkort, HD5XXX eller nyere er det bare å gå i gang :dribble:

 

For de som ønsker å starte, så har cryptobagder en fin guide, både på hardware og på oppsett i linux og windows. Det finnes også flere andre guider der ute, men denne er svært bra!

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Har det vært lønnsomt? Kjører de fremdeles?

 

 

Skjedd noe igrunn?

Var bare innom å tittet og ser at disse 2 kommentarene har gått med hus forbi :p

 

Jeg klarte å gå litt i profitt, men ikke helt slik jeg ville...

 

Kortene fikk etter hvert problemer som viste seg å være feil med den kjøleløsningen (oljelekasje)

Så jeg fikk nye kort en gang + 3 nye til...

 

Dvs. jeg "freste" gjennom 15 kort... til slutt så fikk jeg refundert kortene fra komplett og så solgte jeg PSUene...

 

Det største problemet var at jeg bestilte nesten 4 uker før jeg fikk begynt, hadde jeg bare fått alt når jeg skulle og kjøpt andre kort så hadde jeg fint gått 20-50 000 i pluss bare den måneden.

 

 

 

Men alt i alt så var det ett morsomt og lærerikt prosjekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...