Gå til innhold

[Løst] Gtx 780 dårlig fps.


Snetters

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Klokk cpu'n din om det er mulig. Da merker du forskjell!

 

http://www.overclock.net/t/1279387/xeon-e5-overclock

 

(Orka ikke finne ut det går an på den)

det er ikke så lurt. i følge den du sendte.

Ja, du skulle gjort litt mer research ang cpu og spilling før du gikk til innkjøp av det.

 

Dvs nytt hovedkort, cpu og minne på deg nå, om det er verdt det for deg. Du blir jo bottle-neck'a

som f*** i mange spill..

 

Min (rimeligere/eldre) 2500k@4,9GHz + 1x7970@1150/1600 ville vært mer vil nok være bedre, i følge det jeg har fått inntrykk av.

 

Hvorfor ikke legge ut HK, CPU og minne på bruktmarkedet, og deretter gå til innkjøp av hovedkort + minne som støtter f.eks 3570k/4770k, så overklokke..? Da får du utnytta GPU'n din mer riktig.

 

Eller er det såpass nye komponenter at du kan reklamere?

 

Det er det jeg hadde jeg gjort ihvertfall, i følge det jeg har fått inntrykk av i tråden din ;)

Men den er jo ikke så dårlig at den ikke skulle ha kunne blitt spilt på. Det lå være noe annet føler jeg. Vil ikke bruke masse penger i håp om at det funker.
Når du kjører ultra grafikk trengs det mer CPU enn på medium grafikk. Det kan også være dårlige timingen på pcie-kontrolleren fordi det er en xeon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oppdaget en ting som kanskje kan ha noe å si.

 

Når jeg er ingame og går ut av spillet ( arma spillene ) så går jeg på oppgavebehandling og prosesser så står det 32 bak ( som betyr at det kjører i 32 bit) jeg har en 64 bit operativsystem. Dette vil vel føre til at spillet ikke makser ut på pcen? og hvordan fikser jeg dette. jeg får jo ingen alternativer om å ha 32 eller 64 bit på steam....

Lenke til kommentar

Det er vanlig at spill kun finnes i 32-bit versjon. Det har ingenting å si.

 

Hvor god utnyttelse du får vil være helt og holdent opp til spillutviklerene. Det er ingen spill som utnytter maskinvaren 100 % (ja, det vil alltids finnes forbedringspotensiale, måtte det være en bedre API, bedre koding, 64-bit etc..)

Lenke til kommentar

Er ikkje vanskelig å skjønne at 6 kjerner 2ghz er flakshals deluxe på spill som krever mye cpukraft:

 

Et godt eksempel i Bf3 og 1080p @ ultrasettings :

 

Stock hastighet 4770k 3500mhz? med 2x titan - 60 fps på taket av hotellet på "sharki" banen

 

Cpu @ 5ghz ~85fps og minnet på 1600mhz

 

Cpu @ 5ghz ~100fps og minnet på 2666mhz

 

2Ghz? :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Minnehastigheten har vel også en del å si når det kommer til minimum -FPS, enn gjennomsnittlige avlesninger. Taket på hotellet er vel omtrent noe slikt å regne, men helt sikkert en del å hente andre steder, det er bare ikke like lett å fange opp rent tallmessig. (men vil ha desto mer å si for en jevn opplevelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...