Gå til innhold

[Løst] Gtx 780 dårlig fps.


Snetters

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har hat et gtx 780 nå siden Jul. det har hat fps problemer i mange spill. jeg tenkte jeg skulle vente å se med tanken på drivere fra nvidia og Gigabyte ( hovedkortet) men det er vært til dårlig hjelp.

jeg har formatert hele pcen i håp men det har ikke nyttet. Jeg prøv driver programmer men til liten nytte. , har nyeste versjonen av BIOSEN og drivere til skjermkortet. Ingen av delene i pcen min blir overnaturlige varme.

 

Er det noe med kortet eller er det noe jeg mangler ?

 

Spec:

 

CPU
Intel Xeon E5 2620
RAM
16,0GB
Motherboard
Gigabyte X79S-UP5
Graphics
NVIDIA GeForce GTX 780 3gb
Storage
238GB ATA OCZ-VERTEX4 (ssd )
931GB ATA WDC WD10EADS-65M ( hdd )
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vi trenger noe mer matnyttig å gå etter. Vi vet ikke om det er noe feil en gang, eller at du er for kresen på ytelse og/eller forventer for mye av kortet.

 

Helst ogaå hva slags grafikkinstillinger i spillet du kjører.

hehe, akkurat det eg tenkte ;)

 

 

 

hvilken spill er det du spiller? og hvor lavt er FPS da?

.

 

Jeg spiller bf4 - arma 2 og 3 - leauge og legends - ace of spade

 

 

 

Hva er LAVT FPS for deg da mister? Grafikkinstillinger? FullHD- 1080p? høyere?

Lenke til kommentar

har du overklokket grafikk kortet?

har du overklokket prosessor?

Edit: fann ut at overclocking ikke egner seg til denne prosessoren, da dette er en server prosessor.- hvorfor har du en server prosessor?

eg har asus gtx 780, overclocka til 1280 mhz, og har rundt 60-80 fps med multiplayer 50-64 spillere

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

ARMA har rimelig dårlig optimalisering, og ikke spesielt flinke til å dedikere oppgavene til skjermkortet. Noe som igjen gjør at det trenger en rask CPU. Og her ligger du litt etter, for du har en "server" CPU, som kjører på lavere frekvens og fokuserer ikke på maks boost, men heller på maks stabilitet.

 

I tillegg er de lite overklokkbare, men siden du har sokkel 2011, så er det godt mulig du kan presse ut en 25-30 % mer juice. Dette er vel og merke noe værre enn å overklokke ved å endre en multiplier, og du må overklokke BCLK i steden for.

 

Kort sagt: Tror alt er som det skal, og enten må du overklokke eller kjøpe en annen CPU som du overklokker for å få bedre ytelse. Alle er jo også tunge spill som nok heller ikke tar skade av flere skjermkort eller raskere skjermkort.

Lenke til kommentar

ARMA har rimelig dårlig optimalisering, og ikke spesielt flinke til å dedikere oppgavene til skjermkortet. Noe som igjen gjør at det trenger en rask CPU. Og her ligger du litt etter, for du har en "server" CPU, som kjører på lavere frekvens og fokuserer ikke på maks boost, men heller på maks stabilitet.

 

I tillegg er de lite overklokkbare, men siden du har sokkel 2011, så er det godt mulig du kan presse ut en 25-30 % mer juice. Dette er vel og merke noe værre enn å overklokke ved å endre en multiplier, og du må overklokke BCLK i steden for.

 

Kort sagt: Tror alt er som det skal, og enten må du overklokke eller kjøpe en annen CPU som du overklokker for å få bedre ytelse. Alle er jo også tunge spill som nok heller ikke tar skade av flere skjermkort eller raskere skjermkort.

mhm. jeg kjenner folk som har mindre og dårligere cpuer en meg og har bedre fps, jeg hadde bedre fps i disse spillene med en gtx 580. så jeg er veldig usikker :p

Lenke til kommentar

Alt virker normalt i henhold til FPS`n i BF4 og LoL, men jeg har langt høyere FPS i Arma 2 (har samme grafikkort)

Det er fordi du har en prosessor som kjører på dobbelt så høy klokkefrekvens og er betydelig mer effektiv per puls.

 

 

ARMA har rimelig dårlig optimalisering, og ikke spesielt flinke til å dedikere oppgavene til skjermkortet. Noe som igjen gjør at det trenger en rask CPU. Og her ligger du litt etter, for du har en "server" CPU, som kjører på lavere frekvens og fokuserer ikke på maks boost, men heller på maks stabilitet.

 

I tillegg er de lite overklokkbare, men siden du har sokkel 2011, så er det godt mulig du kan presse ut en 25-30 % mer juice. Dette er vel og merke noe værre enn å overklokke ved å endre en multiplier, og du må overklokke BCLK i steden for.

 

Kort sagt: Tror alt er som det skal, og enten må du overklokke eller kjøpe en annen CPU som du overklokker for å få bedre ytelse. Alle er jo også tunge spill som nok heller ikke tar skade av flere skjermkort eller raskere skjermkort.

mhm. jeg kjenner folk som har mindre og dårligere cpuer en meg og har bedre fps, jeg hadde bedre fps i disse spillene med en gtx 580. så jeg er veldig usikker :p

 

Med dårligere CPUer, mener du da prosessorer som i5-4670k og i5-3570k? I Arma 2 og 3 er det ytelse per kjerne som gjelder, og en i5-4670k har dobbelt så høy ytelse per kjerne som din E5-2620 takket vært klokkefrekvensforskjeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Klokk cpu'n din om det er mulig. Da merker du forskjell!

 

http://www.overclock.net/t/1279387/xeon-e5-overclock

 

(Orka ikke finne ut det går an på den)

det er ikke så lurt. i følge den du sendte.

 

 

Ja, du skulle gjort litt mer research ang cpu og spilling før du gikk til innkjøp av det.

 

Dvs nytt hovedkort, cpu og minne på deg nå, om det er verdt det for deg. Du blir jo bottle-neck'a

som f*** i mange spill..

 

Min (rimeligere/eldre) 2500k@4,9GHz + 1x7970@1150/1600 ville vært mer vil nok være bedre, i følge det jeg har fått inntrykk av.

 

Hvorfor ikke legge ut HK, CPU og minne på bruktmarkedet, og deretter gå til innkjøp av hovedkort + minne som støtter f.eks 3570k/4770k, så overklokke..? Da får du utnytta GPU'n din mer riktig.

 

Eller er det såpass nye komponenter at du kan reklamere?

 

Det er det jeg hadde jeg gjort ihvertfall, i følge det jeg har fått inntrykk av i tråden din ;)

Lenke til kommentar

 

 

Klokk cpu'n din om det er mulig. Da merker du forskjell!

 

http://www.overclock.net/t/1279387/xeon-e5-overclock

 

(Orka ikke finne ut det går an på den)

det er ikke så lurt. i følge den du sendte.

Ja, du skulle gjort litt mer research ang cpu og spilling før du gikk til innkjøp av det.

 

Dvs nytt hovedkort, cpu og minne på deg nå, om det er verdt det for deg. Du blir jo bottle-neck'a

som f*** i mange spill..

 

Min (rimeligere/eldre) 2500k@4,9GHz + 1x7970@1150/1600 ville vært mer vil nok være bedre, i følge det jeg har fått inntrykk av.

 

Hvorfor ikke legge ut HK, CPU og minne på bruktmarkedet, og deretter gå til innkjøp av hovedkort + minne som støtter f.eks 3570k/4770k, så overklokke..? Da får du utnytta GPU'n din mer riktig.

 

Eller er det såpass nye komponenter at du kan reklamere?

 

Det er det jeg hadde jeg gjort ihvertfall, i følge det jeg har fått inntrykk av i tråden din ;)

Men den er jo ikke så dårlig at den ikke skulle ha kunne blitt spilt på. Det må være noe annet som ødelegger føler jeg. Vil ikke bruke masse penger i håp om at det funker.

Endret av Sondre skjellaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...