Gå til innhold

Gebyrer i Skandiabanken?


laxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antagelig fordi dem holder utgiftene nede ved å ikke ha noe fysiske kontorer og "dårlig" kundebehandling, man må altså i stor grad klare seg selv. Om noe er feil antar jeg de er flinke, men man kan ikke få samme rådgivningen og hjelpen som i mange andre banker.

Hva med å lese artikkelen? Rangeringen gjøres utelukkende etter kostnader.

 

Edit: For øvrig så har de betalt 12 regninger med oblatkvittering, tatt ut penger i utlandet og tatt ut penger i andre minibanker, jeg tipper det er der gebyrene har vært større i skandiabanken enn i de over. Det står under tabellen hvilke forutsetninger som gjøres.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skandiabanken tar 250 kr i året for bankkort og betaler kun 0,75 % rente. Det betyr at du må ha 45662,10 kr innestående i gjennomsnitt pr. år for at rentene etter skatt skal dekke årsavgiften. Bank 2 er så vidt jeg vet den eneste banken som tilbyr bankkort uten årsavgift. De har rente på 0,5 %. Hvis man ikke har mye innestående vil årsavgiften betyr mer enn renter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skandiabanken tar 250 kr i året for bankkort og betaler kun 0,75 % rente. Det betyr at du må ha 45662,10 kr innestående i gjennomsnitt pr. år for at rentene etter skatt skal dekke årsavgiften. Bank 2 er så vidt jeg vet den eneste banken som tilbyr bankkort uten årsavgift. De har rente på 0,5 %. Hvis man ikke har mye innestående vil årsavgiften betyr mer enn renter.

Hvorfor i all verden skal rentene dekke årsavgiften? Jo mer man har innestående jo dummere er man, dersom du skal heve renter så har du ikke pengene på brukskontoen uansett.

Lenke til kommentar

 

Skandiabanken tar 250 kr i året for bankkort og betaler kun 0,75 % rente. Det betyr at du må ha 45662,10 kr innestående i gjennomsnitt pr. år for at rentene etter skatt skal dekke årsavgiften. Bank 2 er så vidt jeg vet den eneste banken som tilbyr bankkort uten årsavgift. De har rente på 0,5 %. Hvis man ikke har mye innestående vil årsavgiften betyr mer enn renter.

Hvorfor i all verden skal rentene dekke årsavgiften? Jo mer man har innestående jo dummere er man, dersom du skal heve renter så har du ikke pengene på brukskontoen uansett.

 

Poenget mitt var å illustrere at det for mange vil være rent tap å ha enn lønnskonto. Det finnes i alle fall en bank som ikke tar årsavgift og da går en i pluss fra første kr. Det er en viktig forskjell. Hvor mye en har på en brukskonto vil uansett være avhengig av hvor høy lønn og utgiftsnivået er.

Sammenligner en Bank 2 og Skandiabanken så må en ha 136.986,3 kr i gjennomsnitt liggende på brukskontoen for at Skandiabanken skal være bedre. Sammenligner en Ya bank mot Bank 2 så faller dette tallet til 14.269,41. Jeg synes det er interessant å se hvor mye av rentene som spises opp av årsavgiften

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...