Gå til innhold

Hvorfor er ikke toaletter designet for voksne menn?


€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Jeg har ikke diskutert dette med noen før, så kanskje jeg bare har en uvanlig anatomi. Men i tilfelle jeg ikke er den eneste med dette problemet, tenkte jeg å høre her.

 

Når jeg sitter på et toalett, er det uten unntak fordi jeg skal drite. Og når jeg først sitter på dosetet, skulle man tro at jeg kunne sitte komfortabelt og frigjøre meg i begge ender. Men det kan jeg ikke. Enten sitter jeg for langt bak og i beste fall lager jeg en brun stripe fra toppen av doskåla og ned til vannet. I verste fall driter jeg på både oversiden og undersiden av dosetet. I motsatt fall sitter jeg for langt fram. Hageslangen får ikke rom til å utfolde seg, havner i klem og ender med å spyle langt ut av nabolaget.

 

Dette var ikke et problem da jeg var liten. Etter hvert som jeg er blitt eldre og fått større areal, har jeg løst denne utfordringen ved å flytte meg noen centimeter fram og tilbake, avhengig av hvilken kroppsåpning jeg skal bruke mens jeg sitter. Men dette er fryktelig upraktisk. Jeg antar at jeg ikke er den eneste som opplever dette og at dette ikke gjelder kvinner (i stor grad). Så hvorfor kan ikke toalettene designes for menn? Vi utgjør jo halvparten av toalettbrukerne.

 

kjøp større dassring, moderne ringer er mindre enn de gamle utrolig nok når folk er generelt større i areal i dag enn hva de var for bare noen få år siden.

Lenke til kommentar

Har ikke de problemene du har, men det er så jævli lett å "Kvele" dasser med en skikkelig kabel, latterlig egentlig!

 

Ja, det er vel også et problem som menn sliter med i større grad enn kvinner.

 

Du har ikke nevnt det største problemet - beina sovner etter 5 min med dositting. Nitrist.

 

Det er også et reelt problem, men gjelder vel begge kjønn. Det kommer vel av at nervene i bena blir klemt under benas egen vekt, så det er ikke like åpenbart hvordan en annerledes utforming av dassen kan bøte på det problemet.

 

Værste for meg er at junior kommer borti kanten av dassen. På offentlig dass er det værst for man vet jo aldri hvor mange som har vært borti med junioren sin på samme plass. Må nevnes at jeg svært sjeldent driter på offentlie dass. Må være krise tilfelle isåfall.

 

Det er en av flere ting som skjer når hageslangen/anakondaen havner i klem. Da er det en overhengende risiko for at strømmen renner over toalettsetet eller mellom toalettsetet og kanten på skåla. Jeg trenger ikke å fortelle hva som blir vått da. Det er skjedd meg mer enn et par ganger.

 

Haha. Må først få si til Zarac; bra at du endelig tok det opp, du bryter det temaet som egentlig er ganske tabu å snakke om.

 

Ja. Noen av oss må ta opp de problemene som samfunnet og politikerne ikke tør å snakke om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en av flere ting som skjer når hageslangen/anakondaen havner i klem. Da er det en overhengende risiko for at strømmen renner over toalettsetet eller mellom toalettsetet og kanten på skåla. Jeg trenger ikke å fortelle hva som blir vått da. Det er skjedd meg mer enn et par ganger.

Dette har jeg tatt opp i en annen tråd og ble nærmest latterliggjort. Et av vår tids siste tabuer.

 

Det er anbefalt å ta av seg bukse og/eller bokser før man gjør sitt fornødne, altså.

Man tar buksen ned på anklene og sitter på doen og tisser ut mellom setet og porselenet og dermed så blir hele buksa våt. Det skjedde med meg på en flere timer lang flytur...
Lenke til kommentar

Har ikke de problemene du har, men det er så jævli lett å "Kvele" dasser med en skikkelig kabel, latterlig egentlig!

Ja, spesielt om man legger dasspapir nedi for å hindre dassvann i ræva. Skal ikke så mye til om en ikke går veldig regelmessig

 

Ser for meg do-scenen i A long came Polly lol

Endret av Jahdu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...