Gå til innhold

Ønsker meg opp i vekt med proteinpulver


Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned i vekt, og har problemer med å legge på meg, selv om jeg spiser mye ( utredes for dette). Trener ikke, har ikke lov pga ryggskade, men ble anbefalt å drikke proteinpulver for å gå opp i vekt. Selv om jeg ikke trener. Hvor mange ganger pr dag kan jeg drikke dette? Hva er forsvarlig ved siden av et normalt kosthold (Dosering er tre måleskjeer i 3dl melk).

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått ned i vekt, og har problemer med å legge på meg, selv om jeg spiser mye ( utredes for dette). Trener ikke, har ikke lov pga ryggskade, men ble anbefalt å drikke proteinpulver for å gå opp i vekt. Selv om jeg ikke trener. Hvor mange ganger pr dag kan jeg drikke dette? Hva er forsvarlig ved siden av et normalt kosthold (Dosering er tre måleskjeer i 3dl melk).

 

Takker for svar

 

Hva er typisk kosthold i løpet av en dag ?Hvor mye veier du og hvor høy er du ?

Lenke til kommentar

Enkleste måten å gå opp i vekt på er å blande mye fett og sukker. Det øker fettprosenten din så lenge du ikke har en metabolisme som kompenserer og går i høygir. Merker du at du blir mye varmere når du spiser kan dette være et tegn på det.

Protein bør du være forsiktig med å spise for for mye av for det koster kroppen mye energi å håndtere det, så kalorimengden går i praksis ned i forhold til fett og sukker, men samtidig er det helt essensielt å få i seg nok protein. Det er en viktig byggestein for kroppen og enkelte aminosyrer klarer ikke kroppen selv å lage, så du er helt avhengig av å få dem i kostholdet. Det er ikke spesielt sunt å spise for mye protein, men du kan stagnere tapet av muskelmasse når du ikke trener hvis du får i deg nok protein. Legen kan også foreskrive en proteinblanding som er spesialdesignet for å forhindre muskelsvinn. Dette fungerer så effektivt at det til og med fører til muskelvekst hos sengepostpasienter.

Lenke til kommentar

Dette er vel mer snakk om designpulver rettet mot muskelsvinn; Vi bruker det på sykehus, institusjons etc. Eller man brukte det før heter det kanskje. En av disse består for eksempel av 90% di- og tripeptider, og 10% peptonder. - en spesiell miks av hydrolisert myse og hydrolisert kjøttprotein.

 

Hensikten som jeg nevnte er å motvirke muskelsvinn i sedate pasienter etter operasjoner som f.eks dette ; http://www.nutraingredients.com/Research/Amino-acid-supplements-may-speed-up-knee-replacement-recovery

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...