Gå til innhold

[Løst] Gtx 780 FPS problemer [Lite Frames]


Tender

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et ASUS GeForce® GTX 780 DirectCU II
og jeg får veldig dårlig fps på spill :(
Spill jeg spiller: Battlefield 4, Arma 2&3 og DayZ
Jeg ligger vanlig vis mellom 60-80 frames på ultra på bf4, men ofte detter jeg ned under 60 frames som er veldig irreterende.
Viss jeg prøver og skrue ned settingsende så går ikke FPS opp i det hele tatt.
Arma 3 ligger jeg på 20-40 Samme på Arma 2 Uansett hvilke settings.
DayZ ligger jeg mellom 30-60 spørs hvor jeg er.
Det gamle gtx 580 skjermkortet mitt presterte like bra .
Andre Specs:
Corsair AX 760 Watt
8gb Ram
Intel I5 2500k @ Stock
120 GB SSD
1 TB HDD

asus p8z68-v pro gen3

Trenger hjelp :wee:
Edit 1: Link til 3D mark: http://www.3dmark.com/3dm/2165848

Endret av Tender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er viktig i BF4 for mange fps:

 

*windows 8

*Bra gpu (her ligger du godt ann)

*Høy cpufrekvens! Desto høyere jo bedre. For høyere minimumsfps, så er HT og 6 kjerner intel et must, OG høy frekvens

*Høy minne frekvens. Ja du leste riktig :) Fra 1600mhz til 2400mhz kan fps gå opp 10-15%!

*Overklokk skjermkort. Bf4 skalerer ufattelig bra med 1 GPU, så om man overklokker 20%, så får man nesten 20% høyere ytelse :)

 

Hilsen en som har "doktorgrad" i testing av bf3 og bf4

 

Til sammenlikning med bare ett 780ti Classified:

 

Da er jeg nesten ALDRI under 110fps med 4960x @ 4800mhz, 2666mhz cl 10 minne, 780ti @ 1350mhz. Alt på Ultra i 1080p

 

Lykke til med overklokking :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I den siste tiden så har det vært fokus på andre ting enn det rent visuelle. Og heller på hvordan ting reagerer med hverandre (fysikk) og tilsvarende.

 

Uten dedikert maskinvareakselerasjon (f.eks gjennom physx, som mange velger bort da det kun hjelper for Nvidia) så kan det bli meget CPU krevende.

 

Samt det faktum at prosessorytelsen de siste 3-4 årene har vært minimal i forhold til hvor mye GPUene har utviklet seg.

 

Spesielt for minimum-ytelse så har minne-ytelsen vært essensiell i BF3/BF4.

 

GTX 580 klarer nok knapt 30-40FPS toppen på ultra i normale oppløsninger. Og skraper nok bunnivået med godt under 10FPS på maks.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Når det gjelder lav fps i BF 4, sjekk "Resolution scale". Om det står på 200 så er det 4k, mens 100 er full hd. Det var vertfall det som var grunnen til at jeg fikk lav fps i BF 4, satt det til 125 og nå kjører det fint :)

Sjekk linken for bedre forklaring:

 

battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2955065217894474041/

Lenke til kommentar

Uten dedikert maskinvareakselerasjon (f.eks gjennom physx, som mange velger bort da det kun hjelper for Nvidia) så kan det bli meget CPU krevende.

Tja, det er nå ikke bare fordi det kun hjelper Nvidia at det velges bort, et større problem er at GPU-aksellerert PhysX er designet for å legges "utenfor" spillmotoren, det som regnes ut på GPUen kan rett og slett ikke påvirke gameplayet på noen som helst måte. Det hjelper heller ikke at Havok eksisterer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...