Gå til innhold

Pass deg for Google+


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Akkurat nå er det ikke så ille, problemet er at ingen bruker det. Det er mye bedre enn facebook på mange måter, hadde det vert opp til meg om hva vi skulle brukt av facebook og g+ så hadde jeg valgt g+.

Det er ille, det har ødelagt youtube og kommentar systemet, google+ tvinger deg til å ha ditt ekte navn noe som youtube har sagt lenge siden at man aldri skal gjøre. Google + er noe piss...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ille, det har ødelagt youtube og kommentar systemet, google+ tvinger deg til å ha ditt ekte navn noe som youtube har sagt lenge siden at man aldri skal gjøre. Google + er noe piss...

 

Har youtube sitt kommentar-system noengang vært noe annet enn elendig? Ellers passer det ikke med psåtanden din, påstanden din var att google+ var elendig siden det kom ut, ikke "man burde ikke koblet youtube opp mot google+"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Har youtube sitt kommentar-system noengang vært noe annet enn elendig? Ellers passer det ikke med psåtanden din, påstanden din var att google+ var elendig siden det kom ut, ikke "man burde ikke koblet youtube opp mot google+"

 

AtW

Youtube sitt kommentar system var bra slik det var før, jeg savner slik systemet var før hvor det var 2 kommentarer øverst med top likes og noen få negative kommentarer nede, nå kan man ikke kommentere på kommentarer skrevet før oppdateringer heller og de har tatt vekk inboxen. De har ødelagt youtube og tatt vekk alt som minner om en video side, dumme google folk som prøver å gjøre youtube til facebook, la youtube være!

Lenke til kommentar

Øh, åkei.

 

Folk du ikke kjenner kan sende deg en e-post, og de får ikke vite den faktiske e-post-adressen din før du selv velger å svare på den?

 

Fra et privacy-ståsted, så ser jeg ingen problemer med måten dette er løst på.

De får ikke vite epost-adressen, men som standard legger Google+ ut hele navnet ditt. Når jeg registrerte meg på gmail la jeg inn navnet mitt så det kommer opp hos folk jeg velger å sende epost til. Så har Google ordnet det sånn at navnet mitt som standard (ja, jeg har endret det) kommer fritt tilgjengelig på det åpne nettet på Google+. Hvis du ikke ser problemet med dette så må du da likevel skjønne at andre ser det som et problem for seg.

 

Om man sender en epost med et bilde som peker til en server som er satt opp for dette formålet kan man få tak i IP-adressen til brukeren. Denne funksjonen gjør det altså mulig (i værste fall) å koble fullt navn til IP-adresse. Om du driter i det for din egen del får det være din sak, men du må da fatte at dette er et problem for noen?

Lenke til kommentar
*

Om man sender en epost med et bilde som peker til en server som er satt opp for dette formålet kan man få tak i IP-adressen til brukeren. Denne funksjonen gjør det altså mulig (i værste fall) å koble fullt navn til IP-adresse. Om du driter i det for din egen del får det være din sak, men du må da fatte at dette er et problem for noen?

Google har også oppdatert sikkerheten ved det og åpne bilder slik at de mellomlagres hos Google og åpnes fra deres server i GMail, slik at de ikke skal kunne hente ut IP-adressen din lenger.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke problemet. Om du ikke syntes det er så gøy, så er det vel bare og ikke bruke det?

 

Og om meldinger på G+ ikke plager deg den dag i dag, så vil du nok ikke merke noen forskjell nå heller. I og med at jeg ikke er aktiv på G+ får jeg ingen meldinger derfra heller, men dersom noen forsøkte komme i kontakt med meg på G+, så syntes jeg jo det er greit og kunne få vite om det.

Det er ikke et svært problem for meg mn jeg syns nå det er litt irriterende at folk ska kunne sende deg meldinger (selv om de ikke vet emailen din) og har ikke hørt noe om at det er noe limit på hvor mange du kan sende til en person x'D

Lenke til kommentar

Det er ikke et svært problem for meg mn jeg syns nå det er litt irriterende at folk ska kunne sende deg meldinger (selv om de ikke vet emailen din) og har ikke hørt noe om at det er noe limit på hvor mange du kan sende til en person x'D

Da ville jeg slått av funksjonen isteden for å irritere meg over det.

 

Flere valgmuligheter er aldri dumt syntes nå jeg, så lenge de ikke blir tvunget på en. :)

Lenke til kommentar

Spør du meg virkelig om det?

 

Jeg skrev da vitterlig et spørreord etterfulgt av spørsmålstegn, så hvor du får usikkerheten din fra vet ikke jeg. Selv synes jeg Google+ er flott; Det eneste som mangler er naturlig nok brukermassen, men hadde det ligget i min makt så hadde jeg sendt hele facebook-gjengen over dit.

Endret av Mokko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg skrev da vitterlig et spørreord etterfulgt av spørsmålstegn, så hvor du får usikkerheten din fra vet ikke jeg. Selv synes jeg Google+ er flott; Det eneste som mangler er naturlig nok brukermassen, men hadde det ligget i min makt så hadde jeg sendt hele facebook-gjengen over dit.

Folk vil ikke bruke google + fordi det er noe tull, det har ødelagt youtube, om det var en egen funksjon for seg selv ville det vært ok men når dem blander det inn med youtube så har vi et stort problem

Lenke til kommentar

Google+ er "en egen funksjon", det er en egen tjeneste, som har eksistert for seg selv en god stund før YouTube-integreringen. At denne integreringen kanskje ikke var så smart kan jeg være enig i, men det har egentlig ikke noe særlig å gjøre med Google+ i seg selv, eller temaene i artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Google+ er "en egen funksjon", det er en egen tjeneste, som har eksistert for seg selv en god stund før YouTube-integreringen. At denne integreringen kanskje ikke var så smart kan jeg være enig i, men det har egentlig ikke noe særlig å gjøre med Google+ i seg selv, eller temaene i artikkelen.

Google + har kunne vært tilkoblet til youtube siden det kom ut, husker godt det øyeblikket det kom for første gang, var starten på youtube sin nedgang. Husker sorgen over at dem fjernet video respons funksjonen

Lenke til kommentar

Google + har kunne vært tilkoblet til youtube siden det kom ut, husker godt det øyeblikket det kom for første gang, var starten på youtube sin nedgang. Husker sorgen over at dem fjernet video respons funksjonen

Var vel 6 november i fjor at Google flettet sammen kommentarfeltet til Youtube med Google+, mye for å stoppe problemet med blant annet spam og trolling som ble et økende problem på Youtube's kommentarfelt. Ønsker man ikke bruke sitt eget navn er det fort gjort og opprette en egen konto man kan bruke kun til Youtube, med et fiktivt navn. Video-respons funksjonen ble også fjernet fordi den ikke ble brukt, var kun 0,0004% som trykket seg inn for å se videoresponsen, som erstatning for denne funksjonen valgte de heller og la folk legge til videoklipp i kommentarfeltet.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Var vel 6 november i fjor at Google flettet sammen kommentarfeltet til Youtube med Google+, mye for å stoppe problemet med blant annet spam og trolling som ble et økende problem på Youtube's kommentarfelt. Ønsker man ikke bruke sitt eget navn er det fort gjort og opprette en egen konto man kan bruke kun til Youtube, med et fiktivt navn. Video-respons funksjonen ble også fjernet fordi den ikke ble brukt, var kun 0,0004% som trykket seg inn for å se videoresponsen, som erstatning for denne funksjonen valgte de heller og la folk legge til videoklipp i kommentarfeltet.

Spammen var et problem men ikke trollinga, det var bare hysterisk morsomt å følge med på, var en del av sjarmen til youtube, uansett så kan du ikke forsvare det faktum at det ikke går an å svare på noen av kommentarene som ble lagd før oppdateringen

Lenke til kommentar

Spammen var et problem men ikke trollinga, det var bare hysterisk morsomt å følge med på, var en del av sjarmen til youtube, uansett så kan du ikke forsvare det faktum at det ikke går an å svare på noen av kommentarene som ble lagd før oppdateringen

 

Ja, det gamle systemet var sikkert bra om man ser på trolling som tegn på ett bra system.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ja, det gamle systemet var sikkert bra om man ser på trolling som tegn på ett bra system.

 

AtW

Trollingen er der fortsatt og spammen er enda værre enn før då Google pluss har bare gjort ting værre...
Lenke til kommentar

Øh, åkei.

 

Folk du ikke kjenner kan sende deg en e-post, og de får ikke vite den faktiske e-post-adressen din før du selv velger å svare på den?

 

Fra et privacy-ståsted, så ser jeg ingen problemer med måten dette er løst på.

 

E-post'n min vil jeg gjerne ha styr på hvem som kan sende til. Tar nok ikke så veldig lang tid før bedrifter begynner å sende reklame igjennom disse.

 

Anyways, g+ har plaget meg lenge nok nå. Er klar for å bli kvitt hele dritten og maset om å bruke ekte navn på YT.

Lenke til kommentar

 

E-post'n min vil jeg gjerne ha styr på hvem som kan sende til. Tar nok ikke så veldig lang tid før bedrifter begynner å sende reklame igjennom disse.

 

Anyways, g+ har plaget meg lenge nok nå. Er klar for å bli kvitt hele dritten og maset om å bruke ekte navn på YT.

Du kan jo styre det. Som påpekt flere ganger, så er dette en valgfri tjeneste. Og så lenge det ikke er mulig og masseutsende via dette systemet, så vil det ikke være spesielt interessant og bruke til spam. Og om om Google+ har plaget deg lenge nå, hvorfor ikke deaktivere hele Google+ kontoen? Du kan fortsatt bruke Google kontoen selv om du deaktiverer G+ .....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...