Gå til innhold

Under 18 år - Kjøpe sprit på polet...


Mannie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 25 og har vært på polet noen ganger opp gjennom tidene, og jeg kan kun huske én gang at jeg ikke har blitt spurt om leg når jeg har vært alene.

De andre gangene har vært i tilfeller der jeg f.eks har vært på polet med en kompis, og han går først i køen slik at han blir spurt om leg istedenfor. Hvis de i kassen ser at vi kjenner hverandre, virker det som at de antar at jeg også er 18/20+, og lar være å spørre meg fordi de vet at om jeg hadde vært for ung, ville jeg bare fått kompisen til å kjøpe varene.

 

Jeg tror nok sjansene dine for å få kjøpt noe er små, for de er veldig konsekvent på dette med å sjekke leg. Kommer man med et nybarbert ansikt som ser ut som en barnerumpe, kan man ihvertfall glemme det.

Lenke til kommentar

Jeg er 20, og har alltid måttet vise legitimasjon. Var innom polet et par dager etter jeg fylte 20 for å kjøpe voksendrikke, og da kunne jeg høre tannhjulene knirke i topplokket til kassadama. Det er ikke alltid like enkelt å huske datoer.

 

Anbefaler deg ikke å prøve, hvis du synes the walk of shame er ille på den lokale bensinstasjonen kan du bare tenke deg hvordan det er på polet.

Lenke til kommentar

Skal love deg at du blir spurt om leg, en bekjent av meg som er rett over 30 blir fortsatt spurt om legitimasjon på polet, og han ser gammel ut. Hold deg heller til øl på matbutikkene, der er de slappe. Jeg som er 16 får kjøpt til og med.. :)

 

Edit: Noen tips som har funket for meg for å kjøpe drikke.

 

Kle deg formelt
Småsnakk med personen i kassen.

Snakk i telefonen, og si et eller annet som en "voksen" kunne sagt. F.eks. Kommer hjem snart, skal bare fylle bensin på bilen, Bilen er på verksted, så kan ikke kjøre ikveld, evt ha med deg en kompis, gi han noen bilnøkler og be han trekke parkeringslapp til bilen fordi det hadde du glemt elns. osv har funket maaange ganger for meg.

IKKE se nervøs ut

Ikke begynn å krangle om at du er gammel nok hvis personen spørr om leg, blir bare kleint.

Gå til en kasse hvor h*n bak kassen er gammel, de er driiitsløve

Endret av Macklemore
Lenke til kommentar

Da jeg var 16 år så kjøpte jeg sterke saker. F.eks vikingfjord 60 %

 

Man MÅ gå til en gammel person i kassa, de gir oftes faen , mens yngre ansatte er litt mer våkne.

 

Ikke se nervøs ut, ser du nervøs ut blir du spurt 10/10 ganger

 

Snakk i tlf! De spør deg ikke om leg oftest, det funket for meg

 

Kle deg litt voksent

 

 

1 til tips

 

Når man skal ta førerkortet så kan man f.eks si på oppkjøringen " Ingen av foreldrene mine har førerkort, hvis vi kjøper bil kan den være registrert på faren min og kan jeg kjøre den " ?

 

Det sa jeg og han hadde det i bakhodet og jeg bestod selv om jeg kjørte oppå rundkjøringen osv da jeg var nervøs :p

 

 

Lykke til i livet

Lenke til kommentar

Hei. Dama fyller 18 om en ukes tid og trenger noe drikke pronto til overaskeleses festen! Noen som har gått inn på polet før og kjøpt sprit uten og måtte vise leg? Er 17 år og ganske høy. Så bør vel gå med litt flaks?

Hvis dere er 17 må det da være noen i omgangskretsen som er gamle nok til å kjøpe for dere. Men hvorfor må det plent være brennevin? Er ikke sjampis vel så bra på en bursdag? Siden dama di blir 18 blir det til og med lov for henne å drikke det. Overraske dama med sprit, noe så blodharry.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ffs gå og prøv, enten får du kjøpt og har en morsom fest og fortsetter å kjøpe til du blir spurt og ikke er gammel nok. alternativet er at du ikke får kjøpt, walk of shame ut av polet, kan glemme det til du blir 18 og må finne noen som er gammel nok.... selv har jeg aldri blitt spurt om legg siden jeg startet polturene som 16 åring. oppførsel er alt! kompisen min på 25 som fremdeles ser ut som en liten drittunge blir spurt i 11/10 tilfeller...

Lenke til kommentar

Jeg blir spurt om leg uansett når jeg har vært på polet. Har kanskje vært der 20 ganger i hjembyen min. Og selv de gangene jeg treffer han jeg kjenner bak kassa blir jeg konsekvent spurt om leg fordi polet er så strenge på det med alder. Han vet jeg er gammel nok til både øl og sprit men reglene er slik.

Lenke til kommentar

Hvis dere er 17 må det da være noen i omgangskretsen som er gamle nok til å kjøpe for dere. Men hvorfor må det plent være brennevin? Er ikke sjampis vel så bra på en bursdag? Siden dama di blir 18 blir det til og med lov for henne å drikke det. Overraske dama med sprit, noe så blodharry.

 

Støtter denne! Skal du imponere kjøper du champagne, ikke sprit. Finner du en grei champis er nok sjansen stor for at det faller i smak. F.eks en Palmer Brut Reserve (88 poeng) eller Guy Charlemange blanc de blanc reserve (87 poeng) er gode alternativer som ikke koster så mye, er lette i smaken og finnes i basisutvalget. Om du overhodet ikke har noe forhold til musserende vin og bare skal bli dritings på noe morsomt kan du også vurdere å heller kjøpe 3-4 flasker Cava (musserende fra spania) som dere kan skvælpe rundt med.

Lenke til kommentar

Hvis dere er 17 må det da være noen i omgangskretsen som er gamle nok til å kjøpe for dere. Men hvorfor må det plent være brennevin? Er ikke sjampis vel så bra på en bursdag? Siden dama di blir 18 blir det til og med lov for henne å drikke det. Overraske dama med sprit, noe så blodharry.

haha, so true. Sjampis får uansett damene i best form på sikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...