Gå til innhold

Kameratgjeng starter Gamer.no-server for populære Rust


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FB:

20€ er så godt som fullpris for non-AAA titler i dag. I tillegg er ikke spillet ferdig. Det er greit med "early-access" konseptet men da bør faktisk prisen gjenspeile at det er nettopp det.

Som med Minecraft hvor prisen var meget lav i starten og økte etterhvert i utviklingsprosessen er forsåvidt en grei modell. Det samme gjaldt vel Kerbal og andre titler.

 

Uansett mener jeg at alpha og beta nivå bør enten være meget lavt priset eller være tilnærmet gratis da man faktisk tester et uferdig produkt. Jeg liker ikke denne trenden vi nå ser at man skal betale fullpris for et produkt som er under utvikling. I tillegg mener jeg at alle spill bør være pålagt å ha en gratis demo-mode eller tidsbegrenset trial-mode slik at man ikke må betale før man vet om man liker produktet. Å kunne "ta på" og prøve et produkt før kjøp bør være obligatorisk.

Her synes jeg spillindustrien beveger seg i helt feil retning. Men nå er det omtrent 3 år siden jeg sluttet å kjøpe spill som ikke gir deg gratis trial eller demo.

 

Men dette er off-topic :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men med tanke på at dette spillet laget av ca 5-6 personer klarer å overgår fun-faktoren til studioer med 100-700 personer er noe å ha i bakhodet. Og prisen gjenspeiler faktisk spillet i nåværende tilstand, min mening.

 

 

Survival er faktisk kjernemekanikken og later ikke som den er det.

Det å starte med en stein, og gradvis utvikle deg til å bygge ei rønne til å hogge ved med ei øks, til å bekjempe bjørner med bil og bue, løpe ifra en flokk med zombier som har ingen annen intensjon enn å ødelegge for deg.

Til å så møte på en spiller som 50/50 kommer til å skyte deg ned, fordi han har mer avansert utstyr.

 

Overlevelse er nøkkelordet, og det er en brutal vei til suksess.

Lenke til kommentar

Ny server er oppe med doorsharing, groups og diverse andre addons!

Vi ble nødt til å skifte serverhost da dem vi slet med lagg og dårlig kundesupport. Vi har nå fått opp ny server, og valgte derfor også å få inn addons som har blitt mye spurt etter, som doorsharing!

 

Server info er:

Gamer.no Doorsharing/Groups/Sleepers/PvP/Airdrop (Ligger under "Modded" på serverlisten)

IP: 148.251.21.149:28075 (Trykk F1 når du har startet spillet og skriv: net.connect 148.251.21.149:28075)

 

 

Informasjon om installerte addons:

Doorsharing

Groups

Lenke til kommentar

bugfri alpha er jo litt og ta i da

får jo desync helle tida

skulle møtte en kompis og ser han aldri

og det vil bli gørr i lengenden og dø og bruke dem første 30 min til samle sammen litt mat

+ at det er jo idioter som skyter deg uten grunn så må starte forfra igjen

 

Forsøkte å spille nå. Brukte en time på å finne en kammerat så kom det noen å ganket oss.. Og deretter var det bare ganking til jeg nå ga opp.. Inntil det kommer mulighet for å sette opp privat server ev. straff for ganking er spillet bare kjedelig..

Lenke til kommentar

 

Forsøkte å spille nå. Brukte en time på å finne en kammerat så kom det noen å ganket oss.. Og deretter var det bare ganking til jeg nå ga opp.. Inntil det kommer mulighet for å sette opp privat server ev. straff for ganking er spillet bare kjedelig..

Er likt for alle sammen, men noen klarer å bygge seg en trygg plass og komme igang. Pvp interaction er hoved focus i dette spillet, det er ingenting å gjøre utenom kamper med andre spillere, når dere har fått laget et hus.

Lenke til kommentar

Skit server, admins spawner ting til seg selv og dreper alle de ser.

 

(Kan si hva du vil, jeg og mange andre har sett dette selv, har den største borgen etter 1 time, og C4? hah)

Ingen av oss 7 som bor sammen har enda fått Explosive Charges, og huset som vi var 7 sammen om å bygge er alt bygget legit, jeg skjønner ikke hvorfor folk er ute etter å prøve å ødelegge ryktet til en så bra server. Jeg bare antar dette er en av de som er blitt bannet for hacks de siste dagene og prøver å slippe ut litt "steam."

Lenke til kommentar

Flott tiltak, er bare meget missfornøyd med en ting på servern og det er at greifing av hus er tilatt,

og da mener jeg ikke og bygge stairs ved siden av huset får og komme seg opp men når man ser et uferdig hus så kommer man og legger ut pilarer så som byggern ikke kan fjerne og gjør at man ikke kan sette vegger etc der

Lenke til kommentar

Er enig med mye ganking selv om det, ihvertfall til nå, ikke er så veldig mye annet å gjøre. Det jeg alltid gjør først er å prøve å få tak i 15 cloth så jeg kan lage meg en sovepose, og så wood for å lage et shelter slik at jeg spawner der når jeg dør.

Å gå rundt og lete etter nok dyr å steine ihel for å få 15 cloth uten å bli ganket er ganske vanskelig.

Lenke til kommentar

Er likt for alle sammen, men noen klarer å bygge seg en trygg plass og komme igang. Pvp interaction er hoved focus i dette spillet, det er ingenting å gjøre utenom kamper med andre spillere, når dere har fått laget et hus.

Da ville jeg heller brukt pengene på DayZ Standalone.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

God server, spiller med en kompis og vi har hatt 2 morsomme dager så langt :)

 

Beste øyeblikket må ha vært når vi var på vei tilbake til basen og på vien møter vi to banditter som hadde pistoler. Smartingene bestemte seg for å bruke micen og si "ikke spring, ellers skyter vi". Fint lite visste de at vi var også bevæpnet :)

 

Vi var også ganske hyggelige og ga ut loot til noen ungeared newbies :D for å balansere karmapoints littegrann

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...