Gå til innhold

- Derfor takket jeg nei til 18,5 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

9 Milliarder sikrer en familie med god økonomisk innsikt og tankegang

i mange, mange generasjoner framover.

 

Dersom 9 miliarder er en kortsiktig gevinst har man meget, meget store luksusproblemer.

Her er det jo snakk om dobbelt så mye da..

Lenke til kommentar

 

 

9 Milliarder sikrer en familie med god økonomisk innsikt og tankegang

i mange, mange generasjoner framover.

 

Dersom 9 miliarder er en kortsiktig gevinst har man meget, meget store luksusproblemer.

Her er det jo snakk om dobbelt så mye da..

Her var det snakk om å dele med en kollega, så hver av dem ville fått 9 milliarder.

 

Som flere har sagt, spørsmål om kort eller langsiktig gevinst har lite med beløpets størrelse å kjøre.

 

Han har nok troen på at han skal tjene mer i det lange løp, men mest av alt så er dette "hjertebarnet" som han selv vil styre utviklingen på, fremfor at det skal bli en side på fjøsboka som etterhvert vil falle i bakleksa, om det ikke blir tatt vare på.

 

Hvorvidt dette er en god eller dårlig avgjørelse, vil bare tiden vise. Men vil tro han allerede har tjent såpass på dette, at han neppe trenger å frykte pensjonisttilværelsen. Og helt ærlig, om man sitter med en milliard eller 18 milliarder på bok er revnende likegyldig så lenge hjertebarnet får være akkurat det.

 

Alle vi andre hadde nok solgt for langt lavere summer enn det han har fått Facebook til å by nå. Han kan istedet stresse de enda mer, og om så få enda bedre tilbud om et år eller to. Vil tro han vet ganske godt hva han driver med, og gir har derfor tiltro til at han gjør det rette i den situasjonen han er i per idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva er Snapchat?

Jeg antar at du ikke har hørt om google heller?

Litt forskjell kanskje? Jeg synes personen stiller et legitimt spørsmål. Google bruker jeg hver dag og firmaet har eksistert i snart 16 år. Snapchat er jeg ikke kjent med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

hvis alle banker funker sånn som i norge kune han ha vært steinrik selv om han bestemte seg for å leve på rentene...

 

hvis minimum rente i norge er 1% som foreldrene mine har sagt, betyr det at han hadde fått 185 millioner i måneden.

 

Nå vet jeg ikke hvordan rente norges banker vil gi på 18 mrd innskudd, men om du får 1 % så blir det nok "bare" 15 millioner i måneden.

 

Det var en til å dele potten med og, så reduser til halvparten.

Ikke glem at rentene må dekke opp for inflasjon. Med 1% rente vil pengene bli mindre verdt over tid siden dette er en sats som er lavere enn nåværende inflasjon. Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

hvis alle banker funker sånn som i norge kune han ha vært steinrik selv om han bestemte seg for å leve på rentene...

 

hvis minimum rente i norge er 1% som foreldrene mine har sagt, betyr det at han hadde fått 185 millioner i måneden.

 

Hehe, tror foreldrene dine tar feil... Ingen minstesats i Norge, bare se på DNB som tilbyr hele 0,10% rente på brukskonto...

Lenke til kommentar

Han kunne gitt 8 milliarder til forskjellige prosjekter i uland og hjemland for å gjøre verden til et litt bedre sted for en god del mennesker, og levd som solkongen med de resterende 1 milliardene resten av livet.. Høres svært kortsiktig ut.

 

Kanskje han ser for seg en framtid der han kan fast gi 1 milliard i året til slike formål. Vanskelig å si hva han tenker med langsiktig, og for hvem.

 

Men at han gambler når han takker nei til 18 mrd til et produkt som når som helst kan være yesterday's fad, det virker ganske så sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, tror foreldrene dine tar feil... Ingen minstesats i Norge, bare se på DNB som tilbyr hele 0,10% rente på brukskonto...

 

Gir han meg pengene sine, så kan jeg tilby enda dårligere, negativ rente, så det finnes nok aldri noen nedre grense for hvor dårlig avtale han kan få. Kanskje foreldrene hans mener "Med så adekvate midler som De, kjære arving, har tilgjengelig for tiden, vil det alltid finnes en norsk bank som gir deg minimum 1% rente".

Lenke til kommentar

Jeg tror absolutt at Snapchat ikke synker i brukere, jeg tror heller det øker.

 

Denne karen sitter med informasjon og statistikk, han vet det nok. Jeg er 16 år og bruker det like mye som for 2 år siden. Så jeg tror absolutt ikke at det synker.. I tillegg begynner tantene og onklene i familien å bruke det. Jo flere generasjoner, jo flere brukere, jo større marked.

 

I løpet av året tror jeg Snapchat får et nytt tilbud, større og bedre. Og når jeg får rett kan du referere til denne posten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...