Gå til innhold

Pris på brukt Canon 60D ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville satt prisen til 5000,-

 

Takk for svar :-)

Lurer i tillegg på om jeg er "dum" som går over fra 60D til 7D? Grunnen til at jeg spør er at på 60D må jeg gå inn fysisk i menyen for å endre innstillinger,mens det ser ut til at 7D har fysiske knapper så jeg slipper å lete meg ihjel. Stemmer dette? :)

 

Synes jeg får et kjempegodt grep på 60D. Er grepet større på 7D eller tilnærmet likt?

Lenke til kommentar

"Veiledende" bruktpris for 60D huset ser ut til å være under kr 4000 i følge tidligere bruktannonser:

http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=57

 

Nå er 70D allerede på bruktmarkedet, og dette er nok en sterk konkurrent til en gammel 60D.

 

På Finn ligger det for tiden et 60D med batterigrep for kr 4000.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45389942

 

7D er et semi-proff kamera, og betjeningen og grepet er nok litt bedre enn 60D, men den største forskjellen skal være bedre autofokus og flere bilder per sekund.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

"Veiledende" bruktpris for 60D huset ser ut til å være under kr 4000 i følge tidligere bruktannonser:

http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=57

 

Nå er 70D allerede på bruktmarkedet, og dette er nok en sterk konkurrent til en gammel 60D.

 

På Finn ligger det for tiden et 60D med batterigrep for kr 4000.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45389942

 

Så en plass rundt 3-4000 bør være fornuftig?

Lenke til kommentar

 

Takk for svar :-)

Lurer i tillegg på om jeg er "dum" som går over fra 60D til 7D? Grunnen til at jeg spør er at på 60D må jeg gå inn fysisk i menyen for å endre innstillinger,mens det ser ut til at 7D har fysiske knapper så jeg slipper å lete meg ihjel. Stemmer dette? :)

 

Synes jeg får et kjempegodt grep på 60D. Er grepet større på 7D eller tilnærmet likt?

Sikker på at du har 60D? 60D og 7D har nesten identisk oppsett med knapper, ratter og hjul.

Lenke til kommentar

Sikker på at du har 60D? 60D og 7D har nesten identisk oppsett med knapper, ratter og hjul.

JA,jeg er sikker.

 

Det jeg mener er at 7D har noen ekstra knapper på venstre side,mens 60D ikke har det siden den har en bevegelig skjerm. I tillegg er 7D enklere til å starte video,mens på 60D må man trykke inn hjulet og så vri. Aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt lei av den låsen der....

Lenke til kommentar

JA,jeg er sikker.

 

Det jeg mener er at 7D har noen ekstra knapper på venstre side,mens 60D ikke har det siden den har en bevegelig skjerm. I tillegg er 7D enklere til å starte video,mens på 60D må man trykke inn hjulet og så vri. Aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt lei av den låsen der....

OK - det er ikke knapper som jeg hadde bekymret meg så mye over; men så skyter jeg ikke video ...

 

7D er noe større og tyngre enn 60D, så grepet er også litt større; men jeg tror du vil finne det behagelig å bruke.

Lenke til kommentar

Godt mulig 5000,- er litt i overkant. Jeg solgte nettopp mitt eget for 4000,- ,uten objektiv.

 

Du bør oppgradere dersom du ønsker bedre egenskaper ved fotografering av sport/ fugl.

Den vridbare skjermen blir borte om du velger 7d.

Ellers skal det sies at 7d er et bedre kamera på mange måter.

 

Når det gjelder hurtigkontroller på 7d i forhold til 60d, gjelder vel det joysticken som mange finner nyttig til endring av fokuspunkt.

Dette er ikke noe problem på 60d, da det er få fokuspunkter å velge mellom. Man trykker bare på knapp for valg av fokuspunkt, og vrir kontrollhjulet bak utløserknappen.

Lenke til kommentar

De fleste fotobutikker har ikke 60D lengere, så jeg tror faktisk at bruktprisen vil stige litt på den.

Nå har jeg prøvd å legge ut 60D for 5000. Ser ikke ut som det er den heeelt store interessen for dette.

Kan noen evt gi meg noen tilbakemld på annonsen min? Noe jeg bør endre etc?

 

Dere får lete selv ettersom det ikke er lov å markedsføre annonser her inne.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å legge ut 60D for 5000. Ser ikke ut som det er den heeelt store interessen for dette.

Kan noen evt gi meg noen tilbakemld på annonsen min? Noe jeg bør endre etc?

 

Dere får lete selv ettersom det ikke er lov å markedsføre annonser her inne.

5000 tror jeg er urealistisk. Man kan få 7D for 5K på bruktmarkedet. Jeg tror du er heldig om du får 4000 og gjetter du må ned mot 3500

Lenke til kommentar

Jeg husker at da Fujifilm F31fd gikk ut av salg i butikkene, steg bruktprisen opp til tilbudsprisen på sluttsalget. Slik kan skje når erstatningen er dårligere enn den gamle modellen.

 

Å kjøpe et EOS 60D kamera etter 70D kom i butikken er kun for spesielt interesserte eller for de som ikke har råd til 70D. Derfor er det lav etterspørsel i markedet etter ny eller brukt 60D.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Hva er galt med 60D kontra 70D? Er det så store oppdateringer?

 

60D ble solgt til 4000 og i hvert fall i ett tilbud helt ned i 3500 nytt i fjor høst. 60D var et godt kamera, men det er en ganske gammel modell og 70D er oppgradert på veldig mange områder. Selv 650/700D har oppgradert elektronikk og spesielt videomodus i forhold til 60D.

Lenke til kommentar

Hva er galt med 60D kontra 70D? Er det så store oppdateringer?

 

For å sitere testen på Akam:

"Da EOS 60D ble lansert hadde det litt enklere byggekvalitet enn forgjengeren 50D, og var en nedgradering også på enkelte andre områder. EOS 7D overtok etter EOS 50D som Canons beste kamera med APS-C størrelse bildebrikke."

"Rent fysisk er 70D ganske likt 60D, men det er likevel en ganske kraftig oppgradering i forhold til 60D: ny bildeprosessor, ny bildebrikke, autofokussystem fra 7D, innebygd WiFi og mikrofokusjustering er tilbake.

70D er, når vi ser på elektronikken, også en oppgradering i forhold til 7D, men søker, byggekvalitet og bufferstørrelse gjør at 7D fortsatt ligger et hakk over 70D for bruk til sport og annen actionfotografering."

"70D bruker samme autofokusmodul som 7D og den regnes som en av de bedre i entusiastklassen og en bra oppgradering i forhold til 60D."

http://www.akam.no/artikler/test-canon-eos-70d/153214

 

Akam tester ikke video, dermed blir ikke det nye fasedetekterende autofokusen i 70D vektlagt, men det gjør Lyd&bilde:

"La ikke utseendet lure deg. Her er det mest innovative speilreflekskameraet på lenge."

"Sammen med Canon-optikk som har de stillegående STM-fokusmotorene (EF-S 18-135mm eks.), er Dual Pixel et funn! Man kan panorere under opptak uten fokusjaging, motorstøy eller mistet fokus. Prøv det med et hvilket som helst annet speilreflekskamera."

https://www.lydogbilde.no/test/canon-eos-70d

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For å sitere testen på Akam:

"Da EOS 60D ble lansert hadde det litt enklere byggekvalitet enn forgjengeren 50D, og var en nedgradering også på enkelte andre områder. EOS 7D overtok etter EOS 50D som Canons beste kamera med APS-C størrelse bildebrikke."

"Rent fysisk er 70D ganske likt 60D, men det er likevel en ganske kraftig oppgradering i forhold til 60D: ny bildeprosessor, ny bildebrikke, autofokussystem fra 7D, innebygd WiFi og mikrofokusjustering er tilbake.

70D er, når vi ser på elektronikken, også en oppgradering i forhold til 7D, men søker, byggekvalitet og bufferstørrelse gjør at 7D fortsatt ligger et hakk over 70D for bruk til sport og annen actionfotografering."

"70D bruker samme autofokusmodul som 7D og den regnes som en av de bedre i entusiastklassen og en bra oppgradering i forhold til 60D."

http://www.akam.no/artikler/test-canon-eos-70d/153214

 

Akam tester ikke video, dermed blir ikke det nye fasedetekterende autofokusen i 70D vektlagt, men det gjør Lyd&bilde:

"La ikke utseendet lure deg. Her er det mest innovative speilreflekskameraet på lenge."

"Sammen med Canon-optikk som har de stillegående STM-fokusmotorene (EF-S 18-135mm eks.), er Dual Pixel et funn! Man kan panorere under opptak uten fokusjaging, motorstøy eller mistet fokus. Prøv det med et hvilket som helst annet speilreflekskamera."

https://www.lydogbilde.no/test/canon-eos-70d

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...