Gå til innhold

ikke normalt med rustfritt stål i stativer?


Anbefalte innlegg

Det er å betale ekstra for vekt, pålitelighet og robusthet - og pikselpeeper du på detaljer er det en hel del forskjell i bildekvalitet om stativet klarer å holde kamera og objektiv helt stille eller ikke.

Husker det var en tidligere bruker som påstod at set ikke var mulig å ta skarpe bilder på lang lukkertid, formodentlig fordi han hadde for dårlig stativ.

 

Har selv lyst på et Really Right Stuff-stativ, som er oppi samme prisklasse inkludert hode... ;)

Vell, jeg har ikke noe problemer med å få maks skarphet ved lang lukketid med mitt stativ til "bare" 1700kr ;) Og hvis det skulle være problemer med bevegelse, så kan man alltids henge noe tungt under stativet.

 

Men det jo alltid noen som har såpass god råd at de kan kjøpe det aller beste innenfor alt. Tror det er mange som flyr rundt med utstyr til 100 000+, men som bare tar middelmådige bilder,på det beste

Endret av dan83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt problemene dine "dan83". Stativet som hverken blir slitt eller ruster/irrer finnes ikke. Det samme gjelder objektiver, kamera osv... Alt blir til syvende og sist utslitt eller ødelagt.

 

Blir litt som å irritere seg over at den 15 år gamle bilen(som en gang i tiden kostet 1/2 mill) har begynt å ruste. INGENTING varer evig.

Lenke til kommentar

Vell, jeg har ikke noe problemer med å få maks skarphet ved lang lukketid med mitt stativ til "bare" 1700kr

 

Og det er ingen grunn til at du ikke skulle få det. Vet ikke eksakt hvilken modell du har og hva slags utstyr du bruker, men stativer fra Inuduro, Benro, Manfrotto, Velbon osv i prisklassen fra 1500 til 3000 gir mye for pengene og vil fungere utmerket til veldig mye. Som vanlig koster de siste 5-10 prosentene i ytelse ekstremt mye. Noen trenger dyrere stativ pga veldig tungt kamerautstyr, lange teler osv, andre bruker stativet hver dag, lever av bildene som produseres og synes ekstra pålitelighet og andre fordeler (reelle eller innbilt) er verdt prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemene dine "dan83". Stativet som hverken blir slitt eller ruster/irrer finnes ikke. Det samme gjelder objektiver, kamera osv... Alt blir til syvende og sist utslitt eller ødelagt.

 

Blir litt som å irritere seg over at den 15 år gamle bilen(som en gang i tiden kostet 1/2 mill) har begynt å ruste. INGENTING varer evig.

er ikke noe stort problem, men dette stativet er ganske nytt og denne rusten har kommer i løpet av de to siste ukene, hvor jeg har tatt en del sjølandskaps bilder. Hadde bare forventet litt mer holdbarhet på dette området, siden jeg har hørt at induro er en kjent for å ha god kvalitet. Men nå, som jeg har sett at det finnes stativer til godt over 10 000 kr, så er det vell begrenset for hva man kan forvente fra et stativ til "bare" 1700kr

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt meg et induro stativ, var deres største i Carbon. Var alt for dyrt, 6 høvdinger,Hehe, men 40% hjalp godt:-)

 

Jeg lurer litt på det samme som TS, hvordan induro er i forhold til andre merker feks da high end merkene?

Personlig synes jeg det virker meget bra, men har egentlig ikke så stor greie på stativer.....

Mulig en ikke skal legge for mye i dette, men induro selges på interfoto, en butikk jeg ikke innbiller meg at selger produkter av lav kvalitet,..

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt meg et induro stativ, var deres største i Carbon. Var alt for dyrt, 6 høvdinger,Hehe, men 40% hjalp godt:-)

 

Jeg lurer litt på det samme som TS, hvordan induro er i forhold til andre merker feks da high end merkene?

Personlig synes jeg det virker meget bra, men har egentlig ikke så stor greie på stativer.....

Mulig en ikke skal legge for mye i dette, men induro selges på interfoto, en butikk jeg ikke innbiller meg at selger produkter av lav kvalitet,..

Hva tror dere?

jeg kjøpte mitt på japan photo og der blir de presentert som de "beste" stativene.(i den butikken jeg kjøpte det) Er samme produsent som Benro, hvis jeg har forstått rett.Så induro og benro har derfor omtrent samme kvalitet.

Lenke til kommentar

hvis jeg har forstått rett.Så induro og benro har derfor omtrent samme kvalitet.

Tja, ofte er det et konsortium som eier støpeformer/design og selger varen til de forskjellige produsentene og produsentene kan sette sitt egent navn på varen. Prisen er avgjørende om et av sådan produkt er bra eller ikke, produsentene med diskuterer med fabrikken/konsortiumet om kostnadene opp mot kvalitet, noen foretrekker kvalitetsvarer med dyre legeringer/deler mens andre vil ha varene så billige som mulig og bruker simple legeringer/deler. Så når et billigmerke skryter av at deres produkter er like bra og produsert på samme fabrikk som de dyre produktene sier de aldri at de bruker simplere kvalitet på produktene sine.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mitt Benro stativ i vann flere ganger, både ferskvann og saltvann og har ikke oppdaget noe problemer med det enn så lenge. Har en fille liggende i kameraveska så jeg har alltid tørket av det skikkelig før pakket det ned igjen. Den modellen jeg har er i karbon og har svært lite metall utenom hode og krok for vekt så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...